Gratis PHP CMS system til familieportal?
Fra : Dahl

Dato : 04-02-04 09:09

Hejsa,

Jeg er på udkig efter et gratis PHP CMS system til opbyggelse af en
familieportal/familie hjemmeside.

Ideen er at oprettede familiemedlemmer 'nemt' via. web interfacet skal kunne
lægge nye tekster/historier ind og også kunne uploade billeder til et
fotoalbum. De enkeltes medlemmers historier og billeder skal kunne ses af
alle i familien. Login er er et krav.

Jeg har surfet lidt rundt og bl.a. fundet og afprøvet PHPNuke, som helt
sikkert kan meget, men måske er det lidt for stort. Jeg ved godt af man kan
fjerne moduler osv.

Men findes der ikke et PHP CMS System som er 'optimeret' til familie
hjemmesider? Man skulle tro der var et meget stort 'marked' for et sådant
system.

VH

Jimmi

Fra : Dennis Møllegaard Pe~

Dato : 04-02-04 09:41

On Wed, 4 Feb 2004 09:09:06 +0100
"Dahl" <jasdg@adsfs.dk> wrote:

> Jeg er på udkig efter et gratis PHP CMS system til opbyggelse af en
> familieportal/familie hjemmeside.

Prøv www.opensourcecms.com - der kan du prøve de forskellige CMS systemer. Der er lidt af hvert.

Mine kammerater bruger Mambo (mamboserver.com) - det har en helt række ekstra moduler, komponenter. (se mamboportal.com, mambohut.com)

--
Dennis Møllegaard Pedersen, Denmark
replace spam with my firstname spam@moellegaard.dk

Fra : Jonathan Holst

Dato : 04-02-04 18:30

Dahl wrote:

> [...]
>

> Men findes der ikke et PHP CMS System som er 'optimeret' til familie
> hjemmesider? Man skulle tro der var et meget stort 'marked' for et sådant

Jeg vil helt klart anbefale dig Fundanemt (http://fundanemt.com). Det
har et meget overskueligt interface, og minder faktisk meget om Windows
mht. opbygning af popups osv (dog mere stabilt ).

--
Jonathan Holst - jonathan@wtf.dk - http://phphacker.dk
Opensource isn't a way of coding - it's a way of living

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 04-02-04 19:01

Jonathan Holst (jonathan@wtf.dk) skrev:

> [...]

Non-MS.

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator
http://www.fischer.as & http://www.humlebæk.dk