fopen til at hente URL på b-one webhotel
Fra : J. Nielsen

Dato : 31-01-04 17:49

Hej!

Jeg har lavet en hjemmeside (php+mysql), som ligger på et webhotel, jeg har
hos B-one.

Jeg har udviklet hjemmesiden på min egen pc (har installeret Apache), og så
lagt den op på webhotellet, da jeg var færdig. Da siden kørte på min egen pc
virkede alt uden problemer, men da jeg lagde den op på b-ones server, opstod
der et problem.

Problemet opstår i forbindelse med, at jeg skal hente en side fra en anden
web-server. Det gør jeg således:

$url_name = "http://www.jbro.dk/index.php" ;
$page = fopen($url_name, "r");

Som nævnt kører det ok på min egen PC. Når jeg afvikler scriptet på b-ones
server får jeg denne fejlmeddelelse:

Warning: fopen(" http://www.jbro.dk/index.php ", "r") - No such file or
directory in /min/sti/include/functions.php on line 1416

Jeg har fundet frem til, at allow_url_fopen skal være sat til en, for at det
er tilladt at gøre det, jeg ønsker. Ifølge phpinfo() på webserveren, så er
der ikke sat nogen værdi for denne variabel (der står "no value" i kursiv).
Desuden er safe-mode slået til.

Jeg har desuden forsøgt selv at sætte den. Jeg har både prøvet med

ini_set("allow_url_fopen", 1);
ini_set("allow_url_fopen", "1");
ini_set("allow_url_fopen", "On");

men det hjælper ikke.

Er der nogen, der kan hjælpe mig videre her?

Jeg ser meget frem til at høre fra jer!

Med venlig hilsen

Jakob
Aalborg

Fra : J. Nielsen

Dato : 01-02-04 12:25

Jeg har fundet en løsning.

I stedet for at benytte fopen, benytter jeg nu fsockopen til at snakke HTTP
med serveren. Så kan jeg få det til at virke.

Hvorfor i alverden, at jeg ikke kan få det til at virke med fopen; ja det er
mig et mysterium.

Jakob

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 01-02-04 19:08

J. Nielsen wrote:
> [...]
> med serveren. Så kan jeg få det til at virke.
>
> Hvorfor i alverden, at jeg ikke kan få det til at virke med fopen; ja det er

Hvis b-one køre deres servere i safe_mode er der sikkert spæret for
brugen af fopen og andre fil funktioner...

--
excuse of the day : short leg on process table
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Peter Brodersen

Dato : 01-02-04 19:42

On Sun, 01 Feb 2004 19:07:30 +0100, Ulrik Nielsen <un.spam@tiscali.dk>
wrote:

>Hvis b-one køre deres servere i safe_mode er der sikkert spæret for
>brugen af fopen og andre fil funktioner...

Mon dog? Safe mode spærrer i sig selv ikke for brugen af fopen og
filfunktioner, men der laves blot et ekstra tjek for at sikre, at der
ikke bliver tilgået "øvrige" filer.

--
- Peter Brodersen

Ebbesen for president!

Fra : Lobais

Dato : 02-02-04 14:26

Sun, 01 Feb 2004 12:24:31 +0100. skrev J. Nielsen:

> Hvorfor i alverden, at jeg ikke kan få det til at virke med fopen; ja det er
> mig et mysterium.

Hos surftown kan man heller ikke hente urler. De siger det er fordi at
hvis du henvenner dig til dig selv med fopen(http://) skal serveren sende
en besked til sig selv som om den kom ude fra. Kan ikke helt forklare det,
men det belaster serveren mere på den måde.

--
Thomas
- "Visdom er ikke resultatet af en uddannelse,

Fra : Morten

Dato : 02-02-04 16:09

b-one's server kører i safe mode

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 02-02-04 16:21

J. Nielsen wrote:

> Hvorfor i alverden, at jeg ikke kan få det til at virke med fopen; ja det er
> mig et mysterium.

Med mindre din udbyder explicit har disabled fopen(), kan du selv slå
det til [1] med ini_set() - eller en .htaccess hvis du er begunstiget
med en apache server.

[1] http://dk.php.net/manual/en/function.ini-set.php

Mvh
Tonni