Bygning af løbegård
Fra : Connie

Dato : 22-04-01 19:37

Hej,

Min kæreste og jeg har 2 halvgamle katte (4 og 6 år), som altid har været
indekatte. Nu bor vi i hus, og synes de skal have lov til at komme lidt ud.
Da vi ikke har nerver til at lade dem løbe frit omkring, overvejer vi at
bygge en løbegård til dem, men vi har simpelhen ikke nogen idé om, hvordan
man bygger sådan en, hvad man skal bruge af materialer, hvor stor den skal
være osv.....

Er der nogen her i gruppen, som kan hjælpe med nogle information om dette -
evt links til sites e.lign, så vil vi være jer evigt taknemmelige

På forhånd tak.

Med venlig hilsen,
Connie

Fra : Gitte J.L

Dato : 22-04-01 22:03

Hejsa
God ide! Jeg er dybt misundelig, vi kæmper med to snore og seler, når Laban og
Freja skal ud i solen...sikken et bøvl
I Politikens kattebog er der så vidt jeg husker et godt afsnit om, hvordan man
bygger løbegård....med billeder og tegninger. Jeg tror de anbefaler voliere-net
fremfor hønse-net. God arbejdslyst....det bliver da sikkert spændende.
- Gitte

Fra : Connie

Dato : 23-04-01 16:26

Hej Gitte,

Tusind tak for den idé. Jeg kan da godt se at vi bliver nødt til at købe den
bog

Vi har faktisk også selv prøvet at gå en lille tur med de små i seler, og
aldrig før har jeg set så små/lave katte - det kunne de absolut ikke lide,
så det droppede vi igen

Hilsen og tak,
Connie

Fra : Gitte J.L

Dato : 23-04-01 17:51

Hej Connie
Især Laban kryber stadig en del, men han er da begyndt at vise tegn på, at han
hygger sig lidt derude. Freja spankulerer rundt på normal vis, men er pludselig
blevet endnu mere nervøs for bevægelser og lyde udenfor end Laban, og som regel
foretrækker hun at smutte ind efter ti minutter...og så har hun vist endda
oprindeligt været ude/indekat. Det bliver nok bedre når solen kommer og vi får
sat læhegn op
Og løbegården, den drømmer vi så om et års tid eller to endnu.....jeg tror dog
vi vil lave det sådan, at er støre område (inkl. den terasse vi også skal have)
indhegnes. Så kan vi nemlig være ude sammen med kattene....således at de ikke er
i en løbegård for sig, mens vi sidder et andet sted og nyder solen.
- Gitte

Fra : N/A

Dato : 23-04-01 22:52

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 23-04-01 22:52

d. 23/04/01 18:50 skrev Gitte J.L på gjlo98@hum.auc.dk i artiklen
3AE45D59.5CE3E0CE@hum.auc.dk:

> [...]
> er
> i en løbegård for sig, mens vi sidder et andet sted og nyder solen.

Hej Gitte

hvis du har mulighed for det skulle du tage et kig på bladet "Huskatten" fra
december 2000. Der er en løbegård/terasse, der passer præcist til din
beskrivelse Jeg var grøn af misundelse da jeg så det *suk*
--
Mange hilsner fra Ann R

Fra : Gitte J.L

Dato : 24-04-01 09:51

Hejsa Ann
Øv,øv, jeg har fuldstændig glemt at tilmelde mig det blad....må hellere få det gjort
og så se om jeg kan skaffe det nummer der. Hvis det da er muligt at få fat på numre
tilbage fra 2000. Ihhh...det ville da være fedt at se sine drømme på billeder
allerede nu
- Gitte

Fra : Denise

Dato : 24-04-01 11:47

Hej Gitte
Hvis du mailer din adresse, skal jeg sende dig en farvekopi af løbegården.
Jeg lavede netop
en farvekopi da jeg fik bladet, for jeg synes simpelthen den var så flot.
Hilsen Denise

Fra : Gitte J.L

Dato : 24-04-01 15:32

Superduper ...jeg har sendt en mail afsted til dig.
- Gitte

Fra : Connie

Dato : 24-04-01 17:50

Hej Denise,

Det er vel lige tilfældigvis sådan at du har en scanner, så du kunne scanne
det ind, og så sende det på en mail eller noget - er det? Det lyder nemlig
enormt lækkert, og vi har en ret stor terrasse, så det kunne måske godt lade
sig gøre her.. Det ville jo være ret perfekt, hvis de små kunne rende
rundt omkring benene på én, mens man sidder i sin have

Venlig hilsen,
Connie

Fra : Denise

Dato : 25-04-01 06:21

Hej Connie
Nej, vores scanner duer ikke, men min mand vil scanne den i morgen eller
fredag, så
jeg vender tilbage - med mindre nogle af de andre der har Huskatten kommer
mig
i forkøbet ??
Må man egentlig gerne tage noget fra et blad og lægge det i binaer eller
skal man
have tilladelse, er der noget der hedder copyright, nogen der ved noget ??
Hilsen Denise

Fra : Denise

Dato : 26-04-01 11:26

Hej Connie
Jeg har mailet til Huskatten om lov, og når/hvis de siger ok, så kan jeg
lægge nogle bmp op i binaer - manden har lavet dem.

Fra : Denise

Dato : 26-04-01 13:45

Hej Igen
Har nu talt med Hanne fra Huskatten, der bl.a. skriver følgende.
"Den omtalte artikel har Huskatten slet ikke selvstændig copyright på. Det
har
den læser, som både har taget fotos og skrevet ordene. Det fremgår af det
lille C i en
cirkel, som står efter overskriften. Så selv om jeg kunne overtales til at
give dig
tilladelse, så må jeg iflg. copyrightloven ikke."

Så desværre.

Fra : N/A

Dato : 30-04-01 06:56

Fra : Denise

Dato : 30-04-01 06:56

Hej Connie
Du kan skrive til breve@huskatten.dk og spørge om du kan bestille.
Ellers foregår det på den måde at man sender penge til dem og de så
sender bladet. Jeg ved ikke om man skal være medlem. Ellers er
deres adresse:
Dansk Huskatte Klub
Ryevej 15
Lynge Eskilstrup
4180 Sorø
Jeg ved, at 1 årgang, altså 4 blade, koster 85 kr.
Jeg blev selv medlem i 2000, og har lige bestilt 5 gamle årgange, med 30%
rabat når man bestiller så mange, og med forsendelse blev det ca. 325 kr.
Så jeg glæder mig helt vildt til jeg får dem.
Har du problemer med at få det, kan jeg sende dig mit, så du kan låne det.

Fra : N/A

Dato : 25-04-01 15:05

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 25-04-01 15:05

d. 25/04/01 7:20 skrev Denise på Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk i artiklen
9c5mta$h8n$1@news.inet.tele.dk:

> [...]
> skal man
> have tilladelse, er der noget der hedder copyright, nogen der ved noget ??

Jaeh, det er lige dét! For ellers var jeg gået i gang med at prøve at scanne
teksten til gruppen hér og lave kopier af billederne og lægge dem på min
hjemmeside... Men jeg tror altså bestemt man kommer i klemme med noget
copyright
Til gengæld er jeg sikker på, at det er ret nemt at skaffe bladet. Huskatten
kan vist fås i hele årgange flere år tilbage.
--
Mange hilsner fra Ann R

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 23-04-01 16:10

"Connie" <ceejay1571@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
dette -
> evt links til sites e.lign, så vil vi være jer evigt taknemmelige

Hej Connie

Se min løbegård på www.just4y.hjem.wanadoo.dk

Med venlig hilsen
Niels

Alene hjemme? www.soften-kattepension.dk

Fra : Connie

Dato : 23-04-01 16:28

"Niels Jacobsen" <just4y@wanadoo.dk> wrote in message

> Hej Connie
>
> Se min løbegård på www.just4y.hjem.wanadoo.dk
>
> Med venlig hilsen
> Niels
>
> Alene hjemme? www.soften-kattepension.dk

Hej Niels,

Tak for kigget, og hold op, den er lækker

Hvilke materialer har du brugt til den, og har du en idé om, hvad den ca.
har kostet?

Hilsener,
Connie

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 23-04-01 17:19

> [...]
dette -
> evt links til sites e.lign, så vil vi være jer evigt taknemmelige

Hej igen

Jeg havde desværre forlagt min opstilling af materialer til løbegården, men
jeg prøver igen.
Min løbegård er 3x2m
Start med at lave jeres større.
Løbegården er bygget op i "moduler" efter volierenettet's bredde på 1m.
Altså en stolpe i hvert hjørne, og så en lægte imellem for hver meter.
Endevæggen er endevæggen på min carport.
Der er også net på taget.
Jeg håber det hele nogenlunde kan ses på billedet, det er svært at forklare,
når man ikke er byggesagkyndig.

Materialeliste:

Stolper 75x75 8,40m pr.m 14,95 125,-
Høvlede terrasebrædder 28x120 32m pr.m 10,95 350,-
Lægter 38x57 16m 6,95 pr.m 111,-
Volièrenet rulle á 30m (Harald Nyborg) 469,-
Ialt ca. 1000,-
Plus diverse søm,skruer,kramper og beslag til lågen.
Alt er ca. mål.
Priser på træ er de priser der står i de reklamer der kom i weekenden.

Yderligere spørgsmål besvares gerne.

Med venlig hilsen
Niels
=/\ . . /\=

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 24-04-01 13:32

> Min løbegård er 3x2m
> Start med at lave jeres større.

Vores gamle have var på 10*10 m og det var faktisk lige lidt nok til 2
katte.

> Der er også net på taget.

Ja, for ellers kravler de over - og de kan godt kravle op ad en murstensmur.

mvh Maria

Fra : Nina El Falaki

Dato : 28-04-01 13:25

Her er en brugsanvisning på svensk:
http://user.tninet.se/~eng969v/rastgard.html

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Connie

Dato : 28-04-01 20:23

Det er jo helt genialt - tusind tak skal du have

Hilsen,
Connie