ejnar, du er min allerbedste ven
Fra : js

Dato : 06-02-04 00:29

.......nogen som kan huske, hvem der i sin tid indsang den? det var vel i
50'erne mener jeg.

På forhånd tak
uh

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-02-04 03:30

"js" <jsoeborghfjerndette@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> ......nogen som kan huske, hvem der i sin tid indsang den? det var vel i
> 50'erne mener jeg.
>
> På forhånd tak
> uh

Hej JS

Ja om ikke andet, så gjorde Lily Broberg det. Der er udgivet flere CD'er
med hende, men lige om den er derpå, det har jeg lidt svært ved at svare på
lige nu. Men kan med sikkerhed sige, at den findes på en LP, der hedder "
Syng den igen " Volume 2 udgivet på Melody 2453 070 og den er udgivet i 1980
Jeg er dog ikke sikker på, at den er særligt nem at støve op.
Den findes også på en CD, men i et potpourri " Hver fugl synger " bestående
af Einar / Aldrig om søndagen / Månestråle / Gå med gå med. CD'en hedder
Hej Lily ! og er udgivet på Hamlet, nr HAM00011-2 Den er udgivet i 1997, så
der skulle da være en chance for at finde den. Det var hvad jeg lige kunne
finde.

M.V.H.....Benny..

Fra : Hans Henrik Pedersen

Dato : 06-02-04 08:42

On Fri, 6 Feb 2004 00:28:38 +0100, "js"
<jsoeborghfjerndette@post.tele.dk> wrote:

>......nogen som kan huske, hvem der i sin tid indsang den? det var vel i
>50'erne mener jeg.
>
>På forhånd tak
>uh

Lily Broberg indsang i 1956 Ejnar på Philips P 55112 H. Venligst Hans
Henrik.

Fra : js

Dato : 06-02-04 11:28

Tak for hurtige besvarelser - så tabte jeg "væddemålet", jeg troede det
kunne være Gitte Hænning - tak alligevel
mvh uh

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-02-04 15:05

"js" <jsoeborghfjerndette@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Tak for hurtige besvarelser - så tabte jeg "væddemålet", jeg troede det
> kunne være Gitte Hænning - tak alligevel
> mvh uh

Hej JS

Det er nu ikke noget du skal tage for givet, altså at du har tabt.
For jeg tror faktisk at Gitte Hænning også har indspillet den.
Nu da du nævner det, syntes jeg da faktisk at kunne huske, at jeg har hørt
den med hende.

M.V.H.....Benny..

Fra : Hans Henrik Pedersen

Dato : 06-02-04 17:20

On Fri, 6 Feb 2004 15:05:24 +0100, "Benny Mortensen"
<burkimia@mail333.com> wrote:

> [...]
>For jeg tror faktisk at Gitte Hænning også har indspillet den.
>Nu da du nævner det, syntes jeg da faktisk at kunne huske, at jeg har hørt

Yes, efter en del leden i 78'er-stakkene efter en plade med den nævnte
titel spillede jeg lidt på lykke og fromme og fandt en Gitte-plade:
"Cowboy-helten" med omkvædet: "Ejnar, du er min allerbedste ven....".

Min plade er på HMV og har nummeret X8306 - må også være udgivet på
andre medier gennem årene fra sidst i 1950'erne eller hvornår den nu
er fra.

Venligst Hans Henrik Pedersen.

Venligst Hans Henrik.

Fra : Hans Henrik Pedersen

Dato : 06-02-04 17:23

On Fri, 06 Feb 2004 16:20:12 GMT, dkw@ofir.dk (Hans Henrik Pedersen)
wrote:

>Min plade er på HMV og har nummeret X8306 - må også være udgivet på
>andre medier gennem årene fra sidst i 1950'erne eller hvornår den nu
>er fra.
Ifølge Statsbiblioteket er pladen indspillet i 1956.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-02-04 00:36

> [...]
>
> Min plade er på HMV og har nummeret X8306 - må også være udgivet på
> andre medier gennem årene fra sidst i 1950'erne eller hvornår den nu

Hej Hans Henrik

Mente det nok, nu da han sagde det, kunne jeg godt huske at have hørt den.
Den måtte nu gerne lande i min postkasse, hvis nogen skulle ligge inde med
en rimelig MP3 )...

Medens vi er ved Gitte, så savner jeg også følgende numre, som alle er på
His Master's Voice 7EGK 1038

Jeg har et dejligt dukkehus
Go' nu nat
Min Teddybjørn
Cowboy-Helten ( Minsandten ) )...

Det er lykkedes at finde singlen et par gange, men de er desværre begge i en
sørgelig forfatning. Ikke så mærkeligt at jeg pludseligt kunne huske den
hva' ?? ...
Hvis de kunne findes, kender jeg en lille dame, som ville hoppe højt af
lykke.

M.V.H.....Benny..

Fra : js

Dato : 07-02-04 12:08

> Hvis de kunne findes, kender jeg en lille dame, som ville hoppe højt af
> lykke.
>
> M.V.H.....Benny..

Her er en lille dame som også ville blive meget glad for en bare nogenlunde
version i MP3

mvh uh

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-02-04 13:24

> Her er en lille dame som også ville blive meget glad for en bare
nogenlunde
> version i MP3
>
> mvh uh

Hej JS

Jeg vasker og vasker, så hvis ikke der dukker bedre frem, så kan du da få
en, fra en af mine, hvordan den så end måtte lyde. Men jeg håber da at finde
bedre, for gode er de altså ikke , men der forsvinder da lidt mislyde
for hver gang. Så bare hold kontakten.

M.V.H.....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-02-04 20:00

"js" <jsoeborghfjerndette@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Her er en lille dame som også ville blive meget glad for en bare
> [...]
Hej JS

Har aldrig kunnet stå for de små damer, så kig i din postkasse, men som du
kan høre. Den kunne være meget bedre.

M.V.H.....Benny..

Fra : Hibbit

Dato : 06-02-04 16:05

"js" <jsoeborghfjerndette@post.tele.dk> wrote in

> Tak for hurtige besvarelser - så tabte jeg "væddemålet", jeg troede
> det kunne være Gitte Hænning - tak alligevel
> mvh uh

Der er stensikkert lavet en version af sangen, hvor et barn synger.
Nummeret er vel indspillet i 50'erne.

Keld

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 06-02-04 16:47

Hibbit skrev:
js skrev:
> Der er stensikkert lavet en version af sangen, hvor et barn
> synger. Nummeret er vel indspillet i 50'erne.

Hvis det er Gitte Hænning, der har sunget om Ejnar, så må hun
være blevet hurtigt træt af sin "Farmand", for ham ville hun jo
giftes med som 8-årig i 1954.

--
'rluf