Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Vandret streg på A60 LCD
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 28-01-04 13:36

Hejsa

Min søster har et Canon A60, men har lagt mærke til, at der kommer en mørk
vandret streg på LCD'et 1/4 fra toppen, når der er lidt mørkt (f.eks. på
væggen om aftenen i et rum med en monitor tændt og en arkitektlampe over
bordet, dvs. langt fra helt mørkt). Ved normalt lys er der ingen ting. Når
man trykker udløseren halvt ned flytter stregen sig ned på midten og
derefter tilbage igen, når kameraet har stillet skarpt.

Vi tog ind til forhandleren med det, men her var det lidt svært at se
stregen, da der nok ikke var det rette lys. Man kunne dog svagt se den. Vi
prøvede også deres udstillingsmodel, men her kunne vi ikke se noget.
Kameraet blev sendt til Canon, men vi har nu fået det tilbage med denne
besked: "Det er egenstøj, og man kan ikke gøre noget ved det".

Nu er mit spørgsmål så, om andre med et A60 også har denne streg?

Jeg har selv et A40, og har haft et A20, og her er stegen der ikke. Dog er
billedet noget mere grumset end på A60'eren, så de kan jo ikke helt
sammenlignes.

mvh Frank

Fra : Simon Nielsen

Dato : 28-01-04 14:27

> Jeg har selv et A40, og har haft et A20, og her er stegen der ikke. Dog er
> billedet noget mere grumset end på A60'eren, så de kan jo ikke helt
> sammenlignes.

Hvis stregen ikke er på billidet når det kommer ind på computeren så gør det
vel ikke så meget. Men det lyder lidt underligt.

Mvh
Simon

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 28-01-04 14:36

"Simon Nielsen" <news@REMOVETHISsiho.dk> wrote in message

> Hvis stregen ikke er på billidet når det kommer ind på computeren så gør
det
> vel ikke så meget. Men det lyder lidt underligt.

Det er den ikke, men min søster er alligevel lidt træt af den. Hvis den ikke
kan fjernes, så gør det selvfølgelig ikke så meget, men hvis den ikke er på
andre A60'er, så vil hun da gerne undvære den

mvh Frank

Fra : Simon Nielsen

Dato : 28-01-04 15:24

> [...]
> kan fjernes, så gør det selvfølgelig ikke så meget, men hvis den ikke er

> andre A60'er, så vil hun da gerne undvære den

Jeg har lige oplevet et lign problem bortset fra at stregen var vertikal i
højre side, det var min kammerats A60 og han fik nøjagtig samme svar fra
Canon som dig. Jeg tog lige et kig på mit A40 som jo er en lillebror til A60
og der er 3 lyse streger horizontalt fordelt ud over displayet. Men hvis jeg
retter det mod sollys (ud af vinduet) så kan man ikke se dem. Jeg har ikke
rigtig lagt mærke til det før da skærme på digital kameraer i søger mode
ikke er så gode.

Så der er nok ikke så meget at gøre, løsningen ville være et nyt kamera, men
nok den dyreste løsning.

Mvh
Simon