Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Flytte digitalfotos
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 28-01-04 21:57

Kan man fylde fotos fra computer over på flash-kortet via kortlæseren?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Peter Loumann

Dato : 28-01-04 22:02

On Wed, 28 Jan 2004 21:57:05 +0100, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>Kan man fylde fotos fra computer over på flash-kortet via kortlæseren?

Hvorfor prøver du ikke bare? Hvis du bruger kopiering kan der ikke ske
ulykker. Ja, hvis kortlæseren understøtter det. Jeg kan her. Svjh. kan
jeg også når kortet sidder i kameraet.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 28-01-04 22:18

> Kan man fylde fotos fra computer over på flash-kortet via kortlæseren?
> --

Ja - i virkeligheden virker flash-kortet jo som en "harddisk".

Jeg har gjort det utallige gange, siden det første digitalkamera kom her i
huset for 5 år siden.
Siden uden bøvl med kortlæseren.

En enkelt gang har jeg skullet formatere kortet i kameraet.

Jeg bruger CF-kort.

Hans-Jørgen

www.sindholt.k4.dk

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 28-01-04 23:24

"Preben Riis Sørensen" wrote:

> Kan man fylde fotos fra computer over på flash-kortet via kortlæseren?

Ja, og man kan også flytte andre fil-typer, og størrelsen af
filerne har igen betydning, hvis de blot holder sig inden for
kortets kapasitet...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : rosenauer.dk

Dato : 29-01-04 08:12

> Kan man fylde fotos fra computer over på flash-kortet via kortlæseren?

Computerens operativsystem opfatter (for det meste, alt afhængig af
kortlæseren) dit flashkort som et flytbart drev. Compact Flash er normalt
formatteret som FAT16 eller FAT32 som er de filsystemer størstedelen af
Windows/DOS-computere benytter. Derfor burde du til enhver tid kunne bruge
kortet som ethvert andet drev (diskette/harddisk).. (som Niels Ebbesen
skriver) ..

Du kan sågar koble en USB flashreader med Compact Flash eller lign. til en
X-Box hvis du er lidt snild på fingrene :)

/Martin
http://rosenauer.dk

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 29-01-04 19:11

"rosenauer.dk" <spambuster@rosenauer.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Du kan sågar koble en USB flashreader med Compact Flash eller lign. til en
> X-Box hvis du er lidt snild på fingrene :)

Jeg risikerer ikke noget med kamaraet, lad os sige hvis jeg havde glemt en
eller anden ikke-billedfil på CF-kortet? Og skal kameraet(Eos300D) så
formattere kortet hver gang? Hvis ikke, kan kameraet så bruges til at vise
(f.eks. på fjernsyn) en hvilken som helst fremmed optaget .jpg?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 30-01-04 14:56

Preben Riis Sørensen skrev:
> Jeg risikerer ikke noget med kamaraet, lad os sige hvis jeg havde glemt en
> eller anden ikke-billedfil på CF-kortet?

Jeg vil understrege at jeg taler ud fra erfaring, ikke manual- eller
specifikationsviden, og at det er Canon A40 og A70 jeg har leget med,
med de forbehold (så du har en idé om pålideligheden i forhold til dit
kamera :) ) vil jeg sige:

Jeg tror ikke der sker noget ved at glemme filer på kortet - mine
kameraer har ikke haft det skidt med hverken .zip, .doc eller det meget
andet som har ligget på mine kort.

> Og skal kameraet(Eos300D) så
> formattere kortet hver gang?

Godt spørgsmål, men jeg tror ikke det er nødvendigt - hvis du bare lader
kameraet om at formattere burde der ikke være problemer.

> Hvis ikke, kan kameraet så bruges til at vise
> (f.eks. på fjernsyn) en hvilken som helst fremmed optaget .jpg?

Min erfaring er at kameraerne kun vil vise de filer som de selv har
taget, eller som er overført med Canons specialsoftware.

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>