Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Røde øjne på Canon Powershot A60
Fra : IDResonant

Dato : 21-01-04 23:04

hej jeg har fået mit første digi cam (canon a60) som jeg er godt
tilfreds med. Personer som jeg tager billeder af, har dog (næsten)
altid røde øjne. Jeg er total novice her, har den på auto. Er der en
venlig sjæl som kan fortælle mig hvordan man fjerner det på kameraet?

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 21-01-04 23:20

Tag et kik på dette URL: http://www.photo-gallery.dk/side-09.htm

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-01-04 07:05

"IDResonant" <totally81@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der en
> venlig sjæl som kan fortælle mig hvordan man fjerner det på kameraet?

Dit kamera (og mange andre kameraer) "udmærker" sig desværre ved konsekent
altid at give røde øjne, når blitzen bruges. Lev med det og fjern dem evt.
efterfølgende i et billedbehandlingsprogram.

--
-Jens B.

Fra : IDResonant

Dato : 22-01-04 20:31

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote in message news:<bunp5l$28qs$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> altid at give røde øjne, når blitzen bruges. Lev med det og fjern dem evt.
> efterfølgende i et billedbehandlingsprogram.

OK - Men man behøver vel ikke at bruge Auto funktionen, hjulet kan
sættes på "P" fx, og det hjælper lidt på det. Er der nogle ejere af
dette kamera der har en "favorit indstilling" til at tage billeder med
indendørs? Gerne specifikt. Takker.

Fra : Richard

Dato : 22-01-04 21:30

IDResonant wrote:
> [...]
> sættes på "P" fx, og det hjælper lidt på det. Er der nogle ejere af
> dette kamera der har en "favorit indstilling" til at tage billeder med

Foretrækker Av-indstillingen og en blænde på 5-6 på min A70 (det er jo
~det samme kamera). Både Auto- og P-indstillingerne har forkærlighed for
en blænde på 2,8-3,5, som giver for lidt dybdeskarphed til mit brug.

Om det har nogen betydning for de røde øjne, har jeg ikke bemærket;
tager en slaveblitz med, når jeg husker det

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : IDResonant

Dato : 25-01-04 22:26

Richard <richardpunktumpade@mail.dk> wrote in message news:<401032e6$0$29356$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...

> [...]
>
> Om det har nogen betydning for de røde øjne, har jeg ikke bemærket;
> tager en slaveblitz med, når jeg husker det

En "blænde", hvordan indstiller man det i menuen på kameraet? :)

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-01-04 01:32

IDResonant <totally81@hotmail.com> wrote:

> En "blænde", hvordan indstiller man det i menuen på kameraet? :)

Ifølge Politikens Store Ordbog kan blænder godt staves blænde. Men det
er måske ligesom majonæse. Eller er det slet ikke stavningen, du studser
over?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : IDResonant

Dato : 26-01-04 19:05

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote in message news:<1g85avx.1pchu6iw7733dN%henrik@muenster.dk>...

> Ifølge Politikens Store Ordbog kan blænder godt staves blænde. Men det
> er måske ligesom majonæse. Eller er det slet ikke stavningen, du studser
> over?

Nej det er hvordan man skruer op og ned for den. Der bliver nævnt
nogle tal, hvordan gør man det på kameraet?

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-01-04 21:33

IDResonant <totally81@hotmail.com> wrote:

> Nej det er hvordan man skruer op og ned for den. Der bliver nævnt
> nogle tal, hvordan gør man det på kameraet?

Nåh, det er det, du mener. Du stiller den på Av og vælger blænden med
op/ned-knapperne bagpå (eller højre/venstre, jeg har ikke et A70). Det
vises bl.a. hos Steves Digicams:

<http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/a70_pg2.html> og næste
side.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : IDResonant

Dato : 27-01-04 15:29

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote in message news:<1g86trf.d2kqdgymkk03N%henrik@muenster.dk>...

> Nåh, det er det, du mener. Du stiller den på Av og vælger blænden med
> op/ned-knapperne bagpå (eller højre/venstre, jeg har ikke et A70). Det
> [...]

Jeg takker. Det må jeg da prøve.