Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon EOS300D opgradering?
Fra : Ukendt

Dato : 20-01-04 15:02

Hej!

Er der nogen der har prøvet at "hacke" sin Canon EOS 300D, således den får
bedre Flashfunktion ligesom EOS 10D har?

Se link:
http://www.haun.dk/index.php?mode=1&artid=154
http://www.haun.dk/index.php?mode=1&artid=153

Nogen erfaringer med det og virkede det?

Kenneth

Fra : Sten Bæk Sørensen

Dato : 20-01-04 16:24

".:: Kenneth Nielsen ::." <bamsen31{snabel a}hotmail.com> writes:

> Er der nogen der har prøvet at "hacke" sin Canon EOS 300D, således den får
> bedre Flashfunktion ligesom EOS 10D har?

Det er _ikke_ et hack af 300D, og det er heller ikke en
opgradering. Det er et lille program som udnytter en feature der er
beregnet til at en ekstern flash (f.eks. 550EX) kan sætte FEC i
kameraet.

Problemet med dette program er, at du kun kan ændre FEC når kameraet
er tilsluttet en PC. Derfor kan man ikke sige at kameraet kommer til
at virke som en 10D.

> Nogen erfaringer med det og virkede det?

Det virker fint nok. Jeg har sat mit kamera til +2/3 og det giver
mig i det store hele en del færre underbelyste billeder.

--
Sten Bæk Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-04 18:04

Hej!

Ok, på den måde!
Dvs, jeg kan ikke bruge den med indbyggede blitz indtil videre?

Du omtaler hack, findes der prog. der kan hacke kameraet og så i fald, hvad
får man ud af det?

Kenneth Nielsen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-01-04 18:13

On 2004-01-20, .:: Kenneth Nielsen ::. <> wrote:
> Hej!
>
> Ok, på den måde!
> Dvs, jeg kan ikke bruge den med indbyggede blitz indtil videre?

Jo, du sætter bare FEC på den via din PC. Og det husker den så.

> Du omtaler hack, findes der prog. der kan hacke kameraet og så i fald, hvad
> får man ud af det?

Nej, ikke p.t.

Fra : Sten Bæk Sørensen

Dato : 20-01-04 21:16

".:: Kenneth Nielsen ::." <bamsen31{snabel a}hotmail.com> writes:

> Du omtaler hack, findes der prog. der kan hacke kameraet og så i fald, hvad
> får man ud af det?

Nej, det var dig der kaldte det et hack

Jeg kender ikke til noget hack af selve kamera-firmwaren.

--
Sten Bæk Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-04 22:53

Nå ja, jeg ved snart ikke hvad jeg taler om, ha ha..

Men tak for svaret vedr. flash!..

Kenneth