"Farlige" områder i Miami
Fra : Peter

Dato : 30-01-04 21:39

Hejsa

Vi skal en tur til Florida i februar måned, og skal i den forbindelse være
et par dage i Miami. Som i alle amerikanske storbyer, er der jo selvsagt
områder man ikke skal bevæge sig i, men er der nogen der mere præcist kan
udpege disse områder i Miani?
Jeg har flere gange hørt at downtown Miami skal man forsøge at undgå, men
hvilke bydele dækker begrebet downtown over?

Et andet spørgsmål går på billeje. Vi skal selvfølgelig leje en bil på
ferien, men er det smartest at leje hjemmefra (og i givet fald gennem hvem),
eller vil det være billigere at finde et biludlejningsfirma når vi kommer
frem.

På forhånd tak.

Venlig hilsen

PiWee

Fra : Jörgen

Dato : 31-01-04 00:13

Säkerhet

911 Nödnummer. Vid akut behov av Polis Brandkår Ambulans mm ring. 911

För några år sedan hörde man mycket om överfall och rånmord på turister.
Myndigheterna har sedan dess tagit krafttag och också kommit till rätta med
de största problemen.

Allmän försiktighet och sunt förnuft bör alltid iakttas. Ge er aldrig in i
områden Ni inte känner till eller har ärenden till. Kör inte ut på äventyr
om Ni inte är säkra. Blir ni påkörda med bilen stanna INTE utan kör till en
upplyst plats med mycket folk helst polis. Stanna inte och hjälp någon på
vägen det är ett annat av rånarnas favorittrick.

Lås in värdesaker i säkerhetsfack på hotellet. lämna ingenting obevakat på
stranden.

Lyssna på reseledarnas varningar!

Ett utdrag från min hemsida http://w1.404.telia.com/~u40420732/Florida.html.

Det är ingen fara att besöka Downtown Miami på dagen och på kvällarna när
affärrna stängt finns där ingenting att se ändå.
Bayside Marketplace som ligger vid vattnet i downtown har öppet länge på
kvällarna och är väl värt att besöka, affärer, restauranger och ofta live
underhållning och musik. Här känner man sig betydligt säkrare än man gör i
downtown Malmö en sen kväll!
Missa inte Calle Ocho (8th Street) Little Havana, Cubanernas område Kanske
Ni t.o.m. kommer till Miami under Karnevalen 3-5/3! Då får Ni nog en
upplevelse Ni inte lär glömma!
Området strax norr om downtown som kallas little Haiti är ett om råde man
skall undvika. Likaså ska man naturligtvis använda huvudet och inte ta några
risker.
Jag kan garantera att Ni känner i maven när Ni kommer till ställen där Ni
inte borde vara! Se till att alltid veta var Ni är och kör inte in i områden
som inte är väl upplysta och där det inte beveger sig "allmindelige
mensker".

Jag har länkar till några biluthyrare på min hemsida också.
Jämför priserna och tänk på att det kan skilja på vad som ingår i priset.
Hos AVIS ingår t.ex fler försäkringar än hos Alamo.
Det finns ofta specialerbjudanden på bilhyra i Florida t.ex gratis
uppgradering och liknande (kolla på hemsidorna).
Tror inte ni kan spara mycket på att hyra på plats. Det finns klart mindre
lokala uthyrare som är billigare om man vågar.

Besök gärna min hemsida och skriv ett mail om Ni har frågor eller vill ha
mer detaljer.

M.v.h. Jörgen

Fra : Lars Ehlers

Dato : 31-01-04 07:26

On Fri, 30 Jan 2004 21:38:56 +0100, "Peter"
<guntergunter400@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Jeg har flere gange hørt at downtown Miami skal man forsøge at undgå, men
>hvilke bydele dækker begrebet downtown over?

Jeg er ikke specielt bekendt med Miami, kender kun enkelte bydele og
South Beach (hvem kan glemme South Beach Jeg rejser overalt i
USA, stort set hver eneste uge, og jeg har et ganske simpelt system.
Spørg på hotellet, de er som regel meget venlige og ærlige, og kan
give dig gode ideer. Jeg ankommer ofte først på aftenen til en fremmed
by (næste uge er det Birmingham, Alabama samt Tallahassee, Florida),
og jeg vil helt sikkert snakke med den person som er concierge på
hotelllet. Jeg har aldrig oplevet noget negativt, og har altid fået
gode råd. Amerikanerne kan godt lide at snakke

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Søren Larsen

Dato : 17-02-04 17:39

"Lars Ehlers" <NOSPAMehlers@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> Lars Ehlers, San Francisco
> "Screw you guys I'm going home" (Eric Cartman)

Tør man spørge hvad du laver som arbejde

Søren

Fra : Lars Ehlers

Dato : 18-02-04 00:12

On Tue, 17 Feb 2004 17:38:33 +0100, "Søren Larsen" <bongo@xxxhas.dk>
wrote:

>Tør man spørge hvad du laver som arbejde

Hej Søren,

Som de fleste andre, der arbejder i dette område, så arbejder jeg i
computerbranchen. Jeg arbejder med teknisk salg og rådgivning omkring
biometri (fingeraftryksgenkendelse).

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang