Linieskift i tekst fil
Fra : Denn!s H

Dato : 20-01-04 17:19

Hej

Jeg skriver en linie i en tekstil

fputs($fp, $content[$size]."\n");
fclose($fp);

"\n" troede jeg lavede et linie skift, men kigger jeg i min txt fil med
notepad, er der indsat et firkantet tegn.
Hvad skal jeg ændre?

--
Denn!s

Fra : Kristian Thy

Dato : 20-01-04 17:23

Denn!s H uttered:
> "\n" troede jeg lavede et linie skift, men kigger jeg i min txt fil
> med notepad, er der indsat et firkantet tegn.
> Hvad skal jeg ændre?

"\n" er linieskift på *nix-systemer. Windows har deres egen måde at
gøre det på (fortæl mig noget nyt), så vidt jeg husker er det "\r\n".

\\kristian
--
MS is to security what McDonald's is to gourmet cooking.

Fra : Denn!s H

Dato : 20-01-04 20:28

"Kristian Thy" <thy@it.edu> skrev i en meddelelse
> Denn!s H uttered:
> "\n" er linieskift på *nix-systemer. Windows har deres egen måde at
> gøre det på (fortæl mig noget nyt), så vidt jeg husker er det "\r\n".
> \\kristian
Hej Kristian

Det løste mit problem, tak for hjælpen.
Jeg tror det er et Windows, da jeg har frontpage ekstension.
http://www.securehosting.dk/dk/products/index.php?page=lightstation_p

Denn!s

Fra : Kristian Thy

Dato : 20-01-04 20:47

Denn!s H uttered:
> Jeg tror det er et Windows, da jeg har frontpage ekstension.
> http://www.securehosting.dk/dk/products/index.php?page=lightstation_p

Ud fra hvad jeg kender til Eurotrust så er det nok en MS-server,
ja. Men frontpage extensions kan også køre på en apacheserver, svjv -
det tilbydes i hvert fald på mit webhotel.

\\kristian
--
"There ain't no Devil, that's just God when he's drunk"
--Tom Waits, 'Heartattack & Vine'

Fra : Janus Høi

Dato : 20-01-04 18:10

"Denn!s H" <@> skrev i en meddelelse

> "\n" troede jeg lavede et linie skift, men kigger jeg i min txt fil med
> notepad, er der indsat et firkantet tegn.

Hvis du åbner den med WordPad, er der så ikke rigtigt linieskift?
--
Janus

Fra : Arne Feldborg

Dato : 21-01-04 01:02

"Denn!s H" <@> skrev Tue, 20 Jan 2004 17:19:07 +0100

>"\n" troede jeg lavede et linie skift, men kigger jeg i min txt fil med

Ja det burde det også gøre.

Men jeg har præcist det samme 'problem' på eet system men ikke på et
andet (og det er begge Windows). Såvidt jeg har kunnet finde ud af
hænger det både sammen med grundopsætningen af PHP og med hvilken
version af PHP man bruger.

>Hvad skal jeg ændre?

Men hvorom alting er, du kan løse problemet med at bruge "\r\n" istedet
for "\n". Det er dog lidt af en lappeløsning, idet der så kan opstå nye
problemer hvis man flytter filer fra eet system til et andet.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred