En uge i L.A. Skal vi leje bil?
Fra : Jakob Rasmussen

Dato : 07-02-04 00:57

I forbindelse med en længere rejse får min kæreste og jeg et stop i Los
Angeles på en uge. Rejsebureauet mener det er en rigtig god ide at leje en
bil, men jeg er lidt i tvivl om det bliver nødvendigt. Vi har ikke de store
planer om at komme rundt i Califonien, så vi vil nok blive tæt på L.A.

Hvad synes I? Vil vi kunne klare os fint uden en bil eller vil ugen blive
noget mere interessant når vi kan komme rundt på egen hånd?

// Jakob

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 07-02-04 02:46

"Jakob Rasmussen @hotmail.com>" <jensjakobrasmussen<fjernmig> skrev i en
meddelelse news:c0191n$qv2$1@news.net.uni-c.dk...
> [...]
>
> Hvad synes I? Vil vi kunne klare os fint uden en bil eller vil ugen blive
> noget mere interessant når vi kan komme rundt på egen hånd?

jeg vil klart anbefale en bil, i vil bruge alt for meget tid på at tage
bussen eller andet.
+ at der er mange steder man ikke kan komme med bus, uden at man skal gå
langt, eks en køretur på Mulholland Dr., eller en tur rundt i Griffith Park
(observatoriet er lukke lige for tiden pga ombygning), osv.

...og så køb et kort over Los A, ellers kan man godt blive lost, en gang
imellem. Eller print et fra mapquest.com.

Glenn

Fra : Lars Ehlers

Dato : 07-02-04 04:28

On Sat, 7 Feb 2004 00:56:51 +0100, "Jakob Rasmussen"
<jensjakobrasmussen<fjernmig>@hotmail.com> wrote:

>Hvad synes I? Vil vi kunne klare os fint uden en bil eller vil ugen blive
>noget mere interessant når vi kan komme rundt på egen hånd?

I bør helt klart leje en bil. Los Angeles er en af den type
amerikanske byer, som er designet til biler, ikke til offentlig
transport. Det betyder, at offentlig transport er sporadisk og kan
være svær at finde ud af. Los Angeles er en enorm stor by, og tingeme
ligger spredt, så en bil er næsten uundværlig..

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-04 08:28

"Jakob Rasmussen @hotmail.com>" <jensjakobrasmussen<fjernmig> wrote in
message news:c0191n$qv2$1@news.net.uni-c.dk...

> Hvad synes I? Vil vi kunne klare os fint uden en bil eller vil ugen
blive
> noget mere interessant når vi kan komme rundt på egen hånd?

Jeg indlogerede mig på et hotel midt i Hollywood sidste sommer og
klarede mig med gang + busser, men der var besværligt og flere ting jeg
egentlig gerne ville have set, blev droppet. Hvis I er 2 om at dele
udgiften, så bør I klart leje en bil - måske kun for halvdelen af tiden.

hilsen
Uffe

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 07-02-04 09:55

En bil er ABSOLUT nødvendig... Afstandene er meget store, og der findes ikke
et egentlig centrum af LA. Desuden er LA ikke så interessant igen. Overvej
nøje, om der er nok at se på til at bruge en hel uge i LA. Vi var der kun i
2 dage og det var rigeligt!

Hvis det er muligt for jer, vil jeg anbefale en uge i San Francisco. Så kan
I også spare billejen. Det er ikke nødvendigt med bil i SF. Det kan dog være
en god ide at leje en bil en dag eller to så man kan komme lidt væk, men den
offentlige transport er ikke-eksisterende i LA mens den er tæt på optimal i
SF. Hvis i er på en jordomrejse vil det være meget nemt at lade billetten
gælde for SF. Besøg også gerne vores hjemmeside, hvor du kan se lidt om både
LA og specielt SF.

Mvh

Kennet

--