Kat, der drikker af toilettet
Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 06-02-04 19:58

Jeg har en Siameser, der har fået den vane at drikke af toilettet, selvom
den får frisk vand dagligt - den vil slet ikke bruge vandskålen længere. Min
far havde også en kat, der gjorde det samme, og nu undrer jeg mig over, hvad
der lokker dette ellers så hygiejniske dyr derhen?

--
Vh

Morten

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 06-02-04 23:49

Vandet er mere koldt i toilettet.

Fra : Helle

Dato : 06-02-04 23:54

"Martin / Fårevejle" <jadahva@NEJhotmail.com> wrote in message
> Vandet er mere koldt i toilettet.
> "Morten Højgaard Roth" <mhroth@ruc.dk> skrev i en meddelelse
> Min
> hvad

Efter min mening er det ulækkert og jeg synes ikke du skal lade den gøre
det. Slå brættet ned så den ikke kan komme til det. Især hvis du bruger
closan flush eller andet dufthalløj i toilettet. Skift evt. vand i skålen
flere gange dagligt - det gør jeg.

Mvh Helle

Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 06-02-04 23:59

"Helle" <mail@FJERNhellenielsen.dk> wrote in message

> [...]
> det. Slå brættet ned så den ikke kan komme til det. Især hvis du bruger
> closan flush eller andet dufthalløj i toilettet. Skift evt. vand i skålen

Er i princippet enig, men tror nu ikke den lider skade. Jeg har også
observeret, at andre katte kan lide at drikke af vand fra køkkenborde, altså
daggammelt vand - at de ikke altid er så vilde med det friske. Det kan lyde
som en joke, men har set mønsteret hos flere katte, og mit indlæg var
egentlig mere en forklaring på hvorfor? Jeg tror ikke den med det "kolde
vand" holder".

Vh

Morten, selvudråbt katteekspert

Fra : Frodo

Dato : 07-02-04 00:53

Hmmmm.....det er nok ikke svaret, jeg har en hankat, som hopper op på kanten
af badekaret, og drikker af det varme...meget varme badevand, og han bliver
kun lidt fornærmet over at man ligger i det

/Frodo

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 07-02-04 00:06

"Morten Højgaard Roth" <mhroth@ruc.dk> writes:

> [...]
> far havde også en kat, der gjorde det samme, og nu undrer jeg mig over, hvad
> der lokker dette ellers så hygiejniske dyr derhen?

Svært at sige, men det kan skyldes at vandet trods alt er mere frisk
der.
Her er det nu ikke noget problem *G* Jeg har lært at slå brættet ned...

Det kan dog også skyldes vandskålen, nogen steder i landet er der
meget kalk i vandet som så sætter sig i skålen. Og hvis man ikke
skyller den godt efter vask med opvaskemiddel kan det altså smage
igennem... Så der kan være flere grunde sådan lige umiddelbart..

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 07-02-04 00:07

"Henrik Pedersen" <misbams@edb.inv> wrote in message

> Her er det nu ikke noget problem *G* Jeg har lært at slå brættet ned...

Måske skal jeg tolke dig derhen, at min kat får det bedre, den dag jeg
indgår i et fast parforhold

Vh

Morten

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 07-02-04 00:16

"Morten Højgaard Roth" <mhroth@ruc.dk> writes:

> Måske skal jeg tolke dig derhen, at min kat får det bedre, den dag jeg
> indgår i et fast parforhold

Det kan jeg ikke love dig *GG* rotflscfa

Jeg bor sammen med Anastacia, en Maine Coon Dame om det ligefrem er et
fast parforhold eller om det nærmere er Anastacia mig dronning dig
katteslave tjae...

Meen hun er endnu ikke helt så "sær" som Melissa jeg boede sammen med
før, hun ville bare ikke dele med andre hunkønsvæsner. De fik både
hvæs og sømpose, mens mine hankønsvenner uha kindgnid og spinnn...

Fra : Jakob Thuesen

Dato : 07-02-04 00:17

Til information, så er det samme vand, der kommer ud af vandhanerne, som der
skylles ud med i toilettet.

Så vandet er i sig selv ikke skadeligt...

Mvh

Jakob

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 07-02-04 14:35

On 2004-02-07 00:16:38 +0100, "Jakob Thuesen" <faril@DELETEfaril.dk>
said:

> Til information, så er det samme vand, der kommer ud af vandhanerne,
> som der
> skylles ud med i toilettet.
>
> Så vandet er i sig selv ikke skadeligt..

Nah, det tror jeg heller ikke var bekymringen, snarere det, der også
kunne være i toilettet og som kunne blande sig med vandet - hvis du
forstår

Hvad angår de katte, der hellere drikker af en vandskål, der har stået
lidt end en med frisk vand, kunne det måske hænge sammen med, om man
bor et sted med klortilsætning i vandet. Kloren fordamper lidt med
tiden, og så smager vandet bedre.
--
Knus fra Ann R

Fra : anja rasmussen

Dato : 07-02-04 17:45

> [...]
> skylles ud med i toilettet.
>
> Så vandet er i sig selv ikke skadeligt...

Hej....
Jeg håber da ikke du gør det samme i din håndvask som i dit
toilet.....det er det der kan være skadeligt....og man drikker jo heller
ikke selv af toilettet.....
Her har vi en vandskål stående et andet sted end ved maden, nogle katte
foretrækker dette...og vandskålen vi har placeret i vindueskarmen er
ofter mere tømt end den ved maden.....

Med venlig hilsen
anja rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Jakob Thuesen

Dato : 07-02-04 19:01

Mine katte drikker ikke af toilettet, men af deres vandskål.

Det var bare mere til information hvis man var nervøs pga. vandet og dets
renhed.

Om vandet så bliver blandet med andre ting (rengøringsmidler eller andet) så
er det en helt anden sag.

Toilettet er jo nok heller ikke lige det mest bakteriefrie sted.

/Jakob

Fra : Di Di

Dato : 10-02-04 14:12

Paulus ynder også jævnligt at drikke af toilettet, hvis en gæst har glemt at
lukke efter sig. Han drikker dog også af vandhanen, gryder el. lign. der
står i blød (uden sæbe), vandpytter, glas og kander efterladt på sofabordet
(mor ser jo ikke når man er der om natten..., det mest ulækre er dog når
han kan få hevet ristet op af afløbet i badet, og derfra så sig en tår vand,
er mor i nærheden og forhindrer ham i dette slikker han da bare på det våde
gulv i stedet,han vil også hellere drikke af vandskålen på badeværelset end
i køkkenet.

Mvh. Di