Jazz?
Fra : Capt'n Oizo

Dato : 15-01-04 21:43

Hej

Nogen her der kan anbefale nogle kunstnere der laver jazz i den
tilbagelænede ende såsom Cæcilie Nordby og Diana Krall?

/Oizo

Fra : Soulfood

Dato : 15-01-04 22:24

- Norah Jones
- Eva Cassidy (start med albummet: Songbird)
- Cassandra Wilson

God fornøjelse

MVH
Brian/

Fra : Ultimatos

Dato : 18-01-04 12:12

> [...]
>
> Nogen her der kan anbefale nogle kunstnere der laver jazz i den
> tilbagelænede ende såsom Cæcilie Nordby og Diana Krall?

Måske Sanne Salomonsens album "in a New York minute" fra 1998 (med Chris
Minh Doky quartet) var noget?

m.v.h.

Fra : Herbert Giulio Garon~

Dato : 18-01-04 15:10

Hvis ik det gør noget at det er instrumentalt så kig på stort set alt inden
for genren cool jazz... Det er folk som John Coltrane..

Jazzy hilsen
Herb

Fra : David Rasmussen

Dato : 18-01-04 15:23

Herbert Giulio Garonfolo wrote:
> Hvis ik det gør noget at det er instrumentalt så kig på stort set alt inden
> for genren cool jazz... Det er folk som John Coltrane..

Hvis man leder efter "tilbagelænet jazz", så er der masser af Coltrane
man vil få galt i halsen. Jeg vil dog anbefale Coltranes skive
"Ballads", hvis man vil have noget rart og lækkert. Hvis du endelig vil
anbefale stille og rolig cool jazz, så er Miles Davis måske mere oplagt
(Kind Of Blue er oplagt for en begynder).

På den anden side ville det nok ikke være så heldigt hvis spørgeren gik
ud og købte Coltranes "Meditations" eller Davis' "Bitches Brew", alene
pga. kunsterne. Det er ikke specielt tilbagelænet musik :)

/David

Fra : Mac Alli

Dato : 18-01-04 22:56

Måske Caroline Henderson's seneste album kunne have interesse !?

Fra : Kim Jensen

Dato : 18-01-04 23:39

> Nogen her der kan anbefale nogle kunstnere der laver jazz i den
> tilbagelænede ende såsom Cæcilie Nordby og Diana Krall?

Prøv Victoria Tolstoy - og selvfølgelig danske Josephine Cronholm. Mums.

Kim Jensen
// NewsCaster.dk // R2DVD.com // Port80.biz //