Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Adapter til Minolta Dimage X20
Fra : lyserg

Dato : 22-01-04 15:27

Hej gruppe

Jeg vil lige høre om nogen af jer ved hvor meget strøm Minolta Dimage
X20 skal bruge fra den eksterne strømforsyning. Jeg ved man kan købe
en adapter som hedder "Adapter AC 6LE", men den koster 400-500 kroner.
Man kan sikkert få en adapter langt billigere i en hvilken som helst
elektronikforretning, men det kræver at man ved hvor mange milliampere
(mA) kameraet skal bruge. Da jeg spurgte i en forretning fik jeg at
vide at man kan brænde både adapter og kamera af hvis ikke man bruger
den rigtige strømstyrke.

Håber nogen kan hjælpe!

Mvh Lyserg

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-04 22:18

> [...]
> (mA) kameraet skal bruge. Da jeg spurgte i en forretning fik jeg at
> vide at man kan brænde både adapter og kamera af hvis ikke man bruger

Hmm jeg har et X20 (til salg), den brugte 1000 mAh batterierne på ca den
halve time jeg sad og legede med alle menuerne. Så hvis batterierne stadig
er ok kan X20 vel bruge ca 2 A / 2.4V.

--
Tom

Fra : lyserg

Dato : 23-01-04 12:59

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message news:<40103dfd$0$159$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
> Hmm jeg har et X20 (til salg), den brugte 1000 mAh batterierne på ca den
> halve time jeg sad og legede med alle menuerne. Så hvis batterierne stadig
> er ok kan X20 vel bruge ca 2 A / 2.4V.

Nåh, ja. Det kan man vel regne ud på den måde. Men bør jeg turde sætte
en strømforsyning på, som er udledt af på regnestykket?

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-04 00:05

> Nåh, ja. Det kan man vel regne ud på den måde. Men bør jeg turde sætte
> en strømforsyning på, som er udledt af på regnestykket?

Bare den Ikke kommer over 3.0V så kan der ikke ske noget

--
Tom