Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
OT: Bog om digital fotografering
Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 28-01-04 22:33

Jeg ved at det nok er lidt OT, men prøver her alligevel:

Er der nogen der kan anbefale mig en eller flere bøger om digital
fotografering?
Den/de skal helst udelukkende være om digital fotografering, da jeg ikke
rigtigt har så meget af bruge det andet til.

På forhånd tak!

Morten Munk-Jensen

Fra : Simon Nielsen

Dato : 28-01-04 23:05

"Morten Munk-Jensen" <munk-jensen@FJERNESgyxi.dk> wrote in message
> [...]
> Den/de skal helst udelukkende være om digital fotografering, da jeg ikke
> rigtigt har så meget af bruge det andet til.

Photocare har en bog der hedder DigiTalt2 og den siger meget om digi foto
ellers er der en bog der henvender sig til den private med alt lige fra
Analog til Digital den hedder Politikens Fotobog og jeg købte inde jul 2003
i Kvickly for 99 kroner. Den har før kostet 395 kr så jeg ville da lige se
hvad den har og der er faktisk rigtig meget om lys, iso, blitz, blænde,
brændvidder og alt muligt dit hjerte kan begære.

Mvh
Simon

Fra : nyrup

Dato : 29-01-04 09:40

Det er bestemt ikke off-topic!
Politikens fotobog kan varmt anbefales!
Vær ikke bange for at læse om "analog-foto" selvom du har et digikamera.
Mange digitale kameraer har jo masser af manuelle indstillingsmuligheder og
ting fælles med almindelige film-spejlreflekskameraer.

Fra : Soeren Jensen

Dato : 29-01-04 21:02

Hej

En anden måde at få Politiken udmærkede bog om Digital fotografering
er at melde sig ind i gyldendals bogklub
http://www.gyldendals-bogklub.dk/bogklubber/gbk/pgbk.nsf

Her kan du vælge 3 bøger til 9 kr. stykket + porto heriblandt Digital
fotgrafering. HAr lige selv gjort det og er godt tilfreds med bogen.

hilsen soje

Fra : Martin Gleit

Dato : 28-01-04 23:11

du leder vist efter politikkens bog om digital fotografering

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 28-01-04 23:26

Morten Munk-Jensen wrote:

> Den/de skal helst udelukkende være om digital fotografering, da jeg ikke
> rigtigt har så meget af bruge det andet til.

Alle de grundlæggende ting er fælles for analog og digital fotografi.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : rosenauer.dk

Dato : 29-01-04 08:09

Føtex sælger (solgte i alt fald hele julemåneden) en anden også - kan ikke
huske hvad den hed - men den var forholdsvis uptodate vedr. teknik og
beskrev bl.a. Canon Ixus 400. Tror den kostede 149,- og så ganske fornuftig
ud. Blot et alternativ til noget af Politikkens.. =)

/Martin
http://rosenauer.dk

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 29-01-04 09:39

"Morten Munk-Jensen" <munk-jensen@FJERNESgyxi.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ved at det nok er lidt OT, men prøver her alligevel:
>
> Er der nogen der kan anbefale mig en eller flere bøger om digital
> fotografering?

Digital fot - fototips til den digitale fotograf af Henrik Schurmann - på
forlaget Globe.
Prisen kender jeg ikke, da jeg kun kender bogen fra vort lokale bibliotek.

Måske er bogen ikke lige den, du søger, men dog et bud.

Hans-Jørgen

www.sindholt.k4.dk

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 29-01-04 12:10

Jeg vil gerne takke for de mange hurtige råd og tilbagemeldinger der er
kommet, det er jo helt fantastisk

Nu har jeg lidt at lede efter i boghandlen eller på biblioteket, mange tak
for det!

Mvh
Morten