Første gang til Kroatien
Fra : Dorthe

Dato : 24-01-04 14:37

Vi er en familie på 3 voksne og 2 børn. Vi skal til Kroatien for første gang
i ugerne 28-29.
Er der nogen, som har nogle gode råd eller andet om Kroatien?
Kan man drikke vandet eller skal vi købe det?
Pris niveauet, hvordan er det ifht.det danske?
Andet som er godt og vide.
Vi skal køre i bil og regner med en overnatning undervejs.
Forslag til kørerute.Vi starter ud fra Midtjylland og regner med at køre
1000 km. den første dag.
Vi skal bo på Camping Lanterne.

Med Venlig hilsen Dorthe

Fra : Leif Halling

Dato : 24-01-04 17:25

Hej Dorthe.

> Kan man drikke vandet eller skal vi købe det?
Til kaffe og te brygning kan I bruge vand fra hanerne (koges), ellers vand
på flasker til at drikke direkte !
> Pris niveauet, hvordan er det ifht.det danske?
Det er billigere end danmark. Mange ting ca. halv pris (f.eks at spise ude).
Enkelte ting kan være dyrere!
> Andet som er godt og vide.
Vandet er klart og rigtigt godt til bl.a snorkeldykning. Afhængig af
børnenes alder kan det anbefales at købe et par gode sæt dykkermasker og
snorkler her i danmark. Det giver basis for mange gode timer i vandet
dernede- børnene vil formentlig elske det.
> Vi skal køre i bil og regner med en overnatning undervejs.
> Forslag til kørerute.Vi starter ud fra Midtjylland og regner med at køre
> 1000 km. den første dag.
> Vi skal bo på Camping Lanterne.
Nu ved jeg ikke hvor denne campingplads ligger men normalt har vi kørt
igennem Østrig, Slovenien og ind i Kroatien og har kørt langs den Kroatiske
Adriaterhavskyst sydpå. Det er generelt helt problemløst. Der er motorvej
mindst frem til Villach i Østrig og herefter alm. landevej. Byen Zadar
(vestkysten) kunne nås på to "hårde" køredage.

Mvh. Leif Halling

Fra : Per Boye

Dato : 29-01-04 10:38

Dorthe wrote:
> [...]
> Vi skal køre i bil og regner med en overnatning undervejs.
> Forslag til kørerute.Vi starter ud fra Midtjylland og regner med at

Da vi var i Pula i Kroatien på Istrien halvøen, i 2001,
drak vi vandet uden problemer...
Mvh.
Per