Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Selvfødende filmscanner
Fra : Soren Kuula

Dato : 26-01-04 00:38

Hejsa,

Har aldrig prøvet at scanne film, men jeg kan forestille mig at det er
en dødzzyg proces.

Findes der en ikke himmelråbende dyr (eller dårlig) filmscanner som kna
føde sig selv med filmen, enten fra en lang (nyfremkaldt) strimmel eller
fra en stabel 5-5-5- klip ?

MVH
Søren
--
Fjern de 4 bogstaver i min mailadresse som er indsat for at hindre s...
Remove the 4 letter word meaning "junk mail" in my mail address.

Fra : Peter Andersen

Dato : 26-01-04 09:14

Soren Kuula wrote:
> Hejsa,
>
> Har aldrig prøvet at scanne film, men jeg kan forestille mig at det er
> en dødzzyg proces.
Nejda... ikke når du griber en god bog i ventetiden....

> Findes der en ikke himmelråbende dyr (eller dårlig) filmscanner som
> kna føde sig selv med filmen, enten fra en lang (nyfremkaldt)
> strimmel eller fra en stabel 5-5-5- klip ?
Jo, det kan Nikon scannerne som standart i hverfald... dog ikke med en fuld
rulle, tror det er 6 stk strimmel den kan klare pr gang.

--
M.v.h. Peter Andersen.

Fra : CP

Dato : 26-01-04 10:12

"Soren Kuula" <dongfangspam@bitplanet.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Findes der en ikke himmelråbende dyr (eller dårlig) filmscanner som kna
> føde sig selv med filmen, enten fra en lang (nyfremkaldt) strimmel eller

Hej Søren
Det er såmænd ikke mere sygt eller dødt at scanne dias end det er at lægge
digitalbilleder ind i god orden eller scanne papirbilleder.

Men bortset fra min personlige holdning til dette: Canon lavede omkring 1998
en filmscanner til dias og negativer incl. APS-film. Den hedder vist 2700,
og den var forgængeren for 2710. Det er en forholdsvis anvendelig scanner,
og jeg mener ganske bestemt, at den kan scanne ruller. Det må den i hvert
fald kunne med hensyn til APS-filmene.

Jeg prøvede den engang - ganske vist med dårligt resultat, for grafikeren
der skulle bringe billederne videre fra mine scanninger til det trykte
produkt havde åbenbart et stort behov for at vise, at det kun var ham, der
kunne scanne. Den kunne bruges på PC med SCSI-stik. Jeg ved ikke, om
efterfølgeren kører USB eller Firewire.

Et alternativ er Kodak RFS3600, der i samme udseende også findes som
Reflekta og flere andre ikke specielt hæderkronede navne. Den er bestemt
ikke verdens bedste, men den er da god nok til, at en af mine kolleger har
scannet negativer til billeder i en flot bog - også trykt som opslag. Den
kan scanne filmruller automatisk, og den kan køre USB.

Men hvorfor ikke bide al skam i dig og bruge nogle telefonkroner på at finde
en fotohandler, der ved noget om den slags? Der må da være bare en enkelt et
eller andet sted i landet, der kan mere end at udfylde konvolutter til
minilab'et.

mvh Carsten

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 26-01-04 10:12

"Soren Kuula" <dongfangspam@bitplanet.net> wrote in message
> [...]
> Fjern de 4 bogstaver i min mailadresse som er indsat for at hindre s...
> Remove the 4 letter word meaning "junk mail" in my mail address.
Måske er det sådan noget du leder efter ?

http://makeashorterlink.com/?G53015037

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Henrik

Dato : 27-01-04 21:44

> Findes der en ikke himmelråbende dyr (eller dårlig) filmscanner som kna
> føde sig selv med filmen, enten fra en lang (nyfremkaldt) strimmel eller
> fra en stabel 5-5-5- klip ?

Hej Søren.

Kig forbi www.nikon.dk nogle af deres scanner kan tage hele 135-36 film.

Mvh.