Problemer med imagecreatefromjpeg
Fra : Jeppe Vesterbaek

Dato : 11-01-04 21:45

Hej...

Jeg er ved at lave en lille funktion til at generere thumbnails. Men hver
gang får jeg følgende fejl:

Fatal error: Allowed memory size of 8388608 bytes exhausted (tried to
allocate 9088 bytes) in
/net/users/a62/286/stovringgaarddk/www/test/resize3.php on line 3

hvor linie 3 er: $src_img = imagecreatefromjpeg("./img/".$src_file);

Gør jeg noget forkert, eller kan der ikke allokeres mere memory på serveren?
Det er en server hos Azero, phpinfo her:
http://stovringgaard-kloster.dk.virker.nu/phpinfo.php

/Jeppe

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 11-01-04 23:31

Jeppe Vesterbaek wrote:

> Fatal error: Allowed memory size of 8388608 bytes exhausted (tried to
> allocate 9088 bytes) in
> Gør jeg noget forkert, eller kan der ikke allokeres mere memory på serveren?

Der kan ikke allokeres mere memory til php, da configurationen siger max
8 MB.
Dette kan skyldes at du arbejder med nogle ret store billeder, eller at
du glemmer at frigive hukommelse igen ved at unset()'e evt. store image
streams du har allokeret.

Umiddelbart kan man også sige at 8 MB ikke er skide meget, hvis man
gerne vil arbejde med store billeder, så du kan jo prøve at skrive til
udbyderen og tigge om de ikke kan sætte det op til bare 16 MB...

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk

Fra : Jeppe Vesterbaek

Dato : 12-01-04 08:28

> [...]
> Dette kan skyldes at du arbejder med nogle ret store billeder, eller at
> du glemmer at frigive hukommelse igen ved at unset()'e evt. store image

Er 8 MB til "hele" php, dvs. alle brugere? For i så fald, er det da ikke ret
meget. Det er et billede på 800kb.

/Jeppe

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 12-01-04 10:38

Jeppe Vesterbaek wrote:

> Er 8 MB til "hele" php, dvs. alle brugere? For i så fald, er det da ikke ret
> meget. Det er et billede på 800kb.

Narj, det er til hver process såvidt jeg da husker, men f.eks. hvis du
har et billede på 2272x1704 px, så fylder billedet i "udpakket(fra
jpeg-komprimering)" tilstand 2272 * 1704 * 3 (24 bit opløsning = 3 byte)
dvs. 11614464 bytes og så er der allerede brugt mere end 8 MB...

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk

Fra : Jeppe Vesterbaek

Dato : 12-01-04 18:15

Problemet er løst. memory_limit kunne sættes via .htaccess

/Jeppe