En fil med afviste referers
Fra : Ingrid

Dato : 20-01-04 09:57

For det første skal det siges at jeg er meget begynder med PHP, så bær over
med eventuelle "dumme fejl".

Jeg vil lave en stump kode der finder ud af om en referer skal vises i min
referer liste eller ej. (Dette eksempel er fundet hos dalager.com, men jeg
har rettet det til, så jeg kan bruge det på min side også).

Der findes en text fil (ignored_domain.txt) der indeholder de domæne jeg
ikke vil se i min referer liste (eksempel :
http://www.dalager.com/weblog/MT-referer-filter.txt)

Jeg prøver koden til at finde ud af om et domæne (www.google.com i den her
eksempel) er med på den liste. Men det ser ud som om den ikke finder google
på min liste.

Er der nogen som kan se hvad der går galt ? Scriptet kører fint, men jeg får
altid værdien 0 tilbage. Med google skulle jeg gerne få værdien 1 tilbage (1
= er med på ignore listen).

På forhånd mange tak for hjælpen
Ingrid

Her er koden:

$ignore = file("ignored_domain.txt");
$count = 0;

foreach($ignore as $toig) {
$ignore[$count] = str_replace("/", "\/", trim($ignore[$count]));
$ignore[$count] = str_replace(".", "\.", trim($ignore[$count]));
$count++;
}
// x is the incoming domain to test
$xivv="http://www.google.com";

$lreject = 0;
if($xivv == "\"-\"") { $lreject = 1; }
foreach($ignore as $toig) {
//echo ($toig);
//echo ("<br>");

if(preg_match("/^\"$toig/", $xivv)) { $lreject = 1; }
}

echo ("rejected ? : ");
echo ($lreject);

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 20-01-04 11:17

Ingrid wrote:
> [...]

> //echo ($toig);
> //echo ("<br>");
>
> if(preg_match("/^\"$toig/", $xivv)) { $lreject = 1; }

----------------------^^ der siger du at det i $xivv skal matche det
der stod i din ignore_domain fil, med " foran ... dvs. hvis du sætter
$xivv='"http://www.google.com';
så vil du få $lreject = 1 - så enten skal du fjerne \" fra dit regulære
udtryk, eller også skal $xivv altså starte med et anførselstegn.

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk

Fra : Ingrid

Dato : 20-01-04 12:08

> [...]
> så vil du få $lreject = 1 - så enten skal du fjerne \" fra dit regulære
> udtryk, eller også skal $xivv altså starte med et anførselstegn.

Hej Nezar

Tusind tak for hjælpen, det var lige præcis det der gik galt !

Hilsen
Ingrid