Mailform med PHP
Fra : Thomas A. Jørgensen

Dato : 27-01-04 17:49

Hej.

Jeg har før brugt Frontpage server extensions til at sende mails fra en
mailform på min hjemmeside med, men den er jeg ved, at være meget træt af.
Jeg har ledt efter en tilsvarende til PHP, da min mailserver kører PHP. Det
er IIS med PHP.

Hvis der er nogen, som gider give mig en hjælpende hånd til det, så vil jeg
blive meget glad.

Mvh Thomas

Fra : Peter Brodersen

Dato : 27-01-04 18:17

On Tue, 27 Jan 2004 17:49:28 +0100, "Thomas A. Jørgensen"
<Thomas@Freelance-Foto.dk_NOSPAM> wrote:

> [...]
>Jeg har ledt efter en tilsvarende til PHP, da min mailserver kører PHP. Det

Det eneste, du skal, er at få en PHP-side til at sende en mail?

Der findes en funktion, der hedder mail til formålet:
http://dk.php.net/manual/en/function.mail.php

Hvordan ser din nuværende kode ud?
--
- Peter Brodersen

Ebbesen for president!

Fra : zigma.dk

Dato : 28-01-04 09:15

> Det eneste, du skal, er at få en PHP-side til at sende en mail?

Denne side kunne se sådan ud (i dette tilfælde kalder vi den for send.php):

<?PHP
$besked=$_GET["besked"];
$afs_mail=$_GET["afs_mail"];
$emne=$_GET["emne"];
$modtager="min@email.dk";

mail($modtager,$emne,$besked,"From: $afs_mail");
?>

for at sende en mail skal du blot lave en form, som går til siden:
send.php?besked=Hej, dette er min
besked&afs_mail=afsenders@email.dk&emne=Dette er emnet

Hvis du derimod ønsker at selve informationerne ikke står i adresselinien når
besken bliver sendt, altså når du sætter method="POST" i din form, skal du
blot ændre disse linier fra ovenstående kode:

>$besked=$_GET["besked"];
>$afs_mail=$_GET["afs_mail"];
>$emne=$_GET["emne"];

Ændres til: