/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
Hvad mangler du?
Fra : Thomas Rybak


Dato : 16-01-04 19:06

Er der noget du mangler på sider som fotobasen.dk, megapixel.dk og
imagerating.dk og fotokritik.dk ?

Jeg overvejer nemlig at lave et nyt website, og vil da gerne have lidt
input?

Mvh Thomas



 
 
Anders Houmark (16-01-2004)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 16-01-04 19:22

Thomas Rybak wrote:
> Er der noget du mangler på sider som fotobasen.dk, megapixel.dk og
> imagerating.dk og fotokritik.dk ?

Jeg mangler en forklaring på hvorfor imagerating.dk ligner photosig.com så
meget? Jeg har emailet photosig, men har intet svar fået.

> Jeg overvejer nemlig at lave et nyt website, og vil da gerne have lidt
> input?

Så er jeg ked af, at jeg kom på afveje fra dit oprindelige svar,
imagerating.dk undrer jeg mig blot lidt over...


--
Anders Houmark
Som intet mangler, bruger kun fotokritik.dk og det er alt rigeligt.



Thomas Rybak (16-01-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Rybak


Dato : 16-01-04 19:20

> Jeg mangler en forklaring på hvorfor imagerating.dk ligner photosig.com så
> meget? Jeg har emailet photosig, men har intet svar fået.

Ja, jeg har også lagt mærke til det. Enten er det en kopi, eller også han
han noget samarbejde kørende. Men hvorfor er du så interesseret i det?

Mvh Thomas



Anders Houmark (16-01-2004)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 16-01-04 23:01

Thomas Rybak wrote:
>> Jeg mangler en forklaring på hvorfor imagerating.dk ligner
>> photosig.com så meget? Jeg har emailet photosig, men har intet svar
>> fået.
>
> Ja, jeg har også lagt mærke til det. Enten er det en kopi, eller også
> han han noget samarbejde kørende. Men hvorfor er du så interesseret i
> det?

Fordi jeg synes Photosig er en god side og, at det ville være synd deres
side bare blev kopieret.


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk



rosenauer.dk (16-01-2004)
Kommentar
Fra : rosenauer.dk


Dato : 16-01-04 19:47

>
> Jeg mangler en forklaring på hvorfor imagerating.dk ligner photosig.com så
> meget? Jeg har emailet photosig, men har intet svar fået.

Studser tit over mængden af norsk/svensk-agtige ord på sitet. Kategori =
familje f.eks. - men det er sikkert bare tastefejl :)

Men anyway, så er det ikke (IMO) særlig avanceret asp-kode (ville dog aldrig
have lavet det i andet end java eller php) der skal til at drive et sådan
site =)

Buttomline, så held og lykke - laver du et bedre site end de andre, og er
bedre til PR-stunts, så kan jeg ikke se hvad der skulle afholde dig fra at
åbne langt flere besøgende/brugere.

/Martin
http://rosenauer.dk





Peter Andersen (16-01-2004)
Kommentar
Fra : Peter Andersen


Dato : 16-01-04 19:22

Thomas Rybak wrote:
> Er der noget du mangler på sider som fotobasen.dk, megapixel.dk og
> imagerating.dk og fotokritik.dk ?
>
> Jeg overvejer nemlig at lave et nyt website, og vil da gerne have lidt
> input?
>
> Mvh Thomas

Hvorfor vil du lave en side til?? hvis der er 4 i forvejen så må det vel
være mere end rigeligt... IMHO.

--
M.v.h. Peter Andersen.



Niels Ebbesen (16-01-2004)
Kommentar
Fra : Niels Ebbesen


Dato : 16-01-04 19:33


Thomas Rybak wrote:

> Jeg overvejer nemlig at lave et nyt website, og vil da gerne have lidt
> input?


Hvorfor laver du ikke noget helt nyt, de fleste digicam's kan
lave korte videoklip, hva' med at lave et web-site, hvor folk
kan uploade små 15 eller 30 sekunders videoklip.

Der kan jo være mange forskellige emner og tema'er, jeg tror
det kunne blive et rigtigt sjovt og populært web-sted, og frem
for alt, så vil du være den første og eneste indtil andre
kopierer ideen...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner

Ole C. (16-01-2004)
Kommentar
Fra : Ole C.


Dato : 16-01-04 19:35

Jeg mangler ihvertfald ikke et mere af denne slags sites. De eneste jeg
benytter er Foto-Basen.dk, Imagerating.dk samt photosig.com- resten hverken
bruger jeg eller besøger. At lave et mere ville da være spild af tid imo..
men det er jo op til en selv..

Mvh Ole C.
www.condrup.dk



Thomas Rybak (16-01-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Rybak


Dato : 16-01-04 20:15

> Hvorfor laver du ikke noget helt nyt, de fleste digicam's kan
> lave korte videoklip, hva' med at lave et web-site, hvor folk
> kan uploade små 15 eller 30 sekunders videoklip.

Det lyder meget originalt, men problemet er, som du sikkert ved, at selv små
videoklip fylder meget = store filer, som kræver stor båndbredde, både hos
brugeren og især til serveren.

En anden ting er, at jeg selv har DSLR, så det har ikke den store personlige
interesse

Mvh Thomas



Niels Ebbesen (16-01-2004)
Kommentar
Fra : Niels Ebbesen


Dato : 16-01-04 21:51



Thomas Rybak wrote:

> Det lyder meget originalt, men problemet er, som du sikkert ved, at selv små
> videoklip fylder meget = store filer, som kræver stor båndbredde, både hos
> brugeren og især til serveren.


Tja det var kun et forslag, for dem der går i andres fodspor
kommer jo aldrig foran, og der eksisterer allerede tre såkaldte
alternativer til Fotokritik, som kun er minitureudgaver med få
brugere, og endnu færre billeder...!

Et web-site som Fotokritik kræver også en pæn stor server og en
god sjat båndbredde, du må bare ud og skaffe nogle sponsorer.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner

Anders Houmark (16-01-2004)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 16-01-04 23:05

Niels Ebbesen wrote:

>
> Et web-site som Fotokritik kræver også en pæn stor server og en
> god sjat båndbredde, du må bare ud og skaffe nogle sponsorer.

Ja.. Hvad var det nu Martin fra Fotokritik skrev? At siden trak over 80
gigabyte trafik om måneden? Og det er over et halvt år siden han skrev det,
siden det er der kommet mange flere fotografer til


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk



Thomas Rybak (17-01-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Rybak


Dato : 17-01-04 11:14

> Ja.. Hvad var det nu Martin fra Fotokritik skrev? At siden trak over 80
> gigabyte trafik om måneden? Og det er over et halvt år siden han skrev
det,
> siden det er der kommet mange flere fotografer til

Nå, er det Martin Koch? Pussigt, ham arbejder jeg sammen med

Mvh Thomas



Anders Houmark (17-01-2004)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 17-01-04 18:37

Thomas Rybak wrote:
>> Ja.. Hvad var det nu Martin fra Fotokritik skrev? At siden trak over
>> 80 gigabyte trafik om måneden? Og det er over et halvt år siden han
>> skrev det, siden det er der kommet mange flere fotografer til
>
> Nå, er det Martin Koch?

Ja det er ham.. Hvad arbejder i med?


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk



Niels Ebbesen (17-01-2004)
Kommentar
Fra : Niels Ebbesen


Dato : 17-01-04 19:58



Anders Houmark wrote:

> Ja det er ham.. Hvad arbejder i med?


Prøv en Google søgning på "Martin Christian Koch" man får bl.a.
flg. resultater, så med mindre der er flere med dette navn, så
er han pilot.

http://heima.olivant.fo/~jvagadal/europe/pilots.htm
http://www.scandva.org/pilots/roster/roster6.htm

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner

Thomas Rybak (18-01-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Rybak


Dato : 18-01-04 10:46

> Prøv en Google søgning på "Martin Christian Koch" man får bl.a.
> flg. resultater, så med mindre der er flere med dette navn, så
> er han pilot.

Det må der være, for det er ikke ham.

Mvh Thomas



Thomas Rybak (18-01-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Rybak


Dato : 18-01-04 10:49

> Prøv en Google søgning på "Martin Christian Koch" man får bl.a.
> flg. resultater, så med mindre der er flere med dette navn, så
> er han pilot.

Der var jeg vist lidt hurtig, men hvis du kigger på startsiden af de links
du postede, så vil du finde ud af at han er pilot i Scandinavian VIRTUAL
airlines - altså Flightsim.

Mvh Thomas



Niels Ebbesen (18-01-2004)
Kommentar
Fra : Niels Ebbesen


Dato : 18-01-04 11:22



Thomas Rybak wrote:

> Der var jeg vist lidt hurtig, men hvis du kigger på startsiden af de links
> du postede, så vil du finde ud af at han er pilot i Scandinavian VIRTUAL
> airlines - altså Flightsim.


Tja - jeg har jo også været lidt for hurtig, for jeg har jo ikke
nærlæst de hit jeg fik på Google, og vi kan blot konstatere, at
Martin bare leger pilot...)

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner

Erik Aalund (17-01-2004)
Kommentar
Fra : Erik Aalund


Dato : 17-01-04 12:01

>
>
> Tja det var kun et forslag, for dem der går i andres fodspor
> kommer jo aldrig foran, og der eksisterer allerede tre såkaldte
> alternativer til Fotokritik, som kun er minitureudgaver med få
> brugere, og endnu færre billeder...!
>

Jeg vil godt give Niels ret i at jo flere af den slags sites, jo færre
brugere pr. site.
Jeg kender ikke dem alle, men er faldet over flere danske, hvor der ikke
sker ret meget og ikke er særlig mange "medlemmer", samlignet med f.eks.
Fotokritik.dk.

vh
Erik



ab (16-01-2004)
Kommentar
Fra : ab


Dato : 16-01-04 19:34

>
> Jeg overvejer nemlig at lave et nyt website, og vil da gerne have lidt
> input?
>

Det ser ud som om du vil opfinde et problem for efterfølgende at løse det ?

Var det ikke bedre at løse nogle af de problemer, der allerede eksisterer ?

ab



Thomas Rybak (16-01-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Rybak


Dato : 16-01-04 20:12

> Det ser ud som om du vil opfinde et problem for efterfølgende at løse det
?
>
> Var det ikke bedre at løse nogle af de problemer, der allerede eksisterer
?

Jo, det lyder da som en rigtig god ide, men hvad er det for nogle problemer?

Mvh Thomas



Simon Nielsen (16-01-2004)
Kommentar
Fra : Simon Nielsen


Dato : 16-01-04 23:49

Thomas Rybak wrote:

> Er der noget du mangler på sider som fotobasen.dk, megapixel.dk og
> imagerating.dk og fotokritik.dk ?
>
> Jeg overvejer nemlig at lave et nyt website, og vil da gerne have lidt
> input?
>
> Mvh Thomas
>
>
Jeg mangler en lille diskussionsforum, en mulighed for at være medlem af
en eller anden nyhedsmail og så måske noget med opslag og privat salg,
bytte og købe mulighed osv. Og så et sted hvor der måske er lidt links
til relevante sider og nyheder og facts om de nyeste kameraer og andre
relevante ting både for Feinsmeckere som mig der er helt vildt med mit
Nikon Spejlrefleks kamera (ikke digi) og også om de nyeste ting inden
for digital fotgrafi. Altså sådan lidt ligesom de her grupper der har
noget med foto at gøre, bare et sted hvor man ikke behøver at spørge men
hvor der tit står noget spændene.

Se det kunne være en fed side. Men du kan jo tage det lidt til
efterretning og så glæder jeg mig til at se hvad du finder frem og får
smækket op på siden.

Mvh
Simon


Niels Ebbesen (17-01-2004)
Kommentar
Fra : Niels Ebbesen


Dato : 17-01-04 00:01


Simon Nielsen wrote:

> Jeg mangler en lille diskussionsforum, ...cut....


Prøv at ta' et kik på:
http://www.digitalfotograferne.dk
http://www.fotoportal.dk
http://www.digitalmagasinet.dk
http://www.digitalfotografen.dk
http://www.akamera.dk

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner

Thomas Corell (17-01-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Corell


Dato : 17-01-04 13:06

Simon Nielsen wrote:
>
> Jeg mangler en lille diskussionsforum,

Det er der ihvertfald på både fotobasen og fotokritik.

> en mulighed for at være medlem af
> en eller anden nyhedsmail

Det mener jeg der er på fotobasen (svjh dog kun om ting på fotobasen).

> og så måske noget med opslag og privat salg,
> bytte og købe mulighed osv.

Det er der ihvertfald på både fotobasen og fotokritik.

> Og så et sted hvor der måske er lidt links
> til relevante sider og nyheder og facts om de nyeste kameraer og andre
> relevante ting både for Feinsmeckere som mig der er helt vildt med mit
> Nikon Spejlrefleks kamera (ikke digi) og også om de nyeste ting inden
> for digital fotgrafi.

De fleste, af de danske foto-sites, er drevet i en eller andens fritid.
Det du ønsker koster meget tid, og er dækket af andre sites. Tror dine
ønsker vil medføre for meget arbejde for et site, drevet på frivillig
basis.

--
Don't waste space

Niels Ebbesen (17-01-2004)
Kommentar
Fra : Niels Ebbesen


Dato : 17-01-04 16:32


Thomas Corell wrote:

> De fleste, af de danske foto-sites, er drevet i en eller andens fritid.
> Det du ønsker koster meget tid, og er dækket af andre sites. Tror dine
> ønsker vil medføre for meget arbejde for et site, drevet på frivillig
> basis.


Ja hvis der skulle laves noget genialt, så skulle det være,
at man samlede alle de større danske foto-web-sites i en rig-
tig stor fælles fotoportal, hvor der var så mange til at
producere indholdet, at der time for time og dag for dag
året rundt ville være noget nyt.

En stor dansk fotoportal ville også kunne trække så meget
trafik, at der reelt vil være grundlag for at få indtægter
via annoncer, for hvis man ikke har over 1 million sidevis-
ninger pr. måned, så kan man ikke tiltrække de seriøse
annoncører.

Men det er nok umuligt at få folk til at samarbejde, og det
var iøvrigt det samme i gamle dage før Internettet, dengang
fandtes der også en 3 - 4 fotoblade, som alle gav underskud
og med mellemrum gik de på røven.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner

max (17-01-2004)
Kommentar
Fra : max


Dato : 17-01-04 13:22


"Thomas Rybak"
> Er der noget du mangler på sider som fotobasen.dk, megapixel.dk og
> imagerating.dk og fotokritik.dk ?
>
> Jeg overvejer nemlig at lave et nyt website, og vil da gerne have lidt
> input?
>
> Mvh Thomas

Jeg syns det kunne være fedt hvis der var et site som
photosig på dansk. Jeg har kigget på de danske du
nævner oven over, photosig er bedre. -max-



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408897
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste