Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Flashkabel og sko til Canon EOS 10D og Spe~
Fra : Jeff

Dato : 22-01-04 00:26

Hej alle

Jeg har et Canon EOS 10D og en SpeedLite 420EX-flash. Jeg vil gerne kunne
forbinde et kabel mellem flashen og kameraet, så jeg kan bruge flashen frit
i luften.

Et kabel og en flashsko er et must, men er man tvunget til at købe Canons
"canondyre" produkt, eller kan man bruge kabel og sko fra andre producenter
til mit udstyr?

Tak for hjælpen!

Hilsen Jeff

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 22-01-04 07:05

"Jeff" <britonFJERNDETTE@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Et kabel og en flashsko er et must, men er man tvunget til at købe Canons
> "canondyre" produkt, eller kan man bruge kabel og sko fra andre

Jeg kender kun til Canons eget produkt, off shoe cord 2. Du kan jo forsøge
at finde en brugt, enten i dk.marked.privat.foto eller på ebay. Så bliver
den ikke helt så dyr (aner faktisk ikke hvad en rimelig brugtpris er, men
det kan andres sikkert svare på)

> Tak for hjælpen!
Det var så lidt.

René

Fra : rosenauer.dk

Dato : 22-01-04 07:59

> Et kabel og en flashsko er et must, men er man tvunget til at købe Canons
> "canondyre" produkt, eller kan man bruge kabel og sko fra andre
producenter
> til mit udstyr?

Jeg købte et hos Technikdirekt.de - forholdsvis pebret, men jeg var ikke i
stand til at opdrive et brugt herhjemme. Tilgengæld så virker kablet ganske
fortrinligt .. Jeg ledte dog også kun nogle uger, men DBA og lign. var ikke
just stedet at finde det. Prøv dk.marked.privat.foto.

/Martin
http://rosenauer.dk

Fra : Bo M. Havmand

Dato : 22-01-04 22:53

Det burde da være muligt med lidt teknis snilde at bikse en sammen selv!
Hvis man har mulighed for at få drejet og fræset noget nylon til hhv. en
Hot-Shoe og Flash-Sko.
efter et par monteringer af elektroder, montere den ønskede længde
ledning.
Naturligvis er finishen ikke i top, men ideen er der!
Jeg har i studiet en "Sukker-knald, så jeg kan koble Flash-anlægene
sammen med kameraet vha. Hot-Shoe'n - kunne en sådan anretning ikke
bruges?

Fra : CP

Dato : 23-01-04 10:23

"Jeff" <britonFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Et kabel og en flashsko er et must, men er man tvunget til at købe Canons
> "canondyre" produkt, eller kan man bruge kabel og sko fra andre

Du kan da evt. prøve om Photographica har en brugt. Deres brugtlister er
ikke just færdige endnu, men der er på deres hjemmeside et link til nogle
simple lister over brugtudstyr - med priser. Linken er her

www.photografica.com/shop/templates/Group.asp

vh Carsten