myNl2br
Fra : Lars Olesen

Dato : 31-01-04 08:42

Jeg har nogle tekstfelter, hvor man gerne må bruge nogle udvalgt

Nu skal det være muligt at lave linieskift, og når man ikke bruger
htmltags, er nl2br jo en god ven, men den er knap så god, når nu man må
bruge disse block-elementer.

Derfor har jeg forsøgt at lave min egen funktion, der ikke laver
linieskift <br /> efter html-elementer, men gør det ellers. Den virker
imidlertid ikke særlig godt, når jeg får noget ud af en database. Som
jeg har den lige nu sætter den ikke et dobbelt linieskift, selvom jeg
har valgt det:

function formater_tekstfelt($tekst) {

   $search = array("'([^(<.*?>)])\r\n'","'\n\r\n'");
   $replace = array("\\1<br/>\n","<br/>\n");

   $nytekst = preg_replace($search, $replace, $tekst);
   $nytekst = stripslashes($nytekst);
   return ($nytekst);
}

Og egentlig vil jeg gerne gøre det sådan, at funktionen kun undlader at
sætte linieskift efter de (block)html-tags jeg vælger. Hvad gør jeg så.
Jeg er ikke så skarp til regulære udtryk og preg_replace!

--
Lars Olesen
Vejle Idrætshøjskole <http://www.vih.dk>

Fra : Kristian Thy

Dato : 31-01-04 08:47

Lars Olesen uttered:
> Nu skal det være muligt at lave linieskift, og når man ikke bruger
> htmltags, er nl2br jo en god ven, men den er knap så god, når nu man må
> bruge disse block-elementer.
[snip]
> Og egentlig vil jeg gerne gøre det sådan, at funktionen kun undlader at
> sætte linieskift efter de (block)html-tags jeg vælger. Hvad gør jeg så.
> Jeg er ikke så skarp til regulære udtryk og preg_replace!

Hvad med først at køre det gennem nl2br() og så replace <div><br/> med
være overkommeligt.

\\kristian
--
Of course you're not a number. Now what's your IP address?

Fra : Kristian Thy

Dato : 31-01-04 08:52

Kristian Thy uttered:
> Hvad med først at køre det gennem nl2br() og så replace <div><br/> med
> være overkommeligt.

Talking to myself...

function mynl2br( $input, $blocks = array("<div>","<p>") ){
$result = nl2br( $input );
foreach( $blocks as $b ){
$result = ereg_replace( $b."<br/>", $b, $result );
}
return $result;
}

\\kristian
--
Dyslexics of the world, untie!

Fra : Lars Olesen

Dato : 31-01-04 09:02

> Talking to myself...

Not only :D

> [...]
> $result = nl2br( $input );
> foreach( $blocks as $b ){
> $result = ereg_replace( $b."<br/>", $b, $result );

Ved du hvad, det var ikke en så dum ide at vende tankegangen lidt om. I
hvert fald har jeg god succes med fremgangsmåden. Dog måtte jeg lige
ændre <br/> til <br />. Jeg ved ikke om det er forskelligt, hvad php gør
ved nl2br? Eller det altid er det samme? Desuden var det naturligvis
nødvendig at tilføje </p> og </div>, for det er jo ofte der, man nødig
vil have linieskiftet!

Fra : Kristian Thy

Dato : 31-01-04 10:17

Lars Olesen uttered:
> Dog måtte jeg lige ændre <br/> til <br />. Jeg ved ikke om det er
> forskelligt, hvad php gør ved nl2br? Eller det altid er det samme?

Du kan ændre "<br/>" til "<br[ ]{0,1}/>", så skulle den fange begge
dele.

\\kristian
--
PROGRAMMER [n]: a device for converting coffee into software.