Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Scanner til negativer og dias
Fra : Peter Holm

Dato : 17-01-04 20:32

Hejsa.
Kan nogen foreslå en scanner til gamle negativer og dias i prisklassen
1500-2500kr (hvis det findes)

Mvh
Peter

Fra : Lars

Dato : 17-01-04 20:46

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
> Kan nogen foreslå en scanner til gamle negativer og dias i prisklassen
> 1500-2500kr (hvis det findes)
>
> Mvh
> Peter

Epson 2400

Fra : Lars

Dato : 17-01-04 20:48

"Lars" <velsheda@RemoveThisoncable.dk> skrev i en meddelelse

> "Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> skrev i en meddelelse

> Epson 2400

Beklager jeg glemte at underskrive.

Jeg anbefaler Epson Perfection 2400 Photo.

Hilsen
Lars

Fra : Peter Holm

Dato : 17-01-04 22:19

Lars wrote:

> Beklager jeg glemte at underskrive.
>
> Jeg anbefaler Epson Perfection 2400 Photo.
>
> Hilsen
> Lars

thx.
Peter

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 17-01-04 21:22

Peter Holm wrote:

> Kan nogen foreslå en scanner til gamle negativer og dias i prisklassen
> 1500-2500kr (hvis det findes)

Hva' med om du lige læste bare 3-4 dage tilbage i gruppen, for
der har lige været to tråde om scannere og scanning.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : R.J.S.

Dato : 18-01-04 00:42

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> wrote in message news:<40098d7f$0$23936$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>...
> Hejsa.
> Kan nogen foreslå en scanner til gamle negativer og dias i prisklassen
> 1500-2500kr (hvis det findes)
>
> Mvh
> Peter

EPSON PERFECTION 2400 PHOTO TIL CA 1350 KR

Den er eminent

Hilsen RS

Fra : Hansen

Dato : 18-01-04 08:00

Jeg ved ikke så meget om dias og scannere men der er en på tilbud i Aldi fra
på Onsdag..

http://aldi.dk/OFFER_DK/home.htm

Hilsen Preben

Fra : Peter Holm

Dato : 18-01-04 08:52

Hansen wrote:
> Jeg ved ikke så meget om dias og scannere men der er en på tilbud i
> Aldi fra på Onsdag..
>
> http://aldi.dk/OFFER_DK/home.htm
>
> Hilsen Preben

ja, hvad mon den kan, som Epson 2400 måske ikke kan.
Nogen der kan udrede dette?

Jen kan læse mig til, at den har 2 stk. diasholdere. Jeg forestiller mig, at
dette betyder, at dias kan scannes uden de skal brækkes ud af rammerne.
Kan Epson 2400 scanne dias i rammer? Eller skal de pilles ud af rammerne?

Mvh
Peter

Fra : 2rb1

Dato : 18-01-04 11:22

Hejsa

Jeg har en Minolta Dimage Scan Dual 2 til 1500,-
2840 x 2840
Den kan scanne i diazrammer.og den er fra 2002.

Mvh. 2rb1

Fra : R.J.S.

Dato : 18-01-04 12:51

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> wrote in message news:<400a3b0a$0$24850$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>...

> [...]
> dette betyder, at dias kan scannes uden de skal brækkes ud af rammerne.
> Kan Epson 2400 scanne dias i rammer? Eller skal de pilles ud af rammerne?

Ja EPSON 2400 kan scanne dias i rammer 4 ad gangen

Fra : gismo

Dato : 18-01-04 13:07

http://www.epson.dk/products/allinone/rx500/

Denne skulle komme på markedet sidst i januar. Den har en dias adapter, som
der står i linket. Jeg kan ikke sige mere om den, men vil se på den når den
kommer i forretningerne.

Mvh.

Gismo

Fra : Lars

Dato : 18-01-04 13:08

"R.J.S." <hero@fanonet.dk> skrev i en meddelelse
> "Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> wrote in message

> Ja EPSON 2400 kan scanne dias i rammer 4 ad gangen

Og så kan Epson scanne andre formater end 135 film.
Det er meget få dedikerede diasscannere der kan det.
Dem der kan koster virkelig kassen.

Lars

Fra : Peter Holm

Dato : 18-01-04 13:17

> Og så kan Epson scanne andre formater end 135 film.

ikke forstået ??

Mvh
Peter

Fra : Lars

Dato : 18-01-04 19:36

> ikke forstået ??
>
> Mvh
> Peter

Det er sådan at man i langt de flste scannere som kun er beregnet til at
negativer _kun_ kan scanne negativer eller dias med formatet 24 x 36 mm
(også kaldet 135 film)

Epson 2400 kan scanne andre negativ og dias formater hvis man køber et
stykke ekstra udstyr "Film Adapter" som jeg har fået for kr. 800,-

Håber det er mere forståeligt nu. Jeg undskylder den mangelfulde uddybning.

Lars

Fra : Peter Holm

Dato : 18-01-04 21:08

Lars wrote:
> [...]
> stykke ekstra udstyr "Film Adapter" som jeg har fået for kr. 800,-
>
> Håber det er mere forståeligt nu. Jeg undskylder den mangelfulde

ok, tak for den forklaring.
Jeg ved at min fader (hvis negativer og dias konkret skal scannes) også i
svundne tider har anvendt 6x6 cm format.
Har jeg forstået det ret, så kræves der extra udstyr til Epson 2400 før
disse kan scannes?
Kan nogen guide mig i retning af dette extra udstyr?

Mvh
Peter

Fra : Thomas Corell

Dato : 19-01-04 07:48

Peter Holm wrote:

> [...]
> disse kan scannes?
> Kan nogen guide mig i retning af dette extra udstyr?

<news:slrnc0l03v.r9e.nospamplease@mail.corell.dk> så svaret findes
allerede i denne tråd.

--
Don't waste space

Fra : Peter Holm

Dato : 19-01-04 11:17

Thomas Corell wrote:

> <news:slrnc0l03v.r9e.nospamplease@mail.corell.dk> så svaret findes
> allerede i denne tråd.

thx

Fra : Thomas Corell

Dato : 18-01-04 13:48

Lars wrote:

> "R.J.S." <hero@fanonet.dk> skrev i en meddelelse

> Og så kan Epson scanne andre formater end 135 film.
> Det er meget få dedikerede diasscannere der kan det.
> Dem der kan koster virkelig kassen.

Hvis du skal scanne andet end 135 film i en Epson 2400, i standard
udgaven, skal du ud og købe en ny TPU (låg med lys i) og en anden film
adapter. Søg på B12B813173 på www.itbutikken.dk

I standard udgave kan den scanne 135-film strimler, med op til 6
billeder, eller 4 dias i ramme.

--
Don't waste space

Fra : depot@medieskolerne.~

Dato : 10-02-04 16:09

Hos Midtdata i Viborg kan man få en filmscanner Microtek filmscanner 2700,
der scanner i 2700x2700 dpi til 2249,-

MVH Daniel Hoffmann