100Mbit til KBH´s Bro-Områder NU!!!!!
Fra : CC - News

Dato : 25-01-04 22:37

http://www.comon.dk/index.php?page=news:show,id=16447

Men hvorfor kommer det ikke snart til de stort befolkede områder i KBH,
såsom N,V,S,Ø,SV,NV, etc.

Har de lavet en aftale med TDC, CC, Tiscali, ect. om at os stakkels brugere
i disse områder først skal have det senere så de kan suge de sidste kr. ud
af os.

100Mbit til os i bro-områderne NU!!!!!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-01-04 22:41

CC - News skrev:

>http://www.comon.dk/index.php?page=news:show,id=16447

   Snart kan husstande i dele af landet få [...]

Det minder mig om et eller andet ...

--
Bertel

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 25-01-04 22:53

"CC - News" <max_user@hotmail.com> wrote in message

> 100Mbit til os i bro-områderne NU!!!!!

Er du sikker på at 100 Mbit overhovedet er nok ?

Mikkel

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 25-01-04 23:32

"CC - News" <max_user@hotmail.com> crashed Echelon writing

> http://www.comon.dk/index.php?page=news:show,id=16447

> 100Mbit til os i bro-områderne NU!!!!!

Snak med Basse!

--
Bjarke Andersen

Fra : Svend

Dato : 26-01-04 08:38

> [...]
brugere
> i disse områder først skal have det senere så de kan suge de sidste kr. ud

Hvis du kigger på deres fiber kort, kan du se at de har en fiber liggende på
amager, så mon ikke der er håb for dem der bor i kastrup eller 2300S ?

--
Svend

Fra : Torben Nielsen

Dato : 26-01-04 15:52

Svend wrote:

> Hvis du kigger på deres fiber kort, kan du se at de har en fiber liggende på
> amager, så mon ikke der er håb for dem der bor i kastrup eller 2300S ?

Ifølge dem selv er det kun i Skagen og et andet sted (som jeg
ikke husker) at de ikke kan levere, det var i hvert fald hvad de
oplyste mig da jeg ringede og spurgte. Jeg venter at blive
kontaktet af en sælger i løbet af denne uge, så må vi se hvad han
siger.

Mvh.
Torben

Fra : TommyF

Dato : 26-01-04 17:45

>Men hvorfor kommer det ikke snart til de stort befolkede områder i KBH,
>såsom N,V,S,Ø,SV,NV, etc.
Vi har lige fået et lokal netværk her, og det sparker r..
På en god server ligger jeg på 3.7Mb sek, det er lige til at holde ud.

Fra : Søren Sømand

Dato : 27-01-04 21:26

Vi skal til at få noget bolignet op her...Fortæl lige lidt mere om hvem i
kører igennem og pris ?
Mvh.
Søren Sømand.
PS: Ved hurtig hovedregning, ud fra deres site, er Nianet vist ikke meget
billigere end kabelnettet.dk osv. ??

Fra : Morten Davidsen

Dato : 27-01-04 21:52

"Søren Sømand" <DetFaaDuIkke@vide.dk> skrev i en meddelelse
> PS: Ved hurtig hovedregning, ud fra deres site, er Nianet vist ikke meget
> billigere end kabelnettet.dk osv. ??
Nu tilbyder Nianet ikke kun internet adgang jo. De tilbyder også telefoni og
kabeltv. Desuden er det ikke så fedt med max trafik når man har fast ip ..
m.m.

/MD

Fra : Søren Sømand

Dato : 28-01-04 08:40

> [...]
og
> kabeltv. Desuden er det ikke så fedt med max trafik når man har fast ip ..

Det jeg mente var at: Nianet kører efter nøjagtigt same princip som alle de
andre der lægger netværk ind i boligforeninger. 100Mbit lan og så en række
services fra fiber fra POP, såsom Internet, TV, Telefon(Også IP), dørtelefon
over nettet osv. Og jo.....Kabelnettet, Dansk bredbånd, Arrownet, Fascom,
Indienet, osv. tilbyder alle disse services...Tilgændgæld gør de det ude på
landet også og det er jo godt for dem der bor der..
Mht. max trafik. Det er absolut misforstået hvis man tror at man kan få en
"ægte" bredbåndslinie for 50,- om måneden med fri trafik. De 2 Mbit som
tilbydes hos alle overstående selskaber er alle et gennemsnit i døgnet og
der er restriktioner imod dem der rent faktisk bruger alle 2Mbit 24/7. Til
en boligblok med 100 lejligheder beregnes ikke et uplink på 100x2 = 200Mbit.
Er du klar over hvad det koster??
Mvh.
Søren

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-01-04 13:10

Søren Sømand skrev:

>Til en boligblok med 100 lejligheder beregnes ikke et uplink på 100x2 = 200Mbit.
>Er du klar over hvad det koster?

Øh ... ja, jeg har en idé om det. Det er faktisk derfor det
generer mig når reklamer, magasiner (eller sjuskede læsere)
påstår at man kan få en 100 Mbit internetforbindelse.

Og 100*100Mbit giver 10 Gbit.

--
Bertel

Fra : Rene

Dato : 27-01-04 22:14

> 100Mbit til os i bro-områderne NU!!!!!

På nianet.dk er der et link til en artikkel på computerworld.dk. Her står:

Kunderne får superbredbånd på 100 Mbit/s ført ind i hjemmet, som giver
adgang til tv, telefoni, internet og video-on-demand.

For det betaler kunderne 140 kroner om måneden for en basispakke, men så
er alt også betalt lige fra intern telefoni, tv og en
internetforbindelse på op til to Mbit/s begge veje.

Da nianet.dk selv linker til artiklen må man gå ud fra at de har læst
artiklen og informationen er korrekt. Altså er det ikke en 100 Mbit/s
internetforbindelse. Det er i stedet en internetforbindlse på max 2 Mbit/s.

Rene