Mangler lidt hjlælp. A la nyhedssystem
Fra : Stig Sørensen

Dato : 29-01-04 17:04

Hejsa.

Jeg har noget indhold i en tabel. Overskriften skal fungere som et link men
den skal ikke fører brugeren hen til en ny side, blot vise hele nyheden og
kun denne.

I min tabel har jeg:

id overskrift
indhold
auto_increment (primary key) dette er en overskrift dette er noget
indhold

Jeg vil have indholdet begrænset til 200tegn. Når man så trykker på
overskriften ser man hele nyheden.

Hvordan laver jeg nemmest dette?

Jeg ved godt hvordan jeg skal få alt ud fra tabellen. Det jeg gerne vil be
om hjælp til er at få den til at bruge 'id' som unik nøgle og så vise hele
nyheden. Og hvordan jeg i første omgang begrænser indholdet til 200 tegn.

Håber I forstår hvad jeg mener.

På forhånd tak
Mvh
Stig Sørensen

Fra : Nis sarup

Dato : 29-01-04 22:20

On 2004-01-29 17:03:40 +0100, "Stig Sørensen" <kontakt@dontdoitFJERN.dk>
said:

> [...]
hele
> nyheden. Og hvordan jeg i første omgang begrænser indholdet til 200 tegn.

Howdy,

(Prøver lige igen, min newsreader gav en fejl)
Her er en lille stump kode der kan korte en tekst-streng ned hvis den er
længere en en hvis længde:

   if (strlen($indhold) > 200) {
      $indhold = substr($indhold, 0, 200)."&#x2026;";
   } else {
      $indhold = $indhold;
   }

Hvis $indhold er længere end 200 tegn bliver den kortet ned til 200 tegn og

der bliver sat "?" på enden.
Håber du kunne bruge det til noget :)

Nis Sarup.

--
Telepathetic (adj.); Being such a loser that you can be spotted a mile away.

Fra : Stig Sørensen

Dato : 29-01-04 23:23

"Nis sarup" <nsarup@mac.com> wrote in message
> Howdy,

Hey

> [...]
> $indhold = $indhold;
> }
>
> Hvis $indhold er længere end 200 tegn bliver den kortet ned til 200 tegn

Super! Tusind tak for det :)

Mvh
Stig Sørensen

Fra : Stig Sørensen

Dato : 29-01-04 20:02

"Stig Sørensen" <kontakt@dontdoitFJERN.dk> wrote in message
> Hejsa.
(snip)

Oki doki. Jeg har fået det på plads.
Det eneste jeg mangler nu er den funktion som (feks) kun viser de 200 første
tegn.
Har kigget i manualen men intet fundet da jeg ikke aner hvad den hedder.

Noget med str ?

Jeg mangler kun den :)

Håber I kan hjælpe

Mvh
Stig Sørensen

Fra : Kristian Thy

Dato : 29-01-04 20:06

Stig Sørensen uttered:
> Noget med str ?

Prøv substr.

\\kristian
--
Aibohphobia: the fear of palindromes.

Fra : Stig Sørensen

Dato : 29-01-04 20:14

"Kristian Thy" <thy@it.edu> wrote in message
> Stig Sørensen uttered:
>
> Prøv substr.

Super! Tak for det Kristian.

Mvh
Stig Sørensen
--
// http://mobil.dontdoit.dk \\
// Når du mangler lidt lir til din mobil! \\

Fra : Nis sarup

Dato : 29-01-04 21:38

On 2004-01-29 17:03:40 +0100, "Stig Sørensen" <kontakt@dontdoitFJERN.dk>
said:

> [...]
hele
> nyheden. Og hvordan jeg i første omgang begrænser indholdet til 200 tegn.

Howdy,

Her er en lilel stump kode der kan korte en tekst-streng ned hvis den er
[...]

"Time is fun when you're having flies" -- Kermit the Frog