Joystick input
Fra : Jonas Kvist

Dato : 23-04-01 09:16

jeg laver et programmeringsprojekt, med Borland Turbo C (altså DOS9,
og skal finde ud af at modtaeg inputs fra et almindeligt trinløst
joystick (ikke et klik-klik). Hvordan gøres dette? Findes der nogle
tutorials på emnet??

Fra : Ivan Johansen

Dato : 23-04-01 19:17

Jonas Kvist wrote:
> [...]
> og skal finde ud af at modtaeg inputs fra et almindeligt trinløst
> joystick (ikke et klik-klik). Hvordan gøres dette? Findes der nogle

For at finde positionen på dit joystick anvendes interrupt 15h med
AH=84h og DX=1. Interrupt funktionen returnerer X-koordinaten i AX og
Y-koordinaten i BX. Carry-flaget sættes ved fejl.

Bit 4 og 5 på port 201h indeholder indformationer om de to knapper på
joysticket. 0 betyder at knappen er trykket ind.

Jeg håber at det hjælper dig.

Ivan Johansen

Fra : Aslak Ransby

Dato : 23-04-01 23:20

On Mon, 23 Apr 2001 20:16:59 +0200, Ivan Johansen <NG@Padowan.dk>
wrote:

> [...]
>
>Bit 4 og 5 på port 201h indeholder indformationer om de to knapper på
>joysticket. 0 betyder at knappen er trykket ind.

Har du et kodeeksempel på subj.?

Best Regards / Venlig Hilsen
Aslak Ransby

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 23-04-01 23:31

Aslak Ransby <aslak-ransby@remove.it.dk> writes:

> Har du et kodeeksempel på subj.?

Jeg har ikke et i C, men her kan du finde et i Pascal, og alt efter
hvad dit projekt handler om kan du muligvis bruge noget andet her:
http://www.qzx.com/pc-gpe/