Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjemmeside af ung fotografstuderende
Fra : Maria Fabricius

Dato : 01-02-04 22:14

Hej Alle.

Så har jeg langt om længe fået min hjemmeside op at stå med masser af
billeder.Mangler du inspiration eller lignende, så kig endelig forbi på
www.mf-foto.dk ! Der kommer jævnligt nye billeder.

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 01-02-04 22:41

Takker for kigget - rigtigt mange gode billeder.
Billederne kunne godt være lidt større efter min mening.

Jan

Fra : Pico

Dato : 01-02-04 22:35

Maria Fabricius wrote:
> [...]
>
> Så har jeg langt om længe fået min hjemmeside op at stå med masser af
> billeder.Mangler du inspiration eller lignende, så kig endelig forbi

Dejlig hurtig side, let og overskuelig.
Billederne er også udvalgte og sat i gode seriere. Jeg kan særlig godt lide
det billed af dig i den røde vogn med hunden bagi
Pico

Fra : Jens Christensen

Dato : 01-02-04 22:52

>Jeg kan særlig godt lide
> det billed af dig i den røde vogn med hunden bagi

Hehe, det er god værkstedshumor

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Rasmus Vestergaard H~

Dato : 02-02-04 18:43

Maria Fabricius wrote:
> [...]
>
> Så har jeg langt om længe fået min hjemmeside op at stå med masser af
> billeder.Mangler du inspiration eller lignende, så kig endelig forbi på

Hej Maria. Gode billeder, men er enig i at det er synd de ikke er
større. Du kunne evt gøre sådan at man kunne trykke på billederne, og så
få dem i f.eks. 1600x1200 eller noget i den stil.

Rasmus Hansen
http://dualmono.com

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-02-04 20:35

"Maria Fabricius" <rulle@anderledes.dk> skrev i en meddelelse

Du må lige fortælle mig en enkelt ting: Hvad er en "fotografstuderende"?

--
-Jens B.

(Øv, mangler stadig at få mit 10D, så ingen nye billeder)

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 05-02-04 22:24

On Wed, 4 Feb 2004 20:34:41 +0100, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>Du må lige fortælle mig en enkelt ting: Hvad er en "fotografstuderende"?

Gæt! (smartass)

Fra : Jens Bruun

Dato : 06-02-04 09:13

<kelds@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Gæt! (smartass)

Lyder som om, din indbildthed alene overgås af dine ringe
formuleringsevner. Så kan du måske - i din uendelige visdom - fortælle mig,
hvad en "fotografstuderende" er, for jeg ved det ikke? Eller er du bare den
type, der ynder at slynge om dig med ord som smartass, når du ikke står
ansigt-til-ansigt med modtageren? Jeg arrangerer da meget gerne et møde med
dig, så du personligt kan give udtryk for din mening om mig. Hvad siger du
til det - er du bare den kælling, du lyder til at være, eller har du n*sser
til at møde mig?

Fra : Maria Fabricius

Dato : 08-02-04 12:38

Hej Jens.

Der er to skoler i Danmark, der uddanner fotografer (ud over
pressefotografer/billedjournalister). Skolerne ligger i Viborg og Kbh. og er
under teknisk skole.

Uddannelsen tager 4 år og 25 uger og foregår ved at tage et grundforløb på
20 uger og derefter finde en elevplads. Sidstnævnte er utroligt svært, og
det er kun de få heldige med elevkontrakter, der får lov til at fortsætte
uddannelsen.

Håber, du blev klogere

Mvh Maria Fabricius

www.mf-foto.dk

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-04 14:07

Maria Fabricius skrev i <news:bcpVb.86411$jf4.5481783@news000.worldonline.dk,>:

> Der er to skoler i Danmark, der uddanner fotografer (ud over
> pressefotografer/billedjournalister). Skolerne ligger i Viborg og Kbh.
> og er under teknisk skole.

Ja, det er den gode gamle fagfotografuddannelse, den som i gamle
dage havde hjemme Randers.

Fagfotografer under uddannelse er ikke studerende, men elever, dog
først i det øjeblik de er færdige med *grundforløbet og har fået en
uddannelsesaftale. (* ved studentereksemen kan der gives merit for
grundforløbet).

Så fotografstuderende i DK kan du ikke være, hvis du går på en af
de 2 tekniske skoler, så er du grundforløbselev og hvis du er i gang
med den egentlige fotografuddannelse, så er du fotografelev.

I øvrigt, så var det i hvert fald tildlegere så'n, at fotografelever
refererer til uddannelsesstedet frem for fagskolen - teknisk skole
skal alle jo på, men kun få får uddannelsespladsen hos byens hotte
reklamefotograf.
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk/

Fra : Peter Loumann

Dato : 08-02-04 14:52

"Lotte M" <post(at)lotte-m.dk> skrev:

>Fagfotografer under uddannelse er ikke studerende, men elever [...]

Er der ikke noget der hedder lærlinge mere?

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Klaus Madsen

Dato : 08-02-04 15:12

> Er der ikke noget der hedder lærlinge mere?

Nej, de laver sku om på titlerne hele tiden, det skal jo bære så moderne og
hot.
Det næste bliver vel at de hedder fotograf-artister eller noget i den stil

Mvh. Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-04 15:28

Peter Loumann skrev i <news:lnfc20daeb2j4ugsdag86gaibpbs1r216a@4ax.com,>:

> Er der ikke noget der hedder lærlinge mere?

Lærlinge-titlen hører mesterlæren til og mig bekendt har der ikke
været mesterlære i fotograffaget siden 70'erne. Selv er jeg
uddannet i 85 - jeg gik på grafisk basisår i Roskilde og på
fagskole i både Randers og Århus - dengang var vi også elever
--
Mange hilsner
Lotte M

http://www.lotte-m.dk/

Fra : Peter Loumann

Dato : 08-02-04 16:04

>Lærlinge-titlen hører mesterlæren til

Ja.

>og mig bekendt har der ikke
>været mesterlære i fotograffaget siden 70'erne.

Aha! Jeg troede ellers det var en (mester-)læreplads du mente, da du
tidligere i tråden skrev "i det øjeblik de er færdige med
grundforløbet og har fået en uddannelsesaftale". Men
"uddannelsesaftale" er åbenbart ikke det samme.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-04 12:06

Peter Loumann skrev i <news:uojc201v77sk9pfquu0r9fbfb18d677jp3@4ax.com,>:

> [...]
> grundforløbet og har fået en uddannelsesaftale". Men
> "uddannelsesaftale" er åbenbart ikke det samme.

Uddannelsesaftale, praktikplads/aftale, elevplads, ja sågar læreplads
- mit indtryk er termerne bruges i flæng, men at uddannelsesaftale er
den korrekte.

Grundforløbet er en introduktion til branchen, akkurat som det Grafiske
basisår var det, da jeg blev uddannet i 80'erne. Så vidt jeg ved er
grundforløbet kun ½ skoleår i dag, hvor det tidligere var et helt skoleår.

Hovedforløbet er den teoretiske del af uddannelsen, hvor den praktiske
del forgår i virksomheden.

At grundforløbet er afsluttet er ikke lig med man er fotografelev - de
heldige indgår en uddannelsesaftale med en fotografisk virksomhed
og kommer derved ind på hovedforløbet. Først da er man igang med
fotografuddannelsen.

En gymnasieelev med ønske om at blive psykolog er jo heller ikke
psykologistuderende før pgl. er optaget på psykologistudiet ved et
universitet.

--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk/

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-02-04 17:50

"Maria Fabricius" <mfNOSPAM@mf-foto.dk> skrev i en meddelelse

> Håber, du blev klogere

Tak.

--
-Jens SmartAss B.

(Øv, mangler stadig at få mit 10D, så ingen nye billeder)