Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ixus 400 taske og CF-kort
Fra : Kenny Jensen

Dato : 02-02-04 18:56

Jeg har set hele Januar igennem ,men synes ikke jeg kan finde svar på mit
spørgsmål.

Kæresten skal tre uger på rundrejse i Tailland og Vietnam og har derfor brug
for et 256mb CF-kort og en taske til mit Ixus400 kamera.
Af CF-kort har jeg set på http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=21038
men er der andre kort til ca. samme pris jeg hellere burde se efter i stedet
for.
F.eks har de et gult kort i Fona til 550,- der på afstand godt kan ligne
noget AGFA, men det hedder et eller andet jeg ikke kan huske.

Jeg har set på en orginal Canon taske der hvor der kun lige er plads til
kameraet og et ekstra kort (vist nok SC-PS300) men den er til at sætte i
beltet og der er ingen strop.
Hvad findes der er små tasker med strop gerne uoriginal.

Det skal bruges inden 2½ uge så ingen udenlandske butikker.

Mvh
Kenny

Fra : HCS [4000]

Dato : 02-02-04 19:35

Prøv at se på http://www.cullmann-foto.de/index_klassik.html Mini 110 den
passer som fod i hose, og kan købes i mange fotobutikker til ca. 150 kr.

CF kortet har jeg dette bud på http://www.prc-data.dk/ slå op under ram &
flash memory. Har selv handlet med dem.

Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

Fra : Kenny Jensen

Dato : 03-02-04 18:30

"HCS [4000]" <hcstune-no-spam@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv at se på http://www.cullmann-foto.de/index_klassik.html Mini 110 den
> passer som fod i hose, og kan købes i mange fotobutikker til ca. 150 kr.

Det ser ikke ud til at der er stop på, men jeg kan da bevæge mig ned i en
fotobutik og se hvad de har på programmet

> CF kortet har jeg dette bud på http://www.prc-data.dk/ slå op under ram &
> flash memory. Har selv handlet med dem.

Jo, men der er jo flere mærker at vælge imellem

Kenny

Fra : John Poulsen

Dato : 02-02-04 19:46

> [...]
ligne
> noget AGFA, men det hedder et eller andet jeg ikke kan huske.

Edbpriser er et udmærket sted, Transcend er hurtigt, og OK pris, hvis
hastighed prioriteres.

<SNAP>
> Det skal bruges inden 2½ uge så ingen udenlandske butikker.

Se www.lowepro.com, der er /mange/ fotohandlere der har dem, sørg for at
få en AW model (All Weather). Jeg har 25AW når jeg ikke skal bruge noget
bestemt, men ellers bruger jeg mest D-Rres 240AW, den kan medtage blitz,
ekstra batterier,adapter, filtre m.m. (Godt pakket sammen men
alligevel..)

AW betyder i praktis, at taskerne har deres egen "regnfrakke".

Håber det hjælper.

Husk at have backupmulighed med når kortet/ene er fyldte.

John

Fra : Kenny Jensen

Dato : 03-02-04 18:46

"John Poulsen" <john@nosp.am> skrev i en meddelelse

> Edbpriser er et udmærket sted, Transcend er hurtigt, og OK pris, hvis
> hastighed prioriteres.

Synes det er gået itlbage for edbpriser, sidst jeg ledte kunne man sortere i
cf,sd, osv. nu får man det hele frem på en gang..
Umiddelbart virker Transcend lidt dyre, men der er ikke mange af de andre
mærker der står 40x ud for, er det noget der betyder noget.
Kortet skal bare bruges til billeder og små videoklip. Bevirker hastigheden
at man kan fyre 10billeder af i rap i stedet for f.eks. kun 2 af gangen

> [...]
> bestemt, men ellers bruger jeg mest D-Rres 240AW, den kan medtage blitz,
> ekstra batterier,adapter, filtre m.m. (Godt pakket sammen men

25 eller 20aw ser ud til at kunne bruges. Jeg stormer ud og ser på det i
weekenden.
Hvilket prisleje ligger de i.

> AW betyder i praktis, at taskerne har deres egen "regnfrakke".

Lyder som en godt ide, det er jo nok ikke dne sidste ferie kameraet skal med
på.

> Håber det hjælper.

Jo tak

> Husk at have backupmulighed med når kortet/ene er fyldte.

De får 2x32mb kort med ved siden af. og så har de vist nok også et normalt
kamera med.

Fra : Klaus G.

Dato : 03-02-04 22:57

> [...]
hastigheden
> at man kan fyre 10billeder af i rap i stedet for f.eks. kun 2 af gangen

Når du har valgt hvilket hardware du vil ind under (harddisk, ram, cpu,
ect., ect.), så kommer der under "søg" knappen en rød knap som hedder
"Avanceret Søgning", der kan du finde det du søger.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?

Fra : Kenny Jensen

Dato : 12-02-04 19:29

> Når du har valgt hvilket hardware du vil ind under (harddisk, ram, cpu,
> ect., ect.), så kommer der under "søg" knappen en rød knap som hedder
> "Avanceret Søgning", der kan du finde det du søger.

Ahh det hjalp, den havde jeg lige overset. Knappen falder for meget ind i
layoutet synes jeg

Fra : Will Bill

Dato : 05-02-04 18:42

Jeg har et Lowepro D-res 8s.
Perfekt til Ixus 400.

/WB

Fra : nyrup

Dato : 02-02-04 21:03

Er det nu smart med et lille IXUS i Thailand?... Er der ikke meget
fugtigt? - Selv et nok så stort kort løber vel hurtigt fuldt af fremragende
eksotiske billeder hvis man tager sådan et sted hen. - Var det ikke bedre at
købe et par filmkameraer og en sæk film? Jeg ville ærge mig gul og grøn hvis
jeg stod med et Canon med Fejl E=18 i Thailand... Eller en eller anden anden
fejl...
(Jeg har selv en IXUS 400 men jeg skulle ikke nyde noget af at ha' den med
til Thailand, som det eneste kamera!) Næe, må man be' om et (aller helst)
mekanisk filmkamera til sådan en ekspedition....

Fra : Peter Holm

Dato : 02-02-04 22:19

nyrup wrote:
> [...]
> den med til Thailand, som det eneste kamera!) Næe, må man be' om et
> (aller helst) mekanisk filmkamera til sådan en ekspedition....

Både mit Ixus V og mit Ixus 400 har overlevet 40 dage i Thailand helt uden
problemer.
CF-kortet tømmer man på en internet cafe og får billederne på en CD for en
5-krone.

Mvh
Peter

Fra : Kenny Jensen

Dato : 03-02-04 18:53

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> skrev i en meddelelse

> Både mit Ixus V og mit Ixus 400 har overlevet 40 dage i Thailand helt uden
> problemer.

Tak jeg var lige ved at blive urolig :)

> CF-kortet tømmer man på en internet cafe og får billederne på en CD for en
> 5-krone.

Ikke en dårlig ide. ellers kan man vel købe et nyt kort dernede til en 5,-

Kenny

Fra : Peter Holm

Dato : 03-02-04 19:16

> Ikke en dårlig ide. ellers kan man vel købe et nyt kort dernede til
> en 5,-

Nej, hardware er der generelt ikke meget at spare på i Bangkok, så det skal
du ikke satse på.
Faktisk er det ofte dyrere at købe pc-udstyr i Thailand end i DK. Min bror
som har boet i Bangkok de sidste 3år og kører eget programørfirma derfra
slæber således ofte hardware fra DK til Thailand for at spare lidt kroner.

Mvh
peter

Fra : Kenny Jensen

Dato : 12-02-04 19:34

> [...]
> slæber således ofte hardware fra DK til Thailand for at spare lidt kroner.
´
Hvilken el har de på hotellerne.

Fra : Peter Holm

Dato : 12-02-04 21:20

Kenny Jensen wrote:
> "Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> skrev i en meddelelse

> ´
> Hvilken el har de på hotellerne.

220v - og du kan sagtens bruge et 'dansk' stik selvom deres kontakter ser
lidt anderledes ud.

Mvh
Peter

Fra : Kenny Jensen

Dato : 12-02-04 23:31

> 220v - og du kan sagtens bruge et 'dansk' stik selvom deres kontakter ser
> lidt anderledes ud.

Kanon, så er der jo ingen problemer

Fra : max

Dato : 03-02-04 00:22

"nyrup"
> [...]
> til Thailand, som det eneste kamera!) Næe, må man be' om et (aller helst)
> mekanisk filmkamera til sådan en ekspedition....

To stk Leica M6 med div objektiver og en Nikon F5 med
lange tele objektiver, stativ med kuglehoved, et par flash og
pro film i kølebox.. Er det noget i den stil du forestiller dig )

Kenny klarer sig sikkert ganske glimrende med en Ixus.
Hvis i ikke når at handle en taske inden turen kan i købe
dem på hvert gadehjørne eller i Panthip plaza I Bkk.
De koster 10-20 kr. -max-

Fra : nyrup

Dato : 03-02-04 02:17

"max" <ma22x@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> To stk Leica M6 med div objektiver og en Nikon F5 med
> lange tele objektiver, stativ med kuglehoved, et par flash og
> pro film i kølebox.. Er det noget i den stil du forestiller dig )

Nej, nok nærmere et par russiske Zenith... og en løs selen-lysmåler.

Fra : Kenny Jensen

Dato : 03-02-04 18:56

> [...]
> lange tele objektiver, stativ med kuglehoved, et par flash og
> pro film i kølebox.. Er det noget i den stil du forestiller dig )

Hehe hvem skal bære alt det.

> Kenny klarer sig sikkert ganske glimrende med en Ixus.
> Hvis i ikke når at handle en taske inden turen kan i købe
> dem på hvert gadehjørne eller i Panthip plaza I Bkk.
> De koster 10-20 kr. -max-

Ja det har du nok ret i, kortet kan sikkert også købes til 1/4 af prisen i
danmark, men det er sgu surt at bruge sin ferie på at jagte kort og tasker.
Nu skal jeg desværre ikke selv med, men jeg er sikker på det ikke er det
tøsen finder mest interessant at bruge sin ferie på

Kenny

Fra : Kenny Jensen

Dato : 03-02-04 18:52

"nyrup" <p[fjerndette]nyrup@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er det nu smart med et lille IXUS i Thailand?... Er der ikke meget
> fugtigt? -

Tøsen mener ikke at det er så fugtigt igen på denne årstid, men de har vel
også den slags elektronik dernede.

> Selv et nok så stort kort løber vel hurtigt fuldt af fremragende
> eksotiske billeder hvis man tager sådan et sted hen. - Var det ikke bedre
at
> købe et par filmkameraer og en sæk film?

De får 2x32 mb med oven i og det bliver sat til at tage billeder i anden
højeste opløsning og bedste kvalitet, hvilket vil sige at hvert billede
fylder lige under 1mb

> Jeg ville ærge mig gul og grøn hvis
> jeg stod med et Canon med Fejl E=18 i Thailand... Eller en eller anden
anden
> fejl...

E18 er det fugt problem er?

> (Jeg har selv en IXUS 400 men jeg skulle ikke nyde noget af at ha' den med
> til Thailand, som det eneste kamera!) Næe, må man be' om et (aller helst)
> mekanisk filmkamera til sådan en ekspedition....

De tager vist også et normalt kamera med, men det er nu sjovere med et
digitalt kamera hvor man bare kan fyre løs og så sortere fra når de kommer
hjem.

Mvh
Kenny

Fra : Kenny Jensen

Dato : 12-02-04 19:35

Jeg har besluttet mig for et 256MB SanDisk Ultra II
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=43851 som jeg kan få til 610,-
inkl. levering
Er det et godt kort ?

Jeg er sikker på det bliver en Lowepro taske, men hvilken model skal jeg
lige se på.

Tak for hjælpen
Kenny

Fra : Deaster

Dato : 12-02-04 20:52

> Jeg har besluttet mig for et 256MB SanDisk Ultra II
> http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=43851 som jeg kan få til 610,-
> inkl. levering
> Er det et godt kort ?

Sandisk plejer generelt at være de langsomste kort, jeg har dog ingen
hastighedsproblemer med mit Sandisk standard kort i et Canon 10D

--
<Efter en "diskussion om debatteknik i dk.m.p:
Michael Findrilakis: "Du skal vist ikke komme

Fra : Kenny Jensen

Dato : 12-02-04 23:30

"Deaster" <nospam2@deaster.dk> skrev i en meddelelse

> Sandisk plejer generelt at være de langsomste kort, jeg har dog ingen
> hastighedsproblemer med mit Sandisk standard kort i et Canon 10D

Ja det ved jeg men jeg synes at folk pleger at sige at Sandisk Ultra er ok
og det her er jo Ultra II så jeg gik ud fra det var bedre end det normale
Ultra

Kenny

Fra : Kenny Jensen

Dato : 17-02-04 22:48