beløb over 1000 med . i ???
Fra : Thomas

Dato : 14-01-04 16:04

hejsa

jeg har lavet denne for et år siden..

$kr1 = $kr *1.25;

$kr2 = number_format($kr1 , 2, ',', ' ');

$kr3 = $kr /100;

$kr4 = $kr3 *56;

$kr5 = number_format($kr4 , 2, ',', ' ');

Til at regne avance, moms o.s.v. ud i en søgemaskine..

men nu er der pludselig tal over 1000 i varenes pris, og det kan den ikke
regne da 1000 er skrevet således 1.000,00

punktummet tager den som et komma og den tror derfor der står 1,00 kr..

hvordan takler jeg nu det ???

Thomas

Fra : Jonas Delfs

Dato : 16-01-04 17:16

"Thomas" <thomas@4701.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> regne da 1000 er skrevet således 1.000,00
>
> punktummet tager den som et komma og den tror derfor der står 1,00 kr..

Du sørger for at data er gemt i et tilpas standardiseret format i databasen,
regner på dette, og formaterer først når du outputter.

--
Mvh. Jonas Delfs
Freelance webprogrammør: http://delfs.dk

Fra : Thomas

Dato : 17-01-04 21:09

> Du sørger for at data er gemt i et tilpas standardiseret format i
databasen,
> regner på dette, og formaterer først når du outputter.

??????

NU er det jo ikke sådan at leverandører bare lige ændrer deres format på
varepriserne når der er 27.000 linier, bare fordi jeg beder om det....

Thomas

Fra : Jonas Delfs

Dato : 17-01-04 21:20

> databasen,
>

> ??????
>
> NU er det jo ikke sådan at leverandører bare lige ændrer deres format på
> varepriserne når der er 27.000 linier, bare fordi jeg beder om det....

Næh - man kan vel i en situation hvor man ikke engang må/har mulighed for at
lade et script renskrive disse priser. Men sig mig, hvor er de lagret siden
det er sværere at renskrive dem end hele tiden at skulle omgå disse
uhensigtsmæssigt formaterede priser?

Fra : Leonard

Dato : 17-01-04 21:19

"Thomas" <thomas@4701.dk> wrote:

> [...]
>regne da 1000 er skrevet således 1.000,00
>
>punktummet tager den som et komma og den tror derfor der står 1,00 kr..

Kunne løsningen ikke være at bruge:
string number_format ( float number, int decimals, string dec_point,
string thousands_sep)

$kr = number_format ( $kr, 2, ",", "" );

eller med str_replace

$kr = str_replace ( "." , "", $kr );

--
mvh Leonard
Har du kigget på: http://dk.php.net/ el. http://www.webcafe.dk/

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 18-01-04 07:59

On Wed, 14 Jan 2004 16:03:48 +0100, "Thomas" <thomas@4701.dk> wrote:

> [...]
>regne da 1000 er skrevet således 1.000,00
>
>punktummet tager den som et komma og den tror derfor der står 1,00 kr..

Starter med at fjerne punktum fra prisen (str_replace('.', '', $pris))
Derefter laves kommaet om til et punktum (str_replace(',', '.', $pris)).
Php bruger punktum som decimal-adskiller, hvis der står et komma så
brokker den sig ikke når man forsøger at regne på tallet, men tager kun
tallet op til kommaet, dvs. man får ikke decimalen med i sit
regnestykke.

Herefter kan du regne på din pris.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Joachim