Titel på gammel amerikansk "nationalistisk~
Fra : Michael Sørensen

Dato : 30-01-04 23:23

Hej gruppe,

kender nogen en titel (evt. kunstner) på en amerikansk sang, med en tekst,
der for mig lyder lidt amerikansk nationalistisk.

Udpluk af teksten:

...."you are my sunshine
my only sunshine
you make me happy
yuu all I live for
You never notice
how much I love you
You never taking my sunshine away..."

(Teksten er taget frit fra min hukommelse)

Fra : Brian

Dato : 30-01-04 23:30

"Michael Sørensen" <webmaster_m-s@FJERNstofanet.DANMARK> skrev:

> kender nogen en titel (evt. kunstner) på en amerikansk sang, med en tekst,
> der for mig lyder lidt amerikansk nationalistisk.

Der er indtil flere der har indsunget "You are my Sunshine", f.eks. Ray
Charles og Bryan Ferry. Hvem der har skrevet den, må du ikke spørge mig om.

Mvh. Brian

Fra : Mads Breddam

Dato : 31-01-04 02:29

> kender nogen en titel (evt. kunstner) på en amerikansk sang, med en tekst,
> der for mig lyder lidt amerikansk nationalistisk.

> [...]

You Are My Sunshine.: musik/tekst : Charles Mitchell / Jimmie Davis. 1940.
Sangbogen 1, side 430.

--
Mvh.:
Mads Breddam

"Jeg bryder mig ikke om fanatisme, - kun når man er forelsket." Kim Larsen,
musiker.

Fra : Michael Sørensen

Dato : 31-01-04 16:05

> You Are My Sunshine.: musik/tekst : Charles Mitchell / Jimmie Davis. 1940.
> Sangbogen 1, side 430.

Jimmie Davis - præsidenten?

Fra : Brian

Dato : 31-01-04 16:55

"Michael Sørensen" <webmaster_m-s@FJERNstofanet.DANMARK.> skrev:

> Jimmie Davis - præsidenten?

I hvert fald tidligere guvernør i Louisiana. Sangen er vist nok officiel
sang for staten Loisiana.

Mvh. Brian

Fra : Mikkel Eide Erisken

Dato : 01-02-04 11:24

On 2004-01-31 16:55:05 +0100, "Brian" <briang@*remove*kom.auc.dk> said:

> I hvert fald tidligere guvernør i Louisiana. Sangen er vist nok officiel
> sang for staten Loisiana.

Så vidt jeg husker skrev han kun de sidste to vers, som handler om
Louisiana. Der er i hvert fald adskillige versioner hvor de ikke er med.
Uden dem er det en ganske udemærket sang om kærlighed.

jf. Norman Blake's version fra soundtracket til O Brother, Where Art Thou
og svenske Kristofer Åström & Hidden Trucks' version fra sidste års Dead
End EP.

mvh
Mikkel Eide Eriksen