Hvad hedder den der?
Fra : Allan Th. Andersen

Dato : 16-01-04 02:03

Er der nogen der ved hvad denne melodi hedder, og evt. hvem der spiller?

http://allanth.dk/clip.mp3 (~169kb)

hilsen Allan

Fra : Rasmus Madsen

Dato : 16-01-04 14:16

Måske Frank Sinatra med "You must remember this"!!!

Fra : Andreas Lundsfryd Je~

Dato : 16-01-04 14:37

Det er "As time goes by", skrevet af Herman Hupfeld i 1931. Den er med i
filmen "Casablanca" fra 1943. Hvem der spiller i din version ved jeg ikke.

Mvh
Andreas

Fra : Allan Th. Andersen

Dato : 18-01-04 06:00

> [...]

> filmen "Casablanca" fra 1943. Hvem der spiller i din version ved jeg ikke.

Nix. Den kender jeg godt, og det er ikke den. Andre bud?

hilsen Allan

Fra : Andreas Lundsfryd Je~

Dato : 18-01-04 12:12

Det vil jeg nu nok men det er. Jazz-musikere har det med at forholde sig
frit til melodier, men akkorderne er i hvert fald præcis de samme.

Fra : Allan Th. Andersen

Dato : 22-01-04 10:29

"Andreas Lundsfryd Jensen" <andreas@elvis.dk> wrote in message news:<qStOb.198$Ey7.170@news.get2net.dk>...
> Det vil jeg nu nok men det er. Jazz-musikere har det med at forholde sig
> frit til melodier, men akkorderne er i hvert fald præcis de samme.
>
> Mvh
> Andreas.

Dette sammenfald kan jeg nu ikke på øje på. Hvilke akkordsekvenser
mener du da, det to melodier består af?

hilsen Allan

Fra : Andreas Lundsfryd Je~

Dato : 22-01-04 11:33

Hmm, jeg må devære give dig ret. Ved nærmere eftersyn er der ikke så mange
ligheder

Lydklippet består (som As Time Goes By) af en række meget almindelige
jazz-progressioner, men der hører ligheden vist også op.

Beklager