Forint?
Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 31-01-04 12:01

Er der nogen her i gruppen der kan fortælle mig, om vi skal veksle til
Forint, eller om det bliver euro i Ungarn til sommer, det ville være
dejligt, om vi kunne nøjes med euro.

Fra : Kim Olsen

Dato : 01-02-04 16:12

> Er der nogen her i gruppen der kan fortælle mig, om vi skal veksle til
> Forint, eller om det bliver euro i Ungarn til sommer, det ville være
> dejligt, om vi kunne nøjes med euro.

Hej

Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål, men kan da fortælle at vi for mange år
siden er holdt op med at veksle noget som helst hjemmefra.
Vi holder bare ind ved den første pengeautomat i de lande vi nu kommer til
og hæver kontanter.
Ofte kan man faktisk på tankstationer i udlandet få lov til at hæve mere end
købet, så man får kontanter ligesom på dankortet herhjemme.

Det er VISA kortet faktisk ikke beregnet til, men mange steder er de
ligeglade, så prøv at spørge.. det gør vi

Hilsen

Kim Olsen

Fra : aogs

Dato : 11-02-04 09:15

"Kim Olsen" skrev d. 01-02-04 16:12 dette indlæg :

> [...]
>
> Det er VISA kortet faktisk ikke beregnet til, men mange steder er de
> ligeglade, så prøv at spørge.. det gør vi

Nej, Ungarn går ikke over til euro nu, jeg mener først det er i 2006
eller 2008. Du kan dog bruge euro mange steder og du kan også medbringe
danske kr., begge dele kan veksles med fordel dernede og efterhånden som
man får brug for det. Sidste sommer var det en fordel at medbringe
danske kr. - kursen var bedre på dem end på euro. God ferie.

http://www.kandu.dk/

Fra : aogs

Dato : 11-02-04 09:15

Fra : René Roager

Dato : 15-02-04 15:56

On Wed, 11 Feb 2004 08:15:04 GMT, "aogs" <aogs.news@kandu.dk> wrote:

> [...]
>man får brug for det. Sidste sommer var det en fordel at medbringe
>danske kr. - kursen var bedre på dem end på euro. God ferie.

Hej Kim!

Det er åbenbart lidt med forskel m.h.t. om det er en god ide at
medbringe kr eller Euro, vi var ved balaton i juli 2003, og her car
det helt klart en fordel at medbringe EURO også til den kursvi havde
vekslet hjemmefra.
Vi har tænkt os at gøre det samme igen iår.

mvh
René

Fra : aogs

Dato : 11-02-04 09:15

> [...]
>
> Det er VISA kortet faktisk ikke beregnet til, men mange steder er de
> ligeglade, så prøv at spørge.. det gør vi

Vi har mange gange besøgt Ungarn og de går ikke over til euro denne
sommer, men vi tror at det sker i 2006 eller 2008. Du kan medbringe
euro, hvis du synes det er det letteste men, du kan med fordel medbringe
danske kroner, hvis du ikke er til VISA-kort som kan bruges næsten alle
steder og i hæveautomater. Hvis du medbringer kroner/euro (du skal ikke
veksle hjemmefra), der mange steder du kan veksle og der kræves intet
gebyr, men vær opmærksom på at det kan være forskellig hvor mange forint
du får pr. krone/euro fra sted til sted. Nordea har en god hjemmeside
med en valuta-omregner. God tur.

http://www.kandu.dk/