Inkludere og endre HTML kode fra en ASP si~
Fra : Roy Vedøy

Dato : 27-01-04 12:44

Hei,

jeg ønsker å lese inn en asp-side inn i en variabel, fjerne noen
tags (eks <B>, <H1> etc) fra html koden, og skrive ut html-koden
på en PHP side.

Problemet er at ASP-siden jeg ønsker å hente også inneholder
relative referanser til bilder etc. Disse må også fjernes
(str_replace.....).

Dersom jeg inkluderer asp-siden i en IFRAME vises siden slik den
egentlig er.

Et alternativ kunne være at jeg klarte å hente innholdet i IFRAME
til en variabel og manipulerte denne.

Kort sagt: Jeg vil åpne (ikke inkludere) en ASP-side, legge
innholdet i en string, endre og bruke innholdet i stringen.

Noen som har noen gode forslag?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter Brodersen

Dato : 27-01-04 12:47

On Tue, 27 Jan 2004 11:44:24 +0000 (UTC), Roy Vedøy <roy@bytek.no>
wrote:

>jeg ønsker å lese inn en asp-side inn i en variabel, fjerne noen
>tags (eks <B>, <H1> etc) fra html koden, og skrive ut html-koden
>på en PHP side.

$content = file_get_content("http://www.eksempel.dk/side.asp");

Lav derefter passende ændringer vha. str_replace(), preg_replace(),
m.fl.

Overvej i stedet blot at tilføje mellem <head>...</head>:

<base href="http://www.eksempel.dk/side.asp">

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: jeres (og ikke Jeres)

Fra : Roy Vedøy

Dato : 27-01-04 13:09

Takk for tipset,

men dessverre fungerer det ikke. (Merk at jeg jobber på i PHP.)
Jeg får feilmeldingen at funksjonen file_get_content ikke finnes. Jeg
kopierte derfor funksjonen fra php.net.
Nå får jeg ingen feilmelding, men helle ikke noe annet.

flere tips?

Fra : Peter Brodersen

Dato : 27-01-04 13:16

On Tue, 27 Jan 2004 12:09:11 +0000 (UTC), Roy Vedøy <roy@bytek.no>
wrote:

>Jeg får feilmeldingen at funksjonen file_get_content ikke finnes. Jeg
>kopierte derfor funksjonen fra php.net.

Ah, den hedder file_get_contents - med s i enden.

Fra : Roy Vedøy

Dato : 27-01-04 13:58

Dessverre, heller ikke det.

Den forskjellen fikk jeg med meg, og endret. Fremdeles kommer stringen
tilbake uten innhold.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 27-01-04 14:16

On Tue, 27 Jan 2004 12:57:40 +0000 (UTC), Roy Vedøy <roy@bytek.no>
wrote:

>Den forskjellen fikk jeg med meg, og endret. Fremdeles kommer stringen
>tilbake uten innhold.

Hm, her virker det fint, fx:
http://stock.ter.dk/hentside.php

Hvad er URL'en på den side, du prøver at hente fra? Måske er den sat
op, så den ikke har lyst til at give sit indhold fra sugende
PHP-sider?

Fra : Roy Vedøy

Dato : 27-01-04 14:37

f.eks denne siden: http://www.cbk.no/asp/info.asp?p=1729

Fra : Peter Brodersen

Dato : 27-01-04 14:43

On Tue, 27 Jan 2004 13:37:12 +0000 (UTC), Roy Vedøy <roy@bytek.no>
wrote:

>f.eks denne siden: http://www.cbk.no/asp/info.asp?p=1729

Jeg har ingen problemer: http://stock.ter.dk/hentside2.php

... men bemærk, at den side, du henter, altså blot er et frameset, der
henviser til yderligere undersider, som du så også skal hente. Er du
helt sikker på at du ønsker at hente hele framesettet?

Måske er det lettere at løse dit problem, hvis du forklarer det mere i
detaljer, hvad du gerne vil. Alternativt kunne du kontakte www.cbk.no
og høre om de kan lave en side til dit formål.

Fra : Roy Vedøy

Dato : 27-01-04 14:53

Hei,

jeg fikk også denne kildekoden til slutt (etter gode tips fra deg - Tusen
takk).
Men prøv å lime inn linken i adressefeltet i din browser og se hva som
kommer opp.
Da kommer tekst og bilder etc...

Fra : Peter Brodersen

Dato : 27-01-04 15:04

On Tue, 27 Jan 2004 13:53:02 +0000 (UTC), Roy Vedøy <roy@bytek.no>
wrote:

>Men prøv å lime inn linken i adressefeltet i din browser og se hva som
>kommer opp.
>Da kommer tekst og bilder etc...

Ah, der var forklaringen!

Første gang, man går ind på http://www.cbk.no/asp/info.asp?p=1729 ,
får man standard-oversigts-siden (med frameset, menu, login, etc.).

Anden gang, man går ind på siden, får man den konkrete produkt-side!

Det er let at teste. Luk evt. alle browservinduer, åbn et nyt, og gå
ind på den side. Gå så ind på siden igen (uden at have lukket
vinduet), og en anden kommer op.

Det gemmes sandsynligvis i den aktuelle session. Når PHP henter siden,
vil det altid være "første gang", og derfor får den framesettet.

Så det er rigtigt nok lige præcis den webside, der ændrer indhold fra
request til request.