Gæstebog; åbn fil
Fra : Denn!s H

Dato : 17-01-04 15:24

Dav

Jeg har en gæstebog der virker på et domæne. Gæstebogen har jeg kopieret
over på et andet domæne hos en anden udbyder.
På det 'nye' domæne kan jeg ikke oprette nye indlæg, fordi der ikke kan
skrives til tekstfilen med indlæg, "Error opening data file". Tekstfilens
gamle indlæg kan godt vises.

Er der noget som min udbyder, skal sætte op på serveren for at jeg kan
skrive til en fil?
Serveren understøtter php3 og php4.
Denn!s

Fra : Bjarne

Dato : 17-01-04 15:42

On Sat, 17 Jan 2004 15:23:43 +0100, wrote:

> [...]
> gamle indlæg kan godt vises.
>
> Er der noget som min udbyder, skal sætte op på serveren for at jeg kan

Jeg vil umiddelbart gætte på, at det er fordi datafilen mangler
skriverettigheder. I dit FTP-program skal du bruge chmod kommandoen til at
give read+write permissions (i nogle programmer hedder det chmod 666).

/* Bjarne */

"Fate just isn't what it used to be!"
- Hobbes

Fra : Denn!s H

Dato : 17-01-04 19:42

"Bjarne" <spam@spaceball.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skriverettigheder. I dit FTP-program skal du bruge chmod kommandoen til at
> give read+write permissions (i nogle programmer hedder det chmod 666).

Hej Bjarne

Det var lige nøjagtig det 'chmod'.
Underligt jeg ikke har/havde problemet det andet domæne.

Tak for hjælpen!

--
Denn!s

Fra : Jonas Delfs

Dato : 17-01-04 20:09

"Denn!s H" <@> skrev i en meddelelse
> "Bjarne" <spam@spaceball.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det var lige nøjagtig det 'chmod'.
> Underligt jeg ikke har/havde problemet det andet domæne.

Formentlig fordi din gamle server var en Windows-maskine?

--
Mvh. Jonas Delfs
Freelance webprogrammør: http://delfs.dk

Fra : Denn!s H

Dato : 18-01-04 09:18

"Jonas Delfs" <jonas@NOSPAMdelfs.dk> skrev i en meddelelse
> Formentlig fordi din gamle server var en Windows-maskine?

Okay, så har jeg lært noget nyt, herligt

Tak.

--
Denn!s