Anbefaling til multifunktionsmaskine
Fra : Jens S

Dato : 07-02-04 17:18

Hej

Jeg skal ha' skiftet min HP printer (Photosmart1000) og min HP scanner
(Scanjet6200C) ud med en multimaskine (printer-scanner-kopi).

Her er mine ønsker i prioriteret rækkefølge:

1: Den skal være billig i drift. Ikke noget med printerblæk der er dyrere
end den dyreste parfume. Hellere meget billigt blæk og dobbelt
anskaffelsespris!

2: Dens drivere skal være små og klippestabile (det er fortinsvis derfor jeg
vil af med HP'erne, de drivere stinker!! og fylder det halve af bornholm i
RAM'en)

3: Der skal medfølge tekstgenkendelsessoftware

4: Den må meget gerne kunne tilsluttes netværk, og fungere som
netværksprinter/netværksscanner.

5: Den må helst ikke larme for meget, og slet ikke når den er idle.

6: Den skal selvfølgelig både scanne og printe i god kvalitet, men behøver
ikke at kunne scanne i fuldstændig vilde opløsninger og printe i super duper
fotokvalitet

Er der nogen der har nogle gode forslag?

Jens

Fra : Jesper

Dato : 07-02-04 18:47

Hvorfor dog skifte din HP scanner, OG printer ?? Hvorfor ikke bare skifte
printeren alene ?? Okay, nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor meget du bruger
din scanner, men en multi maskine vil jeg nu ikke anbefale. De fleste af dem
er endvidere sort/hvid, når du bruger den som kopimaskine. Samtidig skal du
beregne at en multimaskine til eks. 1200 kr. giver en printer til 400, en
scanner til 400 og en kopimaskine til 400 (rundt regnet). Okay, der er jo så
selvfølgelig lidt mere værdi i de 3 enheder idet der kun skal betales for 1
kabinet, men alligevel. Jeg vil meget hellere anbefale dig at købe
eksempelvis en Canon i865, der skulle være meget billig i drift. Patroner
til denne maskine kan købes ved www.printmore.dk til den nette sum af 24 kr.
for sort. (farve kan jeg ikke lige huske, men det er også meget billigt).
Den har så endvidere den fordel at den kan printe direkte på CD'ere med
"papiroverflade". Men klart nok valget er dit, og jeg kender ingen
multimaskiner, da jeg mener det er direkte "poppet" og købe dem. Der er jo
så også lige det ved de maskiner, at når en af delene skal repareres,
mangler man alle tre.

MVH

Jesper

Fra : Søren Christensen

Dato : 07-02-04 22:08

"Jesper" <jesper@UPSjacobsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
dem
> er endvidere sort/hvid, når du bruger den som kopimaskine.

Øhh selv den billigeste HP kan kopiere i farve...

Venligst

Fra : Jesper

Dato : 08-02-04 00:14

Øøøh -- siden hvornår ?? Har selv stillet en HP op, og den kan IKKE kopiere
i farve. Den kan printe i farve -- ja -- men ikke KOPIERE i farve !! Der er
da lige en væsentlig forskel på de to ting !!

Jesper

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:402553ba$0$27410$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Søren Christensen

Dato : 08-02-04 00:34

> [...]
er
> da lige en væsentlig forskel på de to ting !!

Tja på min HP 1100 trykker jeg bare på knappen "Farve" ud for feltet
kopieren og vupti der kommer en
farvekopi ud...

Venligst

Fra : Søren Christensen

Dato : 08-02-04 00:36

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:402575e2$0$27370$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Tja på min HP 1100 trykker jeg bare på knappen "Farve" ud for feltet
> kopieren og vupti der kommer en
> farvekopi ud...

Hvis du betvivler mig så kig her:

http://www.hp-expo.com/dk/dan/products/allinone/q1662a.html

Venligst

Fra : Jesper

Dato : 08-02-04 01:31

Jeg vil meget stærkt betvivle holdbarheden på den nævnte maskine. Der skal
stadig være plads til en printer, en kopimaskine og en scanner i beløbet du
betaler, om det så er 889,- som dagsprisen på dit link er, eller om det er
3000 kr, som man sikkert også kan købe andre maskiner til. Sammenbyggede
enheder har det altså med nemmere at gå i stykker, da de skal komprimeres
mere i størrelse, end de normale ting. Men okay -- det var så slet ikke der
spørgsmålet gik hen. Jeg vil så bare stadig ikke købe det sammenbygget, og
det er så ikke fordi jeg har masser af plads til mit grej, men mere fordi at
jeg ved af erfaring, at sammenbyggede ting ikke holder så længe som når det
er i et kabinet for sig.

meddelelse news:40257679$0$27418$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Søren Christensen

Dato : 08-02-04 01:58

> [...]
at
> jeg ved af erfaring, at sammenbyggede ting ikke holder så længe som når

Ja jeg anbefaler skam heller ikke de billige HP multimaskiner.
Mit svar gik bare på din påstand om de færreste Multimaskiner kunne kopiere
i farve. Og det tilbage beviste jeg såmænd bare.
Jeg vil aldrig anbefale HP 1110 eller 1210 udgaven. De scanner mildest talt
elendigt over 300dpi.
Min 5år gamle Zitech scanner jeg købte til 1000kr dengang slår HP'eren med
flere længder!!
Sjovt nok er der ingen problemer ved kopiering.
Skal dog siges til disse billige maskineres forsvar at fotoudskrifter er i
meget flot kvalitet.

Venligst

Fra : Esben

Dato : 08-02-04 00:40

> [...]
er
> da lige en væsentlig forskel på de to ting !!

Hvilken HP er der tale om? Jeg er ikke stødt på nogen i de sidste 3 år, der
ikke kan kopiere i farve.

--
Esben

Fra : Søren Christensen

Dato : 08-02-04 00:43

"Esben" <nospam@gruf.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kopiere
> er
>
> Hvilken HP er der tale om? Jeg er ikke stødt på nogen i de sidste 3 år,

Jeg tror også den han har stillet op er en gammel svend....

Venligst

Fra : Robert

Dato : 07-02-04 19:30

"Jens S" <jensss2@hotmail.com> wrote in message
> Hej
>
> Jeg skal ha' skiftet min HP printer (Photosmart1000) og min HP scanner
> (Scanjet6200C) ud med en multimaskine (printer-scanner-kopi).

Forslår Canon... har selv en, og den er meget billigere i drift end f.eks.
HP, men ved ikke om alle de andre krav du har. dog ved jeg at den kopiere
både i farve og sort. Og fungerer fint både som fax, scanner, kopimaskine
samt naturligvis Printer...

Hilsen Robert