Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Installation af LS-1000 på en windows XP m~
Fra : Thomas

Dato : 19-01-04 20:08

Hej alle

Jeg har lige købt en brugt LS-1000 scanner og vil gerne have installeret den
på en Windows XP maskine. Jeg har fået et Adaptec AHA-2940 scsi-kort med og
det finder Windows ganske fint. Når jeg har tændt scannere og derefter
tænder computeren, så dukker Windows op med information om at jeg skal vælge
drivere til "PCI-controller til simpel kommunikation", dette er åbenbart
scanneren, jeg vælger afbryd, da ikke kan finde noget selv og jeg ikke ved
hvad jeg skal gøre. Jeg har installeret de nyeste ATPI og scanner virker
også, men Vuescan kan bare ikke finde den? Hvad gør jeg galt?
Thomas Jansson
*svar venligst i gruppen - mails lider filterdøden*

Fra : Ole Palmhøj

Dato : 19-01-04 23:50

"Thomas" <tjansson80@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Med venlig hilsen
> Thomas Jansson
> *svar venligst i gruppen - mails lider filterdøden*

Hej Thomas
Hvis jeg ikke husker meget galt, skal du installere en ASPI driver. Den kan
du finde her:

http://www.adaptec.com/worldwide/support/drivers_by_product.html?sess=no&lan
guage=English+US&cat=%2fProduct%2fASPI-4.70&prodkey=Windows+ASPI+Package

Mvh
Ole

Fra : Thomas

Dato : 20-01-04 00:20

> Hej Thomas
> Hvis jeg ikke husker meget galt, skal du installere en ASPI driver.
> Den kan du finde her:
Da Jeg skrev ATPI mente jeg selvfølgelig ASPI, så den er installeret, men
tak for svaret!

Fra : Peter Schrøder

Dato : 20-01-04 09:12

"Thomas" skrev...
> Da Jeg skrev ATPI mente jeg selvfølgelig ASPI, så den er installeret, men
> tak for svaret!

Har du været omkring enhedshåndtering og set, hvad
den mangler?. Det skulle forbavse mig om ikke XP allerede
har en sådan driver indbygget.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Thomas Jansson

Dato : 20-01-04 15:01

Peter Schrøder wrote:
> "Thomas" skrev...
>
> Har du været omkring enhedshåndtering og set, hvad
> den mangler?. Det skulle forbavse mig om ikke XP allerede
> har en sådan driver indbygget.

Windows XP har vist ikke sådan en indbygget og jeg har installeret den fra
adaptec. I enhedsorientering kan der ser at der er problemer med
"PCI-controller til simpel kommunikation" - dette regner jeg med er selve
scanneren, men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre herfra. Jeg kan ikke få
vuescan til at finde scanneren. Jeg er bange for at der et eller andet
basalt jeg har overset.?

Thomas Jansson
*ret min email før du skriver*

Fra : Jens Bruun

Dato : 20-01-04 15:56

"Thomas Jansson" <ELLERStjanssonTAK@hehe.email.stadighehe.dk> skrev i en
meddelelse news:bujcb8$2ibf$1@news.cybercity.dk...

> Jeg er bange for at der et eller andet
> basalt jeg har overset.?

Du mangler muligvis noget TWAIN (Toolkit Without An Interesting Name)?

--
-Jens B.

Fra : Thomas Jansson

Dato : 21-01-04 21:52

> Du mangler muligvis noget TWAIN (Toolkit Without An Interesting Name)?
Ved ikke om de eksistere. Nikon laver ikke drivere til XP, kender du nogen
steder man kunne hente det?
Thomas Jansson
*ret min email før du skriver*

Fra : Peter Schrøder

Dato : 21-01-04 08:32

"Thomas Jansson" skrev
> [...]
> scanneren, men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre herfra. Jeg kan ikke få
> vuescan til at finde scanneren. Jeg er bange for at der et eller andet

Er du sikker på at Vuescan virker med LS-1000?
Og jeg synes at "PCI-controller til simpel kommunikation"
lyder mere som noget mobo-noget end som en scanner...

Fra : Thomas Jansson

Dato : 21-01-04 11:39

Peter Schrøder wrote:
> "Thomas Jansson" skrev
>
> Er du sikker på at Vuescan virker med LS-1000?
> Og jeg synes at "PCI-controller til simpel kommunikation"
> lyder mere som noget mobo-noget end som en scanner...

Jeg har set det virker i vuescan og på windows xp maskine. Men et eller
andet er ikke som det burde være!
Thomas Jansson
*ret min email før du skriver*

Fra : Thomas Jansson

Dato : 21-01-04 21:53

Jeg prøver også at poste i dk.edb.hardware for at se om der nogen der har
nogen gode ideer der. Men tak for svarene!
Thomas Jansson
*ret min email før du skriver*