vi skal til shiang Mai, thailand
Fra : Brian Bertelsen

Dato : 03-02-04 00:00

hej NG

jeg står og skal en tur til thailand og i den forbindelse ville jeg forbi
shiang Mai,
men spørsmålet er så hvor meget tid jeg skal bruge der oppe og vilket ting
jeg burte se.
hvordan er befolkningen er det det samme som syd thailand eller skal man
passe lidt mere på sig selv ??

så har jeg været ved at kikke lidt på hoteller men der er jo lidt svært når
man ikke
rigtig ved hvor det er godt at opholde sig i byen

håber at der en et par stykker af jer der vil hjælpe mig til at få lidt mere
ud af min ferie.

på forhånd tak for hjælpen.

Mvh Brian Bertelsen

Fra : Kevin

Dato : 03-02-04 14:03

03/02/04 0:00Brian Bertelsen Skrev

> [...]
> shiang Mai,
> men spørsmålet er så hvor meget tid jeg skal bruge der oppe og vilket ting
Chiang mai er et overflødighedshorn af seværdigheder, der findes flere wat
pr km2 end noget andet sted i Thailand.
Doi Suthep er et vidunderligt tempel oppe på et bjerg det er et must.
Der findes rigtigt mange mulighder for at komme rundt og se det hele, og jeg
synes du skal tage derop, og forneme hvad du gerne vil.
Men der er jo også masser af rejsebøger.Politikens er ganske udmærket.
men Nightbazaren er et fedt sted at hænge ud med maser af underholdning og
al mulig slags mad.

> hvordan er befolkningen er det det samme som syd thailand eller skal man
> passe lidt mere på sig selv ??
Nej nok snarer tvært imod, de er lidt mere reserverede end syd på, men
stadigvæk meget imødekommende.

> så har jeg været ved at kikke lidt på hoteller men der er jo lidt svært når
> man ikke
> rigtig ved hvor det er godt at opholde sig i byen
Der findes et rigtigt dejligt guesthouse der hedder galare, det ligger ned
til floden lidt krydret med fantastisk hyggeligt og meget centrlt, jeg mener
vi gav 850 bath som er ca 150 kr.

men når det er sagt, og hvis du er til panorama og fred og ro, ind imellem,
så tag en flyver til Mae hon son, de flyver 2 gange dagligt (Dec02) fra
Chaing mai tager ca 45 min kan jo have ændret sig, det er en helt fantastisk
by, og trekking i nordthailand er meget bedre her fra end fra Chiang mai.
Der er masser af guesthouses og hoteller, billigt og rigtigt hyggeligt.
Du kan også køre i bus ca 10 timer.
Rigtig god tur.
http://www.chiangmai-online.com/
Her er der masser af info.