Agent 2.0 released...
Fra : Knud Winckelmann

Dato : 06-02-04 18:43

Halleluja.

Så skete det omsider.

<http://www.forteinc.com/agent/index.php>

Knud
--
Np: Satoko Fujii - Kitsune-Bi

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 06-02-04 19:06

On Fri, 06 Feb 2004 18:42:36 +0100, Knud Winckelmann <knud@fabel.dk>
wrote:

>Så skete det omsider.

Den eneste forbedring der sådan lige springer i øjnene, er den danske
stavekontrol, der er ikke sket noget som helst med layoutet af
artiklerne, skuffende, der er da ikke noget der berettiger en 15$
opgraderings pris.

--
Henrik

Fra : Lars Stokholm

Dato : 06-02-04 19:25

In dk.edb.internet.software.mail+news, Henrik K Hansen wrote:

> [...]
> stavekontrol, der er ikke sket noget som helst med layoutet af
> artiklerne, skuffende, der er da ikke noget der berettiger en 15$

Som de selv sagde: "Agent 3.0 - Here is where the fun really begins.
We'll finally be caught up with the features you've been begging for.
We plan to take Agent to a whole new level.".

--
Lars Stokholm " Everything under the sun is in tune,
but the sun is eclipsed by the moon. "

- Pink Floyd (Eclipse)

Fra : Bruno Christensen

Dato : 06-02-04 22:32

On 6 Feb 2004 18:24:58 GMT, Lars Stokholm wrote:

> Som de selv sagde: "Agent 3.0 - Here is where the fun really begins.
> We'll finally be caught up with the features you've been begging for.
> We plan to take Agent to a whole new level.".

Så tror jeg at jeg venter til 3'eren kommer.
Er der mulighed for flere servere i 2'eren ?

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 07-02-04 00:48

In dk.edb.internet.software.mail+news, Bruno Christensen wrote:

> Er der mulighed for flere servere i 2'eren ?

Det lovede de, men det er udsat til 2.1.

Fra : Carl Drud

Dato : 06-02-04 21:00

On Fri, 06 Feb 2004 19:06:13 +0100, Henrik K Hansen wrote:

> [...]
> stavekontrol, der er ikke sket noget som helst med layoutet af
> artiklerne, skuffende, der er da ikke noget der berettiger en 15$

Og det ser ud til at multiple server support er udskudt til ver. 2.1.

Carl

Fra : Peter Loumann

Dato : 06-02-04 21:18

Carl Drud <carl.drud@myrealbox.com> skrev:

> [...]

Ved første øjekast: Ja, desværre.

>Og det ser ud til at multiple server support er udskudt til ver. 2.1.

Egentlig forstår jeg ikke forté vil være den lancering bekendt.
Det eneste jeg lige har kunnet få øje på er en nyorganisering af
Options | General Preferences så de er blevet lid lettere at bladre i.
Ditto med Properties for grupperne. Tiltrængt, langtfra nok til at
begrunde et helt nyt versionsnummer - eller de 15 dollars.

Jeg ser der er kommet stavekontrol til flere sprog, bl.a. dansk. Det
vil jeg lige prøve når jeg har lukket, men det er ikke væsentligt. Det
er det meget diskrete løft i brugerfladen heller ikke, og heller ikke
de udvidede sorteringsmuligheder.

Og den er blevet væsentlig tungere. Men installeren fungerer
upåklageligt ved opgradering.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Jakob

Dato : 07-02-04 15:29

Peter Loumann skrev:

>...og heller ikke de udvidede sorteringsmuligheder.

Hvad dækker det over? Jeg er lige skiftet fra Outlook Ekspress
til Agent og er stadig i tilvænningsfasen. Den ting der generer
mig mest er at jeg ikke kan få den til at sortere indlæg OPPE FRA
og ned, efter dato - men stadig i tråd. Hver gang jeg går ind i
en ny gruppe, skal jeg ud og hive scrollbaren helt ned i bunden
for at se de nyeste indlæg...Er det blevet bedre med den v2?
(Hvad gør I andre?)

--
Hilsen Jakob

Fra : Jørn Andersen

Dato : 07-02-04 15:42

On Sat, 07 Feb 2004 15:29:14 +0100, Jakob <jtonospam@portalen.no>
wrote:

> [...]
>en ny gruppe, skal jeg ud og hive scrollbaren helt ned i bunden
>for at se de nyeste indlæg...Er det blevet bedre med den v2?

Sørger for at "alt det gamle" er markeret som læst. Du bladrer så
igennem alle de ulæste med mellemrumstasten.
Dette gælder for grupper, som jeg løbende læser. Ellers bruger jeg
Ctrl+End, hvis jeg skal i bunden.

Det kan godt betale sig at lære den mest gængse genvejstaster - både
generelt til Windows og mere specifikt til Agent. Det er altså meget
rart, at man ikke skal bruge musen bare fordi man skal læse news.

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Peter Loumann

Dato : 07-02-04 15:54

Jakob <jtonospam@portalen.no> skrev:

> [...]
>til Agent og er stadig i tilvænningsfasen. Den ting der generer
>mig mest er at jeg ikke kan få den til at sortere indlæg OPPE FRA

Det over over at du nu kan netop det.

>...Er det blevet bedre med den v2?

Ikke i mine øjne, men nok i dine.

>(Hvad gør I andre?)

Læser ovenfra og ned med hhv. N og Mellemrumstast. Det er jeg vant til
og det forekommer mig logisk.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 07-02-04 16:04

Således skrev Jakob <jtonospam@portalen.no> i
dk.edb.internet.software.mail+news Sat, 07 Feb 2004 15:29:14 +0100:

>en ting der generer
>mig mest er at jeg ikke kan få den til at sortere indlæg OPPE FRA
>og ned, efter dato - men stadig i tråd

Det er lige kommet i v.2.

Men væn dig til at bruge tastaturet. <space> giver dig det første
ulæste indlæg med noget i.

Knud
--
Np: T-Square PLUS - Chase

Fra : Mogens

Dato : 07-02-04 18:09

wrote:

> [...]
>en ny gruppe, skal jeg ud og hive scrollbaren helt ned i bunden
>for at se de nyeste indlæg...Er det blevet bedre med den v2?

Det er netop en af nyhederne i Agent 2.

Fra : Henning Lund

Dato : 06-02-04 21:13

Carl Drud skrev:

> Og det ser ud til at multiple server support er udskudt til ver. 2.1.

Står der noget om hvornår den evt. kommer, nu havde jeg sq lige glædet
mig ;o( Spørger fordi jeg har bøvl med siden.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hla@tdcspace.dk

Fra : Carl Drud

Dato : 06-02-04 21:34

On Fri, 6 Feb 2004 21:12:46 +0100, Henning Lund wrote:

> Står der noget om hvornår den evt. kommer, nu havde jeg sq lige glædet
> mig ;o( Spørger fordi jeg har bøvl med siden.

Forventet 2. kvartal 2004.

Carl

Fra : Henning Lund

Dato : 07-02-04 07:51

Carl Drud skrev:

> Forventet 2. kvartal 2004.

Tak skal du ha`.

Fra : Carl Drud

Dato : 06-02-04 21:35

On Fri, 06 Feb 2004 21:18:23 +0100, Peter Loumann wrote:

> Egentlig forstår jeg ikke forté vil være den lancering bekendt.

Hvorfor vente på næste version, når du kan i dag med Dialog

Carl

Fra : Peter Loumann

Dato : 06-02-04 22:01

Carl Drud <carl.drud@myrealbox.com> skrev:

>Hvorfor vente på næste version, når du kan i dag med Dialog

Havde den til test i to omgange og opgav den begge gange. Husker knap
hvorfor. Jo, den crashede nogle gange, det har agent aldrig gjort i de
år jeg har kendt den. Og jeg kunne ikke få tastaturnavigation/-læsning
til at virke.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 06-02-04 22:21

On Fri, 06 Feb 2004 22:00:30 +0100, Peter Loumann wrote:

<klip Dialog>

> Havde den til test i to omgange og opgav den begge gange. Husker knap
> hvorfor. Jo, den crashede nogle gange,

Sådan er det jo med Beta software.

> det har agent aldrig gjort i de år
> jeg har kendt den. Og jeg kunne ikke få tastaturnavigation/-læsning
> til at virke.

Nej Agenten har altid kørt stabilt, jeg skrottede den fordi den var
blevet for primitiv til mine behov, en af dem jeg kiggede på var den
jeg bruger her PAN, den kører også rigtig godt og minder en del om
Agenten, men Dialog vandt, for det den ikke lige umiddelbart kan, kan man
få den til ved hjælp af scripts.

--
Henrik

Fra : Peter Loumann

Dato : 07-02-04 10:08

Henrik K Hansen <HenrikKHansen@adresse.invalid> skrev:

><klip Dialog>

>Sådan er det jo med Beta software.

Så det bekræfter bare min holdning, at livet er for kort til
betasoftware, medmindre man just er betatester.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Carl Drud

Dato : 06-02-04 22:34

> [...]

> hvorfor. Jo, den crashede nogle gange, det har agent aldrig gjort i de
> år jeg har kendt den. Og jeg kunne ikke få tastaturnavigation/-læsning

De sidste 3 ver. har kørt problemfrit her. Mange af de "Upcoming Agent
Features" der er beskrevet på Fortes hjemmesider er features der findes
i Dialog i dag.

Carl