læse filer på fremmed domæne
Fra : Henrik Bank

Dato : 21-01-04 16:44

Hej

Er det muligt vha PHP at printe en liste over filer i en specifik mappe på
et andet domæne. Min plan er som følger:

www.mitdomæne.dk/filliste.php denne fil skal danne en liste over filer i

www.etandetdomæne.dk/filer/

Håber nogen kan give mig et hint om hvordan det skal gøres.

Mvh
Henrik Bank

Fra : Jonas Delfs

Dato : 21-01-04 17:39

"Henrik Bank" <henrik@boogii.dk> skrev i en meddelelse
> Er det muligt vha PHP at printe en liste over filer i en specifik mappe på
> et andet domæne.

Hvis ikke webserveren der hoster det andet domæne ikke giver en liste over
filer, som fx Apache kan sættes op til, så (heldigvis!) nej.
Hvis du selv har adgang til webhotellet for det andet domæne, kan du
naturligvis lave et script der vha ftp eller lign. logger ind på serveren,
og henter fil-lister.

--
Mvh. Jonas Delfs
Freelance webprogrammør: http://delfs.dk

Fra : Henrik Bank

Dato : 21-01-04 18:31

"Jonas Delfs" <jonas@NOSPAMdelfs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis du selv har adgang til webhotellet for det andet domæne, kan du
> naturligvis lave et script der vha ftp eller lign. logger ind på serveren,

Og det ændrer heller ikke noget, hvis man på det andet domæne har givet
CHMOD 777 på det pågældende bibliotek?

mvh
Henrik Bank

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 21-01-04 20:10

On Wed, 21 Jan 2004 16:44:17 +0100, Henrik Bank wrote:

> Er det muligt vha PHP at printe en liste over filer i en specifik mappe
> på et andet domæne. Min plan er som følger:

> [...]

Jeg vil lige modsige Jonas lidt.

Som jeg læser dit spørgsmål, så vil du lave et script i filliste.php
der læser indholdet af en mappe og outputter dette. Dette output kan du
sagten få vist på et andet domæne:

<?php

$fil_liste = file_get_contents('http://første.domæne/filliste.php');
print $fil_liste;