Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af digitalkamera - hjælp
Fra : Martin Kristiansen

Dato : 07-02-04 11:08

Hej,

Kæresten og jeg står overfor at skulle købe et digitalkamera, og
prisen siger max. 3000 og ikke mere.

Vi er ikke fotoentusiaster, og skal ikke bruge det til avanceret
fotobrug. Vi leder således efter et "point and click" kamera som til
dagligdags brug (fester, ferier mv) og måske et portrætfoto i ny og
næ. Det vigtigste er at det leverer billeder af høj kvalitet.

Vi har haft kig på HP C935 til 2500 og et Sony DSCP72 til 2400 i
Elgiganten. Er det noget der kan anbefales?

Er der et kamera, som man kan betegne som DET absolutte superkøb i
prislejet 2000-3000?

mvh

Martin Kristiansen

Fra : Simon Nielsen

Dato : 07-02-04 11:41

"Martin Kristiansen" <martinrunge29@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Vi har haft kig på HP C935 til 2500 og et Sony DSCP72 til 2400 i
> Elgiganten. Er det noget der kan anbefales?

Prøv at kigge på www.edbpriser.dk der er priserne meget lavere. Efter at
have sammenlignet billedkvaliteten på HP så syntes jeg at man skal holde sig
fra dem og Sony har nogle gange ikke været så¨heldige med deres kameraer
hvad angår støj. Jeg kan anbefale et Canon Powershot A80 som et de besdte i
den prisklasse, det koster ca. 2900 og man får virkeligt noget for pengende.

Med hensyn til det absolutte superkøb kommer det nok også an på hvad man
skal bruge det til, men som du beskriver det kan jeg kun anbefale Canon
Powershot A80

Mvh
Simon

Fra : Kasper Ø.

Dato : 08-02-04 17:05

> Prøv at kigge på www.edbpriser.dk der er priserne meget lavere. Efter at

eller
pixmania.com
eller
shopman.dk

Mvh

Kasper

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 07-02-04 12:14

On 2004-02-07, Martin Kristiansen <martinrunge29@hotmail.com> wrote:
> [...]
> Elgiganten. Er det noget der kan anbefales?
>
> Er der et kamera, som man kan betegne som DET absolutte superkøb i

Hvis det bruger AA batterier, så husk at 4 batterier og en
intelliugent lader koster 300 kr oveni.

Fra : Anders pedersen

Dato : 07-02-04 14:03

On Sat, 7 Feb 2004 11:13:34 +0000 (UTC), Povl H. Pedersen wrote:

> Hvis det bruger AA batterier, så husk at 4 batterier og en
> intelliugent lader koster 300 kr oveni.

Laderen kan fås til 200kr

--
Med venlig Hilsen
Anders B Pedersen

Fra : Simon Nielsen

Dato : 07-02-04 22:45

"Anders pedersen" <anders.persenNOSPAM@jubiipost.dk> wrote in message

> Laderen kan fås til 200kr

Jeg har købt en fin lader inkl. batterier for 69 kr i kvickly og de virker
bare.

Mvh
Simon

Fra : Edmund

Dato : 08-02-04 07:56

Simon Nielsen skrev:

> Jeg har købt en fin lader inkl. batterier for 69 kr i kvickly og de
> virker bare.

Hvor mange batterier.
Tager det så ikke 10 timer at lade dem

--
Mvh Edmund

Fra : Anders [8000]

Dato : 07-02-04 14:20

> Er der et kamera, som man kan betegne som DET absolutte superkøb i
> prislejet 2000-3000?

Så ville jeg da HELT klart vælge et Canon Ixus i.

Link:

Det kan alt det I efterspørger, og så er det et virkelig lækkert kamera.

Mvh. Anders

Fra : chr

Dato : 07-02-04 17:36

"Anders [8000]" <vipberg@hotmail.com> wrote in message

> Så ville jeg da HELT klart vælge et Canon Ixus i.
>
> Link:

> Det kan alt det I efterspørger, og så er det et virkelig lækkert kamera.
>
> Mvh. Anders

Yeps, eller en A80, IXUS har ikke så mange features som A80'eren, men til
gengæld er det er også mindre og mere 'smart',-begge kameraer er gode!.

Drop HP!, Sony vil jeg mere er bedre en HP, da de kan lave videokamera,-mht
til digital kamera kender jeg ikke sony,-men har set HP og var ikke
imponeret!.

Chr.

Fra : SuneG

Dato : 07-02-04 19:39

On Sat, 7 Feb 2004 14:19:35 +0100, "Anders [8000]"
<vipberg@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=43817
>
>Det kan alt det I efterspørger, og så er det et virkelig lækkert kamera.

kender ikke ixus i, men umiddelbart er det minus'er at den ikke har
optisk zoom (så vidt jeg kan se) og blitzen rækker også kun 2m hvilket
er dårlgere end de fleste andre. F.eks. ixus II som fås til 2,440 kr
(http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=43812)

Sune

Fra : Erik Kirkeby Rasmuss~

Dato : 09-02-04 16:42

Jeg har selv et Sony P72 og er særdeles godt tilfreds. - Det er meget
hurtigt på aftrækkeren, hvilket var en selvfølgelighed på analoge kameraer,
men absolut ikke på digitale. - Sony`en tager rigtig gode billeder. -
Automatikken kan komme lidt til kort med blitz og ved overskyet vejr, men
heldigvis er der mulighed for manuelle indstillinger til at modvirke dette.

Mvh
Erik

---