The Dave Clark Five's - Origiale eller kop~
Fra : Steen

Dato : 05-02-04 17:26

Hej,

jeg har lige fundet en Greatest plade med The Dave Clark Five's.

Spillede de deres egen musik, eller spillede de også kopi numre?

Jeg kender en del af numrene, men den er vel også ca. 40 år gammel.

M.v.h

Steen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-02-04 03:47

"Steen" <anders.and@andeby.wd> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Spillede de deres egen musik, eller spillede de også kopi numre?
>
> Jeg kender en del af numrene, men den er vel også ca. 40 år gammel.

Hej Steen

DC 5 spillede både egne og andres numre, der var vist ikke noget der var
helligt, bortset fra, at det altid var god musik.
Raining in my heart, Blueberry Hill, Lucille, er vel bare 3 eksempler på
ting som de lånte andre steder.

M.V.H.....Benny..

Fra : Morten Steen

Dato : 06-02-04 11:05

> [...]
> helligt, bortset fra, at det altid var god musik.
> Raining in my heart, Blueberry Hill, Lucille, er vel bare 3 eksempler på

Som alle andre 60'er beat-orkestre, var der en stor samling "klassikere" som
stort set alle spillede på et eller andet tidspunkt.
Men DC5's største hits stod de selv for. "Bits And Pieces" og "Glad All
Over" er de to jeg lige kan komme på. De blev endvidere ret kendt for deres
unikke "stomp"-sound, som DC himself stod for, da han producerede alle deres
plader selv.
Og der er en masse andre spændende ting at sige om DC5, men det kan jeg ikke
lige overskue herfra. :)

Morten

Fra : Falcon

Dato : 06-02-04 19:25

On Fri, 6 Feb 2004 03:47:17 +0100, "Benny Mortensen"
<burkimia@mail333.com> wrote:

>Raining in my heart, Blueberry Hill, Lucille, er vel bare 3 eksempler på
>ting som de lånte andre steder.

Jeg havde bla disse tre numre på en LP med et Guldalbum cover, er der
evt nogen der har overstående Lp og som vil evt sælge eller indspille
på CD?

Falcon

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 06-02-04 14:30

Steen wrote:
> Hej,
>
> jeg har lige fundet en Greatest plade med The Dave Clark Five's.
>
> Spillede de deres egen musik, eller spillede de også kopi numre?

Ved ikke om du på nogen måde kan bruge denne information, som i øvrigt ikke
er svar på dit spørgsmål.

KISS har indspillet DC5 nummeret Anyway You Want It på deres Alive II fra
1977. Har ikke hørt originalen, men den skulle efter sigende være bedre.

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)