brede baller
Fra : Ano Nymous

Dato : 23-04-01 00:47

Kære gruppe!

Jeg tillader mig at blande mig i denne nyhedsgruppe under anonymitetens
flag, håber det er ok med jer...

Jeg er 178cm høj og har i løbet af ret kort tid - vha. ekstra motion og
kostomlægning (og en selvdiciplin jeg ikke troede jeg havde! - tabt mig
fra 98kg til 84 kg på små 15 uger, hvilket jeg da er stolt af, selvom der
er langt til mit mål (74kg, red.), og det er nu de "hårde" kilo begynder at
melde sig.

Jeg har tabt stort set hele min ølvom, men det lader ikke til at jeg rigtig
taber noget på bagen. Jeg har en temmelig stor bagdel, når jeg selv skal
sige det, faktisk så stor at den giver mig problemer med at sidde normalt
på en alm. stol, hvilket jeg da er ret træt af.

Så er det lige jeg vil spørge Jer, kære gruppe, om I har nogle gode
"balleøvelser" som får fedtet til at fjerne sig på baller og lår. Til
information har min hidtidige motion bestået af svømning og cykling, men
det har øjensynligt ikke hjulpet. Jeg tænkte det måske ville hjælpe med
lidt "bakke-træning" på cyklen, hvor jeg jo så står op og får trænet
ballerne....har også købt mig et par Inline rulleskøjter for nyligt, men
dem kan jeg jo kun bruge i godt vejr, hvad vi desværre ikke har for meget
af herhjemme. Iidlertid findes der jo nok bedre og mere effektive
løsninger.

Håber I kan hjælpe.

PS: Husker et trænings-"apperat" som jeg engang så på TV-shoppen. Apperatet
havde pedaler og man havde næsten samme stilling, som når man passerer en
stejl bakke på cykel, og så havde det samtidige nogle bevægelige håndtag,
så man samtidig kunne træne armmusklerne i takt med at man cyklede. For mig
så tingesten ret effektiv ud, og langt mindre belastningskrævende for knæ
og ankler i forhold til de "jogge/hoppe"-maskiner som man kan se på diverse
motionscenter. Er der nogen der kan anbefale apperatet, eller vil det være
en dårlig investering?

venlig hilsen
Ano Nymous

Fra : Tower

Dato : 23-04-01 10:48

Ano Nymous wrote

> Så er det lige jeg vil spørge Jer, kære gruppe, om I har nogle gode
> "balleøvelser" som får fedtet til at fjerne sig på baller og lår.

Det findes ikke. Fortsæt med at tabe dig, så forsvinder fedtet også her
før eller senere.

-Tower

Fra : Lars Klingenberg

Dato : 25-04-01 07:51

> Det findes ikke. Fortsæt med at tabe dig, så forsvinder fedtet også her
> før eller senere.
Korrekt, men for lige at nuancere det lidt, kan man skrive at man i lang tid
har forsket i fænomenet "punktslankning", dvs. om man ved forskellige
metoder kan tabe sig specifikke steder på kroppen. Der er nu konsensus om at
det _ikke_ kan lade sig gøre. Vil man tabe sig bestemte steder på kroppen,
så må man igennem et generelt fedt-vægttab, om Søren skriver. Men der er
ingen grund til at tro at det ikke kan lade sig gøre at tabe sig de
"kritiske steder": med en fornuftig diæt krydret med fysisk aktivitet (dels
for at sætte energiomsætningen i vejret og dels for at bibeholde den fedtfri
masse), skulle også de sidste kilo også kunne arbejdes væk!
Lars Klingenberg
stud.scient. i idræt
[lklingenberg@ifi.ku.dk]

Fra : Søren D. Nørgaard

Dato : 24-04-01 15:16

> Fra: xxx@xxx.com (Ano Nymous)
> Dato: Sun, 22 Apr 2001 23:47:13 GMT
> Emne: brede baller
>
> Kære gruppe!
>
> Jeg tillader mig at blande mig i denne nyhedsgruppe under anonymitetens
> flag, håber det er ok med jer...

Et teknisk spørgsmål:
Undskyld det går ikke handler emnet, men hvordan sender man en anonym besked
til gruppen?

Søren