Udgivelse af eJay musik? Hvordan og hvorle~
Fra : Andrew

Dato : 18-04-01 14:20

HEJ

Nu er jeg slet overhovedet ikke fan af eJayprogrammerne, jeg mener, det er
da sjovt nok at side og fingerere og se hvor let det er at lave dancemusik
osv, men hvad nu hvis nogle udgav deres sange på CD! Hvem får så pengene?

Skal producenterne af eJay have 50% af indtjeningen eller hvordan?

Og i det hele taget med sådanne programmer hvor man kan lave musik med
færdiglavede loops, hvis man nu udgav en CD med musiknumre, hvem tjener så?
Køberen af programmet, eller dem som har lavet det?

And

Fra : Henrik vAn Alten

Dato : 18-04-01 14:42

Hey And,

> Nu er jeg slet overhovedet ikke fan af eJayprogrammerne, jeg mener, det er
> da sjovt nok at side og fingerere og se hvor let det er at lave dancemusik

Let, den eneste grund til at det er let at lave musik med disse ejay
programmer er, at lydene er på forhånd udvalgt, så de passer sammen.
Derudover er programmet, lavet med så få og enkle muligheder for at ændre
lyden.

> osv, men hvad nu hvis nogle udgav deres sange på CD! Hvem får så pengene?

Det ved jeg desvære intet om!

> [...]
så?
> Køberen af programmet, eller dem som har lavet det?

Mvh
Henrik vA

Fra : Rasmus Boeriths Vest~

Dato : 18-04-01 17:28

Det er noget med at man kun må udgive et begrænset antal...
og jeg mener også producenten skal have % sådan var det
med programmet Magix musicmaker

mvh.
Rasmus

Fra : Mikkel Rasmussen

Dato : 18-04-01 17:50

Andrew <andvalen@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
så?
> Køberen af programmet, eller dem som har lavet det?

Det står vel i manualen til programmet? Hvis der ikke står noget, er der vel
ingen problemer?

Jeg ved at man f.eks. ikke må sample Rolands synth-lyde og sælge dem videre,
men der er ikke begrænsninger på det musik, man må lave med deres lyde.

Mange hilsener
Mikkel Rasmussen
www.mellon.dk