Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billigt fotopapir, hvor ?
Fra : Lars Varming

Dato : 30-01-04 18:00

Hej alle

Jeg skal have købt min første fotoprinter (har bestemt mig for Canon
i865) og skal i den forbindelse bruge godt og billigt fotopapir.

Mit spørgsmål er nu: Hvor får jeg rigtig godt og billigt 10x15 fotopapir
? Jeg kan finde et hav af steder der har billigt blæk, men fotopapiret
kniber det med, da de online typisk har A4 og ikke 10x15.

Mvh.
Lars

Fra : emj

Dato : 30-01-04 18:18

On Fri, 30 Jan 2004 17:59:45 +0100, Lars Varming <lvar@myrealbox.com>
wrote:

>Mit spørgsmål er nu: Hvor får jeg rigtig godt og billigt 10x15 fotopapir
>? Jeg kan finde et hav af steder der har billigt blæk, men fotopapiret
>kniber det med, da de online typisk har A4 og ikke 10x15.

Prøv http://www.canon.dk/index1.htm
Hvor du finder en lang forhandlerliste.
Hilsen emj

Fra : Bjarne Hansen

Dato : 30-01-04 21:05

"Lars Varming" <lvar@myrealbox.com> skrev i en meddelelse news:401a8d81$0$95037$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

| Mit spørgsmål er nu: Hvor får jeg rigtig godt og billigt 10x15 fotopapir
| ? Jeg kan finde et hav af steder der har billigt blæk, men fotopapiret
| kniber det med, da de online typisk har A4 og ikke 10x15.
Det nemmeste og billigste måde at gøre det på, er at skære A4 arkene
over i 4 dele. Det har jeg gjort i flere år.
Anskaf dig en skæremaskine; den fås til overkommelig pris, vil hurtig tjene sig ind,
og så kan den bruges til mange formål.

Mvh Bjarne

Fra : Simon Nielsen

Dato : 31-01-04 00:08

> Jeg skal have købt min første fotoprinter (har bestemt mig for Canon
> i865) og skal i den forbindelse bruge godt og billigt fotopapir.

For det første, godt valg den printer er bare den bedste, uden tvivl

> Mit spørgsmål er nu: Hvor får jeg rigtig godt og billigt 10x15 fotopapir
> ? Jeg kan finde et hav af steder der har billigt blæk, men fotopapiret
> kniber det med, da de online typisk har A4 og ikke 10x15.

Du kan skære A4 over i 4 lige store stykker og så har du faktisk 10x15. Du
kan købe en Leitz Skæremaskine i Kvickly (og boghandlere) for ca. 350,- og
den skærer mine papirer meget flot over. Det er en skærerulle lidt som på en
pizzaskærer der så klipper papiret af, de virker faktisk bedre end de kendte
med et stort blad man klipper ned over, de kan nemlig beskadiges af hvis man
kommer til hake den for hårdt i mod metallet. Desuden er der ingen fare for
at man klipper sin finger over med den med rulle, så skal man i hvert fald
være en klovn (med meget tynde fingre)

Det er langt billigere selv at skære papiret ud end at købe papir i den
størelse du ønsker.'

Mvh
Simon

Fra : Lars Varming

Dato : 07-02-04 22:24

Simon Nielsen wrote:

> [...]
> være en klovn (med meget tynde fingre)
>
> Det er langt billigere selv at skære papiret ud end at købe papir i den

Lyder som et godt råd - det vil jeg gøre. Næste gode spørgsmål er så,
hvor køber jeg billigst noget fornuftigt A4 fotopapir ?