Webspeed: ikke for professionelle?
Fra : Nico

Dato : 24-01-04 22:51

Jeg har fået en arbejdsgiver-betalt webspeed. Da jeg ikke
havde/har fastnet, var det en nærliggende løsning.

Nu har jeg erfaret, at odensecentralen er overbelastet i
primetime, hvor man jo gerne skulle kunne arbejde.
TDC er erkendt problemet, men kan ikke give nogen tidshorisont?
Dette er helt klart et problem, da jeg jo så ikke kan arbejde når
det er aktuelt, ej heller ved om det bliver løst inden for rimelig
tid.

Er det standarden for webspeed? Er det kun brugbart for folk der
ikke skal benytte linjen "ordentligt"?
Skulle jeg have fået en PROaccess?

Status netop nu: (hvor jeg dog ikke arbejder ;)

Pakketab: 2% Pingtider i snit til navneserverne: 210ms

Fra : Kasper Bergh

Dato : 24-01-04 23:02

"Nico" <emailxyznifo@tiscali.dk> wrote in message
> Skulle jeg have fået en PROaccess?

Kan vi ikke slippe for dit spam? Hvis din forbindelse er så kritisk for dig
så skal du betale det ekstra et erhversprodukt koster. Punktum.

mvh
/Kasper

Fra : Nico

Dato : 24-01-04 23:17

> så skal du betale det ekstra et erhversprodukt koster. Punktum.

Sikkert, men det var der ingen der havde fortalt mig.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 24-01-04 23:17

Nico skrev i -dk.edb.internet.udbydere:

> Pakketab: 2% Pingtider i snit til navneserverne: 210ms

Og du er sikker på at de server ikke nedpriotere svar på ping?
Prøv at slå et domæne op på serverne, og gør det mange gange.

Hvis du køre linux så skriver du

host tdc.dk

og gentager det mange gange, og så ser om ikke der svares med det samme hver
gang.

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Fra : Nico

Dato : 24-01-04 23:18

> Og du er sikker på at de server ikke nedpriotere svar på ping?
> Prøv at slå et domæne op på serverne, og gør det mange gange.
Det er svartiderne der er problemet.

1 26 ms 27 ms 45 ms 10.9.0.1

2 25 ms 20 ms 13 ms 10.250.0.17

3 * 212 ms 204 ms ser5-0-0.odnxt2.ip.tele.dk
[62.242.105.253]

4 216 ms 241 ms 218 ms ge0-0-2.1000M.odnxg1.ip.tele.dk
[195.249.48.229]

5 179 ms 222 ms 214 ms so-0-2-1.622M.kd4nxu1.ip.tele.dk
[195.249.14.89]

6 201 ms 215 ms 267 ms so-1-0-0.2488M.boanxu1.ip.tele.dk
[195.249.13.162]

7 186 ms 185 ms 198 ms ge0-0-0.1000M.boanxt2.ip.tele.dk
[195.249.15.71]

8 *

Fra : Niels Callesøe

Dato : 24-01-04 23:47

Nico wrote:

> Det er svartiderne der er problemet.

Hm. Hvilken applikation er det du kører der ikke kan håndtere latency
på 200ms?

Ikke på den måde at forstå at 200ms ikke er en mere end du for eksempel
ville få på ADSL. Men kabelnet har aldrig været kendt for lav latency.
Og 200ms er da ikke så meget at jeg umiddelbart kan forestille mig
applikationer der ikke vil fungere.

Pakketab derimod er nok et større problem. Hvordan er du kommet frem
til 2%?

--
Niels Callesøe - nørd light
Peddling Ourselves To Death, an essay by Fred:

Fra : Nico

Dato : 25-01-04 00:11

> Hm. Hvilken applikation er det du kører der ikke kan håndtere
latency
> på 200ms?
Problemet er da at det kun er i perioden 19-> midnat

Siger du med det spørgsmål at det skal jeg leve med?

Jeg sidder med en vpn og så remote desktop til arbejde, og det er
sløvt - så har jeg sagt det diplomatisk.

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 25-01-04 00:29

"Niels Callesøe" <pfy@nntp.dk> wrote:

> Hm. Hvilken applikation er det du kører der ikke kan håndtere latency
> på 200ms?

På SSH-forbindelser er det nu meget rart med lav RTT (for nu ikke at kalde
det ping).

> Ikke på den måde at forstå at 200ms ikke er en mere end du for eksempel
> ville få på ADSL. Men kabelnet har aldrig været kendt for lav latency.

Jeg får 9 ms ping med Webspeed til diverse danske servere - det er ca
halvdelen af hvad jeg ser på ADSL-forbindelser.

Fra : Niels Callesøe

Dato : 25-01-04 03:20

Niels Teglsbo wrote:

> På SSH-forbindelser er det nu meget rart med lav RTT (for nu ikke
> at kalde det ping).

Jow da. Men 200ms er nu ikke værre end over på den anden side af
brønden.

> Jeg får 9 ms ping med Webspeed til diverse danske servere - det er
> ca halvdelen af hvad jeg ser på ADSL-forbindelser.

Det finder jeg ganske forbløffende. Det skal nok passe når du siger
det, men jeg fastholder nu stadig at kabelnet ikke normalt har så god
latency.

Fra : Jens

Dato : 25-01-04 20:09

"Niels Callesøe" <pfy@nntp.dk> skrev i en meddelelse

> Men kabelnet har aldrig været kendt for lav latency.

Vrøvl, der er ingen problemer med latency på et korrekt konfigureret
kabel-net. (Høj) latency problemer opstår vel som på alle andre net, når
der er en eller anden overbelastning af kapaciteten.

Jens

Fra : Ivar Madsen

Dato : 24-01-04 23:54

> Det er svartiderne der er problemet.

Lange svartider på et ping er ikke noget problem. Slut prut finale.

Jeg siger ikke at du ikke har et reaelt problem, kun at lang svartid på ping,
ping der ikke svares på ikke er noget problem i sigselv.

Fra : Nico

Dato : 25-01-04 00:12

> Lange svartider på et ping er ikke noget problem. Slut prut
finale.
Og på hvilken professionelle baggrund påstår du det?

> Jeg siger ikke at du ikke har et reaelt problem, kun at lang
svartid på ping,
> ping der ikke svares på ikke er noget problem i sigselv.

Suk.

Tracing route to webspeed.dk [194.239.10.110]
over a maximum of 30 hops:

Fra : Jesper Skriver

Dato : 25-01-04 00:14

On Sat, 24 Jan 2004 23:54:19 +0100, Ivar Madsen wrote:

> Lange svartider på et ping er ikke noget problem. Slut prut finale.

Jo, ved alle former for interaktiv brug, herunder VNC etc. er det
et stort problem.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : Nico

Dato : 25-01-04 00:21

> Jo, ved alle former for interaktiv brug, herunder VNC etc. er
det
> et stort problem.

Mange tak - og det er jo der den ligger begravet.

Jeg beklager da mine sure opstød, men hvis TDC så bare kom ud med
en tidshorisont, så var det nemmere at sluge, selv hvis den så var
flere/mange uger...

Fra : Ivar Madsen

Dato : 25-01-04 09:04

Jesper Skriver skrev i -dk.edb.internet.udbydere:

> Jo, ved alle former for interaktiv brug, herunder VNC etc. er det
> et stort problem.

OK, jeg har bare altid læst her på kanalen at mange router og server nedpriotere
svar på ping, for at koncentre sig om deres virkelige opgave, sende trafik
vider/svare på den trafik de er sat op til at svare på.

Fra : Martin Schultz

Dato : 25-01-04 16:48

Ivar Madsen <spam.usenet.im@milli.dk> writes:

> OK, jeg har bare altid læst her på kanalen at mange router og server nedpriotere
> svar på ping, for at koncentre sig om deres virkelige opgave, sende trafik
> vider/svare på den trafik de er sat op til at svare på.

Selve svartiderne på pings er ligegyldigt, det er det de gør opmærksom på
der er problemet.

Martin
ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 25-01-04 19:16

Martin Schultz skrev i -dk.edb.internet.udbydere:

> Selve svartiderne på pings er ligegyldigt, det er det de gør opmærksom på
> der er problemet.

Ikke forstået,,,

Fra : Martin Schultz

Dato : 26-01-04 10:28

Ivar Madsen <spam.usenet.im@milli.dk> writes:

> Ikke forstået,,,

At en router finder på at smide ping pakekr væk fordi den har travlt er
ikke i sig selv et problem men konsekvent pakketab (Især kombineret med
andre problemer) er et ret godt signal om at der er en fejl i routen.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-01-04 12:08

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse
> Jo, ved alle former for interaktiv brug, herunder VNC etc. er det
> et stort problem.

VNC != ping

Fra : Morten Davidsen

Dato : 25-01-04 02:50

"Nico" <emailxyznifo@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har fået en arbejdsgiver-betalt webspeed. Da jeg ikke
> havde/har fastnet, var det en nærliggende løsning.
Man kan også få ADSL uden fasnet

> Er det standarden for webspeed? Er det kun brugbart for folk der
> ikke skal benytte linjen "ordentligt"?
Hmm .. det er ikke acceptabelt, men stadigvæk .. hvis det er
"livsnødvendigt" og en arbejdslinje ... burde man kigge på noget
erhvervsabonnement.
> Skulle jeg have fået en PROaccess?
Ja .. det burde du nok .. men så skal du også have fastnet.
Ellers kunne du kigge på en Cybercity eller Tiscali erhvervslinje .. uden
behov for fastnet

/MD