Jeg har ikke fantasi til at finde på et si~
Fra : Janus Høi

Dato : 19-01-04 11:37

Hej.

Undskyld, men jeg kunne ikke finde på noget i en kort sætning, der fortalte
om mit problem.
Men her kommer der en lidt længere forklaring:

Jeg har lavet en simpel variabel på min galleriside, så jeg vælger de
billeder jeg vil vise fra URL'en.

Det vil sige, når jeg linker til
http://www.hjerteknuser.dk/billed.php?b=spejl4 bliver billedet der hedder
"spejl4.jpg" sat ind på siden.

Det er meget enkelt og måske ikke den optimale løsning, men i mangel af tid
og energi er det bedre end ingenting.

Der viser sig flere problemer med denne løsning:

1)
Hvis man ikke definerer en variabel kommer der et kryds i stedet for et
billede.
http://www.hjerteknuser.dk/billed.php
Jeg har selv fundet en løsning på dette:
--------------
if (!isset($b))
{
$b='fejl';
}
--------------
Så bliver "fejl.jpg" vist istedet for det frygtede røde kryds.

2)
Hvis man vil hente et billede der ikke er på serveren kommer krydset også
frem.
http://www.hjerteknuser.dk/billed.php?b=IkkeEksisterendeBillede
Her har jeg ikke fundet på noget.
Er der en løsning på dette, så "fejl.jpg" også bliver vist her?
Jeg kan ikke lave 404 meddelelser på serveren.
--
Janus

Fra : Kasper Garnæs

Dato : 19-01-04 11:51

Janus Høi <Hoi@***jagi.dk> wrote:

[snip]

> [...]
> Her har jeg ikke fundet på noget.
> Er der en løsning på dette, så "fejl.jpg" også bliver vist her?

Du kunne jo prøve med

if (!file_exists($b . ".jpg")) {
$b = "fejl";
}