PHP Officelle Farver?
Fra : Mike Toxværd

Dato : 03-02-04 17:11

Hej

Søger soucen til PHP Officelle farver

- Hvis i er i tvivl om hvad jeg mener så tag et gluk her:
http://www.php.net/source.php?url=/index.php

Vil ikke have et link, men selve koden jeg skal indsætte..!

Mvh Mike

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kim Schulz

Dato : 03-02-04 17:31

On Tue, 3 Feb 2004 16:10:53 +0000 (UTC)
Mike Toxværd <t0x23@msn.com> wrote:
> Hej
>
> S_ger soucen til PHP Officelle farver
>
> - Hvis i er i tvivl om hvad jeg mener s_ tag et gluk her:
> http://www.php.net/source.php?url=/index.php
>
> Vil ikke have et link, men selve koden jeg skal inds_tte..!

Det får du nu alligevel, ellers lærer du det jo aldrig vel!
www.php.net/highlight_string
www.php.net/highlight_file

--
Fund of Fundanemt - Join the User Group
http://www.fundausers.org | join #fnug @ irc.freenode.net

Fra : Mike Toxværd

Dato : 03-02-04 17:40

Har været derinde før, men hvilken kode skal jeg bruge..?

Fra : Kim Schulz

Dato : 03-02-04 17:42

On Tue, 3 Feb 2004 16:39:34 +0000 (UTC)
Mike Toxværd <t0x23@msn.com> wrote:
> Har v_ret derinde f_r, men hvilken kode skal jeg bruge..?

kommer jo an på hvad du vil.

Fra : Mike Toxværd

Dato : 03-02-04 17:56

> kommer jo an på hvad du vil.

Vil bare have farverne

Fra : Leonard

Dato : 03-02-04 18:39

Mike Toxværd <t0x23@msn.com> wrote:

>Vil bare have farverne

blå, rød, orange, grøn og sort ...

hvis du vil have bedre svar må du stille bedre spørgsmål,
hvis du vil have ren kode, så kommer du nok til at betale for det.
--
mvh Leonard http://leonard.dk/
Det er en muldvarp på motorcykel!

Fra : Jonas Delfs

Dato : 03-02-04 19:02

"Leonard" <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> skrev i en meddelelse

> blå, rød, orange, grøn og sort ...
>
> hvis du vil have bedre svar må du stille bedre spørgsmål,
> hvis du vil have ren kode, så kommer du nok til at betale for det.

Kort og godt!:)

--
Mvh. Jonas Delfs
Freelance webprogrammør: http://delfs.dk

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 03-02-04 18:52

Mike Toxværd wrote:

> Vil ikke have et link, men selve koden jeg skal indsætte..!

Vil du også have en faktura?

Mvh
Tonni

Fra : Mike Toxværd

Dato : 03-02-04 20:05

Vil have koden så den automatisk laver farverne.

Ved godt i "leger" med mig, Men kan ikke ikke bare fortælle mig
det jeg søger istedet for at stille dumme spørgsmål?

Søger Soucen til de farver lige som på det link i mit første
indlæg

Fra : Jonas Delfs

Dato : 03-02-04 20:16

"Mike Toxværd" <t0x23@msn.com> skrev i en meddelelse
> Vil have koden så den automatisk laver farverne.
>
> Ved godt i "leger" med mig, Men kan ikke ikke bare fortælle mig
> det jeg søger istedet for at stille dumme spørgsmål?

Der er ikke nogen der "leger" med dig. Tro mig, dit spørgsmål er langt fra
entydigt.
Svaret på dit spørgsmål har du fået links til meget sigende sider om - hvis
du har problemer med at forstå manualen, så spørg specifikt til det du ikke
forstår. - det andet der spilder begge partes tid.

Bortset fra det, kunne det formentlig anbefales at læse nogle
begynder-tutorials på fx http://webcafe.dk for at få en bredere
grundlæggende tilgang til sproget.

Fra : Mike Toxværd

Dato : 03-02-04 21:08

Jeg forstår ikke manualen..

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 03-02-04 21:28

Mike Toxværd wrote:

> Jeg forstår ikke manualen..

Jeg kan heller ikke selv lave mit toilet, når det løber, så jeg må købe
en VVS mand til at løse opgaven.

Mvh
Tonni

Fra : Mike Toxværd

Dato : 03-02-04 21:42

troede der var et hjælpe community?

Hvor VIL i så ikke hjælpe. Har jo også set det på mange andre
sider.

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 03-02-04 20:23

Mike Toxværd wrote:

> Vil have koden så den automatisk laver farverne.

Ja, men før du kan engagere mig til en opgave, vil jeg gerne at du slår
opgaven op andet steds - fx. news:dk.opslag.stillinger som er en
nyhedsgruppe til præcis til det formål.

> Ved godt i "leger" med mig, Men kan ikke ikke bare fortælle mig
> det jeg søger istedet for at stille dumme spørgsmål?

Jeg/vi "leger" ikke med dig. Denne gruppe fungerer som "hjælp til
selvhjælp", så hvis du vil have hjælp, kunne du f.eks. først prøve at
skrive noget kode selv. Hvis det så ikke virker, kan du spørge her i
gruppen, og der vil så være mange kompetente mennesker her til at give
et bud på en løsning af problemet.

Mvh
Tonni

Fra : Kim Schulz

Dato : 03-02-04 22:06

On Tue, 3 Feb 2004 20:41:42 +0000 (UTC)
Mike Toxværd <t0x23@msn.com> wrote:
> troede der var et hj_lpe community?
>
> Hvor VIL i s_ ikke hj_lpe. Har jo ogs_ set det p_ mange andre
> sider.

du må komme med et præcist spørgsmål ala:

"jeg er ved at lav en side hvor jeg skal vise noget kode med
highligting. Koden er php, og jeg vil derfor gerne bruge php's highlight
funktion. Jeg har dog ikke helt forstået det som står i manualen om
dette, så jeg ville høre om nogen kunne komme med et eksempel"

Med et sådan spørgsmål ved vi hvad du ønsker, vi ved at du har forsøgt
og vi ved hvorfor du ikke kunne klare det selv.
Det er MEGET bedre end "Jeg vil have kode gratis, ikke noget med links
til gratis viden".

Jeg ved forresten ikke om du ved det, men selv om du poster via html.dk,
så er du rent faktisk på usenet (nyhedsgrupper). Dette er et
verdensomspændt, decentralt system som de fleste læser via en newsklient
(ala et mailprogram). Derfor er der også nogle retningslinjer for
hvordan man opfører sig, hvordan man spørger og hvordan man svarer .
Dette kan du læse meget mere om på www.usenet.dk som jeg virkeligt synes
du skal besøge.

Fra : Lars k.

Dato : 04-02-04 12:06

> Søger soucen til PHP Officelle farver

Det er godt nok et mærkeligt spørgsmål det vil jeg lige give Kim og de andre
ret i

> - Hvis i er i tvivl om hvad jeg mener så tag et gluk her:
> http://www.php.net/source.php?url=/index.php
>
> Vil ikke have et link, men selve koden jeg skal indsætte..!

og så et lidt flabet tilmed :)

Men jeg har nu forbarmet mig og vil hjælpe dig lidt på vej:

Du kunne jo have prøvet om du kunne beskrive lidt om hvilke fejl du får
eller hvad der sker når du skriver den kode som du ikke kan forstå i
manualen?

Du kan også prøve at skrive noget i retning af <?php denfunktionduvilbruge;
?>

Den funktion du vil bruge er nok highlight_file() og i manualen står der så
noget med at highlight_fil( string filename [, bool return])

og det betyder noget i retningen af at der skal være et navn på en file i
formen string og at det er muligt at lave et sand/falsk udtryk.

Alt dette leder dig så frem til at du nok skal skrive : <?php
highlight_file('index.php'); ?> du kan også skrive så mange andre ting, men
men nu du skal vis lige lære at læse manualer først! før du skal videre.

Jeg håber at du skal vise koden for en hel file, men ellers kan du jo se om
du kan få highlight_string til at fungerer :)

held og lykke

Lars

Fra : Mike Toxværd

Dato : 04-02-04 12:52