Dækning ude på landet
Fra : Snavox

Dato : 01-02-04 19:15

Hej.

Min svoger og svigerinde bor i en lille by sydøst for Aalborg og vil gerne
have bredbåndsinternet af en eller anden art.

Findes der en site med en geografisk oversigt over mulighederne for
bredbåndsinternet fra de forskellige udbydere?

Venlig hilsen

Poul

Fra : Jesper Skriver

Dato : 01-02-04 23:16

On Sun, 1 Feb 2004 19:14:50 +0100, Snavox wrote:
> [...]
>
> Findes der en site med en geografisk oversigt over mulighederne for
> bredbåndsinternet fra de forskellige udbydere?

Praktisk alle ADSL udbyderne kan levere overalt, givet
kabelafstanden til centralen er mindre en de ca. 5km som er
graensen for ADSL.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-04 13:51

Jesper Skriver wrote:

> Praktisk alle ADSL udbyderne kan levere overalt, givet
> kabelafstanden til centralen er mindre en de ca. 5km som er
> graensen for ADSL.

Findes der en liste med, hvor centralerne ligger?

Fra : Ivar Madsen

Dato : 08-02-04 13:53

"Jens C. Hansen [Odense]" <"[usenet]±[greylion]=[dk]"> skrev i
-dk.edb.internet.udbydere:

> Findes der en liste med, hvor centralerne ligger?

Ja, på telestyrelsen, søg efter aftalerne mellem TDC og ADSL (med mere)
udbyderne, find samhusningsaftalerne, og så mener jeg at det er billag 5.

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Fra : Kasper Bøggild

Dato : 08-02-04 13:59

"Ivar Madsen" <spam.usenet.im@milli.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, på telestyrelsen, søg efter aftalerne mellem TDC og ADSL (med mere)
> udbyderne, find samhusningsaftalerne, og så mener jeg at det er billag 5.

Det er dog stadig en god idé at spørge udbyderen, da man ikke umiddelbart
kan se hvor lang kabellængden er, og det er den der er den vigtige.
--
Venlig hilsen
Kasper Bøggild

Fra : Morten \(8520\)

Dato : 05-02-04 17:46

Sonofon FWA skyder max 8 km. i "line-of-sight" fra en GSM mast hvor de har
sender udstyr i.
Det er godt nok lidt dyrt - specielt i oprettelse, men det virker
problemfrit.

MVH

Morten.

Fra : andy

Dato : 05-02-04 23:24

Morten (8520) skrev:

> [...]
> sender udstyr i.
> Det er godt nok lidt dyrt - specielt i oprettelse, men det virker

Det vil jeg på det kraftigste fraråde. Jeg er selv kunde ved dem og dels
virker deres forbindelse som et blinklys "går og kommer hele tiden" og
når de sige dit abdomant op høre du intet fra dem. har sent 5 anbefalet
breve og stadig intet hørt. det førdst sente jeg for ca 2 md siden og
det sidste i sidste uge. Jeg vile nok heller tage Tiscali selv om jeg
ikke selv vil røre dem. men der er andre udbyder der bruger FWA.

Fra : Tim Christensen

Dato : 05-02-04 20:50

Snavox wrote:
> Hej.
>
> Min svoger og svigerinde bor i en lille by sydøst for Aalborg og vil gerne
> have bredbåndsinternet af en eller anden art.

Han kan efter alt sandsynlighed få ADSL ihvertfald hvis der er en
central i byen (og der er ofte centraler i selv meget små byer).

Hvis man taster sit telefon nummer ind hos de forskellige udbydere (jeg
gider ikke at finde linksne det må du selv gøre) så kan man se om de kan
levere på den relevante central.

Mvh

Tim

Fra : Hans Paulin

Dato : 05-02-04 21:58

Tim Christensen skrev:

> Hvis man taster sit telefon nummer ind hos de forskellige udbydere
> (jeg gider ikke at finde linksne det må du selv gøre) så kan man se
> om de kan levere på den relevante central.

....resultatet svarer desværre ikke altid til virkeligheden...

....been there...
Hans