Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Uskarpe billeder
Fra : max

Dato : 23-01-04 16:30

Belv lige anbefalet et lille stk. software som kan hjælpe
lidt ved uskarpe billeder "Focus Magic", hvad syns i..
Billedet var lidt blødt i skarpheden, nu er det noget andet,
men er det acceptabelt??? -max-
"En almindelig Gråand" i dk.binaer

Fra : Richard

Dato : 23-01-04 16:43

max wrote:

> Belv lige anbefalet et lille stk. software som kan hjælpe
> lidt ved uskarpe billeder "Focus Magic", hvad syns i..
> Billedet var lidt blødt i skarpheden, nu er det noget andet,
> men er det acceptabelt??? -max-

Acceptabelt at se på fordi motivet er så godt fanget; men hovedet og
dets omrids burde naturligvis stå skarpt, hvis det skulle kaldes rigtig
godt. Kan sagtens forstå du prøver

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Soren Kuula

Dato : 23-01-04 17:40

Richard wrote:

> Acceptabelt at se på fordi motivet er så godt fanget; men hovedet og
> dets omrids burde naturligvis stå skarpt, hvis det skulle kaldes rigtig
> godt. Kan sagtens forstå du prøver

Yes, det er godt men ikke helt godt - sådan nogen billeder har jeg også :)

Hvor mange smuttere tog du før du kom så tæt på ? Du ser jo ud til at
være dygtig nok til at skyde ænder :) så klø endelig på noget mere og få
en fuldtræffer.

MVH
Søren
--
Fjern de 4 bogstaver i min mailadresse som er indsat for at hindre s...
Remove the 4 letter word meaning "junk mail" in my mail address.

Fra : max

Dato : 23-01-04 17:41

"Soren Kuula"

> [...]
>
> Hvor mange smuttere tog du før du kom så tæt på ? Du ser jo ud til at
> være dygtig nok til at skyde ænder :) så klø endelig på noget mere og få

Det vigtigste er lyset, jeg har skudt nogle tusinde og det er altid
et problem med lyset og baggrunden, så det er lidt vanskeligt på
denne årstid.... Men tak for opmundringen -max-

Fra : den glade dreng

Dato : 24-01-04 00:49

> Det vigtigste er lyset, jeg har skudt nogle tusinde

Det må jo ha kostet en formue i film. gud fri mig vel.

Vh

Per

Fra : Spangkuk

Dato : 24-01-04 14:55

> Det må jo ha kostet en formue i film. gud fri mig vel.

....for ikke at tale om ænder...

Spang

Fra : Alex W

Dato : 23-01-04 17:37

> men er det acceptabelt??? -max-

Hej Max

Det er da et flot billede, meget spændende.
Teknikken betyder ikke en bønne .. det gør billedet !!!!

More mr. Max

/Alex W

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 23-01-04 18:02

max wrote:

> Belv lige anbefalet et lille stk. software som kan hjælpe
> lidt ved uskarpe billeder "Focus Magic", hvad syns i..
> Billedet var lidt blødt i skarpheden, nu er det noget andet,
> men er det acceptabelt??? -max-

Det er vel helt op dig selv, om det er godt nok, hvis det var
mit billede, så ville jeg nok gemme det, men jeg ville stadig
forsøge at lave et der er endnu bedre, det er iøvrigt et mo-
tiv der også forudsætter lidt held i sprøjten.

Og ænder er jo det sværreste at komme i nærhedden af, så mon
ikke om du får en ny chanche en anden dag...

Og så vil jeg da lige oplyse, at PhotoShop også har et filter
der gi'r øget skarphed, det er dog ikke en mirakelkur til
uskarpe billeder.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : max

Dato : 24-01-04 00:14

"Niels Ebbesen"

> [...]
>
> Og så vil jeg da lige oplyse, at PhotoShop også har et filter
> der gi'r øget skarphed, det er dog ikke en mirakelkur til

Nu har jeg postet originalen, jeg ved ikke om FM har gjort
noget som ikke kunne have været opnået med usm og
high pass filter - Hvis nogen har lyst til at experimentere
kunne det være sjovt.. Jeg har halsbetændelse og orker
ikke ret meget.. Man skal åbentbart ikke sidde på de
frostkolde jord i flere timer, hehe host hark - suk..-max-

Fra : Mic Holm

Dato : 23-01-04 19:20

Må vi se originalen?

--M

Fra : max

Dato : 24-01-04 00:07

"Mic Holm" <-Mic-@-Holm-.org uden - erne> skrev i en meddelelse
> Må vi se originalen?
>
> --M

Her er originalen uden noget behandling.. -max-

Fra : Mic Holm

Dato : 24-01-04 01:56

Så syntes jeg at skarpheds arbejdet er virkelig flot udført, måske skulle
jeg kigge lidt på focus magic.

--Michael

Fra : max

Dato : 24-01-04 02:30

> Så syntes jeg at skarpheds arbejdet er virkelig flot udført, måske skulle
> jeg kigge lidt på focus magic.
>
> --Michael

Prøv denne her: dubliker laget - filter highpass 2-6 på det
nye lag og brug blend overlay eller soft light. brug pile tasterne
til at nudge laget til billedet virker skarpere.. Man kan lave flere
lag med forskellige styrke, etc etc. Tror det er lige så effektivt
som FM.?? Andre ideer kunne være spændende..-max-
"rap rap rap rap" i binaer

PS. En af vores store fotografer Helmudt Newton er død
i en bilulykke.. Han var en spændende fotograf.!

Fra : nyrup

Dato : 23-01-04 20:04

Flot billede, med masser af bevægelse på den rigtige måde. Rigtig god
komposition! Formerne der dannes af vingerne med bevægelse koresponderer
fint med kroppen med andens krop.
mvh,
Lars-Peder

Fra : max

Dato : 24-01-04 00:15

"nyrup"
> Flot billede, med masser af bevægelse på den rigtige måde. Rigtig god
> komposition! Formerne der dannes af vingerne med bevægelse koresponderer
> [...]

Hehe - tak Lars-P!! -max-

Fra : Spangkuk

Dato : 24-01-04 00:22

> Flot billede, med masser af bevægelse på den rigtige måde. Rigtig god
> komposition! Formerne der dannes af vingerne med bevægelse
koresponderer
> fint med kroppen med andens krop.

Det var sq heldigt, for jeg er ret sikker på at anden er levende !

"Dårlig bevægelse, elendig komposition, formerne er deforme, og
kroppen er asymetrisk....sagt på en anden måde.: DU ER IKKE EN
AND !"

Spang

Fra : Spangkuk

Dato : 24-01-04 00:18

Hvaaa...Max...

Gider du ikke lige oplyse mig om

Din pris
Linsen
CCD'en
Opløsningen

og alt det andet der betyder noget, når man giver over 5.000 kr.
for et digi-cam.

Spang